Citat:
Ursprungligen postat av
Penispung
Att det framstår som att han är skyldig innebär inte desto mindre att han har en god chans att slippa att fällas för mord.
På vilket sätt ändrar det faktum att likhunden markerat i bilen på det faktum att likhunden kammade noll i lägenheten?
Att den markerar innebär inte att något automatiskt har hittats, bara att det är en bra yta att söka på.
Alldeles oavsett OM ytan faktiskt varit sökbar och man hade hittat något så finns ingen garanti för att det hade kommit från VB.
Nu är jag ju inte direkt förvånad att det är just du som får frispel, då jag under flera år noterat din konsekventa självsäkerhet och faktiskt direkt konfliktsökande stil.
Det är ju inte första gången du går balls out och relativt ofta har du dessutom fel. Fast inte enligt dig själv, för du innehar ju all jordens expertis i nära nog samtliga ämnen.
Det är ju såna av ditt virke som sitter i TR och fattar beslut baserat på en "känsla".
Faktum kvarstår: bevisningen är inte speciellt stark och på flera platser i FUP kan noteras att man skriver texterna utifrån att man inte kan utesluta att KJ gjort en sak eller varit på en plats.
Inte att man kan slå fast att han varit på en annan plats än han uppger.
Utan att titta i slasken kan man inte med säkerhet säga om polisen gjort några seriösa försök att hitta alternativ GM eller medhjälpare.
FUP bekräftar ju att polisen haft MB som ett tänkbart alternativ, men visar inte om man faktiskt gjort några större ansträngningar för att göra tekniska sök hos honom.
MB avslöjas ju med lögner, hans story och fruns story för kvällen stämmer inte med varandra och så vidare.
Att du bestämt att det inte finns rimliga tvivel för alternativ GM eller medhjälpare betyder i sammanhanget ingenting.
För övrigt finns det goda grunder till att en stor del av AoB tycker att du är ett kioskmongo bland de mer frekventa skribenterna.
Frispel? uppenbarligen träffade mitt inlägg helt rätt då jag ifrågasatte din kapacitet att dra korrekta slutsatser, att du sedan förstärker ditt inlägg med personangrepp visar bara på att du inte tillhör forumets skarpaste argumenterare.
Faktum är att alla indicer sammantaget är så pass starkt så det finns inga tvivel om vem som utförd dådet, och jodå han kommer att dömas för brottet i TR.
MB har andra motiv att ljuga i förhören, men du använder hans lögner för att misstänkliggöra honom för mordet istället.
Kontentan av ditt resonemang blir att KJ är utsatt för en konspiration där 10 talet omständigheter tillsammans med den tekniska bevisningen har planerats och lagts ut.
Du har läst för många deckare.