2013-10-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Har du läst ryktet i tråden att han sagt till flera kompisar att han ville pröva hur det känns att döda? Tuffa grabbar ville inte ha med KJ att göra efter det, de blev rädda.

Han hade även som mål att äta människokött innan han dör, normalt?

Varför han deltog i sökandet är också helt solklart. En mördare triggas av att vara med, ha koll, han försökte säkert vilseleda sökandet också eftersom han ville bli och fick bli gruppledare. Han hade ju sagt nej när någon av personerna i sökandet velat gå åt ett visst håll. Varför?
Citera
2013-10-19, 14:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
VB har alltså även dykt upp utanför restaurangen och suttit vid MB:s bil och blivit konfronterad med frun i någon form av "gräl".
Det här är oerhört suspekt.
Du bygger upp en ren motivstory. Men motiv bryr sig rättsväsendet mycket lite om, på goda grunder. Om alla som haft anledning att ha ihjäl någon verkligen skulle ha gjort det också, skulle det finnas rätt få människor kvar på jorden. Det är inte hos MB som man har hittat blod och tejp. Det är inte i MB:s bil som man har hittat blod från VB i bakluckan. Det är inte MB som försäger sig och avslöjar att han vet mer än vad förhörsledarna har avslöjat.

Jag hoppas innerligt att du, om nu KJ fälls, inte blir en ny jävla PCuri och sitter kvar i tråden och pumpar KJ:s oskuld år ut och år in i en aldrig sinande ström av inlägg.
Citera
2013-10-19, 14:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Han hade även som mål att äta människokött innan han dör, normalt?

Varför han deltog i sökandet är också helt solklart. En mördare triggas av att vara med, ha koll, han försökte säkert vilseleda sökandet också eftersom han ville bli och fick bli gruppledare. Han hade ju sagt nej när någon av personerna i sökandet velat gå åt ett visst håll. Varför?

Vad? Varifrån kommer det?
Citera
2013-10-19, 14:19
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Han verkar ha haft henne/hennes kropp i ett militärt värn på Mjösjöberget!?

Jag upprepar min fundering, jag tycker det verkar som om han förvarat henne i detta värn, kanske även styckat henne där, sedan att det var vattenfyllt en tid gör ju att många spår gick förlorade.. Men hundarnas beteenden är ju tydliga tecken..

Sedan är väl handskarna den enskilt starkaste bevisningen?
Citera
2013-10-19, 14:20
Medlem
Citat:
Vad? Varifrån kommer det?

FUP, han hade det som en "bucket list" att göra innan han kolar.
Citera
2013-10-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du bygger upp en ren motivstory. Men motiv bryr sig rättsväsendet mycket lite om, på goda grunder. Om alla som haft anledning att ha ihjäl någon verkligen skulle ha gjort det också, skulle det finnas rätt få människor kvar på jorden. Det är inte hos MB som man har hittat blod och tejp. Det är inte i MB:s bil som man har hittat blod från VB i bakluckan. Det är inte MB som försäger sig och avslöjar att han vet mer än vad förhörsledarna har avslöjat.

Jag hoppas innerligt att du, om nu KJ fälls, inte blir en ny jävla PCuri och sitter kvar i tråden och pumpar KJ:s oskuld år ut och år in i en aldrig sinande ström av inlägg.

Nej, jag tror ju i grunden att KJ är skyldig - men möjligen med viss hjälp av exempelvis personerna som ger honom alibi.
Jag har mest en allmän irritation över att BD-polisen ofta låser sig vid en person och sorterar bort andra på ibland väldigt vaga grunder.

Att KJ ska dömas för något är ganska givet, men kanske är det bara brott mot griftefriden för hans del?
Är inte jätteövertygad av denna FUP.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Klart att aspisar kan ljuga, men att de är totalt likgiltiga inför andra är fel. Får de veta vad de gjort fel blir de olyckliga, de vill göra rätt, men kan inte utan att träna och få veta hur man beter sig, as är ett sorgligt handikapp.

En psykopat som vill vara i fred med sin grej är säkert tacksam över att få free space med någon diagnos. Jag tror att man inte kunde föreställa sig att KJ är en ondskefull person, och valde att slaska honom som as. Jag tror att diagnosen är fel nu, men det beror inte på att han ljuger, utan på känslokylan. Eventuellt kan han ha en diagnos utöver as, men det är tveksamt. Han är för dum för as, för smart för autism. För beräknande för någon av diagnoserna, för kall.

Det finns inget "smarthetskrav" för asperger annat än att autismen inte ska vara förenad med ett begåvningshandikapp. Som bekant kan man ligga inom normalintervallet och ändå vara ganska "dum". Det är en myt att alla aspisar har starka särbegåvningar.

Om diagnosen är "rätt" eller ej kan diskuteras. Förvirring uppstår ofta - som jag skrivit tidigare om - därför att personkretsen bland aspergerdiagnosticerade rymmer så diametralt olika personer med så väldigt skilda förutsättningar. En del har såna problem att de inte fungerar i några normala sociala sammanhang, kan sköta ett jobb eller liknande. En del tar verkligen allting bokstavligt och kan förmodligen i princip inte ljuga. Andra fungerar tämligen bra, även om de gör ett lite udda intryck på andra. KJ verkar t ex inte ha haft några stora problem att knyta vanliga, sociala kontakter. De kan definitivt ljuga och manipulera om de tror sig ha nytta av det.

