Citat:
Ursprungligen postat av
madshit
Alltså jag får panik på spelet,
I början av spelet hade jag inte samma problem.
Kan inte försvara längre. Spelarna är helt efterblivna, allmänt sega och ingen spelförståelse för fem öre. (Känns som motståndarna alltid har ett övertag dvs handikapp.)
Får inte en enda formation att funka