Jag tror också att det är ett misstag att koppla de andra störningar i personligheten KJ utan tvivel har till hans AS-diagnos.
Citera
Medlem
Citat:
Shit, är "hund och annatomi" sökorden direkt efter varandra? I så fall har vi motivet klart och tydligt här, det handlar om pervers utforskning. Planerat, stolt, iskallt. Ingen affekt, inget bråk, bara en "mission" som fullföljdes. Önskan vara att döda. Här kan man verkligen tala om ondska i dess renaste form. Psykopati, som dolts under andra diagnoser.

Det som enligt mig var helt onormalt är att om en hund dör, så berättar man om det på en blogg. Man visar inte bara plötsligt upp en hund heller, man presenterar den. Hunden dök upp, utan förklaring, och försvann, på samma sätt. Jag tror inte att KJ knöt an till hunden, eller någon annan.

Jag håller med helt i det du skriver.

Började själv tänka i banor att han är psykopat igår efter att jag började läsa FUPn. Han verkar väldigt likgiltig inför andra människor/djur. Även såna som är nära honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
NB: min fetning av första punkten.

Jag håller med dig om det knepiga med vittnesobservationer som kan ge styrka åt KJ:s utsaga om att VB gått från hans lgh på kvällen. Men det finns ytterligare ett vittnesmål beträffande en asiatisk kvinna, drygt en kilometer bort men troligtvis flera timmar tidigare på dagen; dock var det vittnesmålet osäkert med hänvisning till minnesproblem och medicinering.

https://www.flashback.org/sp45738453
Citera
2013-10-19, 14:23
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
FUP, han hade det som en "bucket list" att göra innan han kolar.

Oj, det var det värsta. Hur kom det fram? Var fanns den listan och vad finns mer på den? Har du någon sidhänvisning för dem som grottar i fuppen?
Citera
2013-10-19, 14:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Jag upprepar min fundering, jag tycker det verkar som om han förvarat henne i detta värn, kanske även styckat henne där, sedan att det var vattenfyllt en tid gör ju att många spår gick förlorade.. Men hundarnas beteenden är ju tydliga tecken..

Sedan är väl handskarna den enskilt starkaste bevisningen?

Behöver inte varit exakt där, men det kan ha varit där.
Citera
2013-10-19, 14:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Att det framstår som att han är skyldig innebär inte desto mindre att han har en god chans att slippa att fällas för mord.
På vilket sätt ändrar det faktum att likhunden markerat i bilen på det faktum att likhunden kammade noll i lägenheten?
Att den markerar innebär inte att något automatiskt har hittats, bara att det är en bra yta att söka på.
Alldeles oavsett OM ytan faktiskt varit sökbar och man hade hittat något så finns ingen garanti för att det hade kommit från VB.

Nu är jag ju inte direkt förvånad att det är just du som får frispel, då jag under flera år noterat din konsekventa självsäkerhet och faktiskt direkt konfliktsökande stil.
Det är ju inte första gången du går balls out och relativt ofta har du dessutom fel. Fast inte enligt dig själv, för du innehar ju all jordens expertis i nära nog samtliga ämnen.
Det är ju såna av ditt virke som sitter i TR och fattar beslut baserat på en "känsla".

Faktum kvarstår: bevisningen är inte speciellt stark och på flera platser i FUP kan noteras att man skriver texterna utifrån att man inte kan utesluta att KJ gjort en sak eller varit på en plats.
Inte att man kan slå fast att han varit på en annan plats än han uppger.

Utan att titta i slasken kan man inte med säkerhet säga om polisen gjort några seriösa försök att hitta alternativ GM eller medhjälpare.
FUP bekräftar ju att polisen haft MB som ett tänkbart alternativ, men visar inte om man faktiskt gjort några större ansträngningar för att göra tekniska sök hos honom.
MB avslöjas ju med lögner, hans story och fruns story för kvällen stämmer inte med varandra och så vidare.

Att du bestämt att det inte finns rimliga tvivel för alternativ GM eller medhjälpare betyder i sammanhanget ingenting.

För övrigt finns det goda grunder till att en stor del av AoB tycker att du är ett kioskmongo bland de mer frekventa skribenterna.

Frispel? uppenbarligen träffade mitt inlägg helt rätt då jag ifrågasatte din kapacitet att dra korrekta slutsatser, att du sedan förstärker ditt inlägg med personangrepp visar bara på att du inte tillhör forumets skarpaste argumenterare.

Faktum är att alla indicer sammantaget är så pass starkt så det finns inga tvivel om vem som utförd dådet, och jodå han kommer att dömas för brottet i TR.

MB har andra motiv att ljuga i förhören, men du använder hans lögner för att misstänkliggöra honom för mordet istället.

Kontentan av ditt resonemang blir att KJ är utsatt för en konspiration där 10 talet omständigheter tillsammans med den tekniska bevisningen har planerats och lagts ut.

Du har läst för många deckare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in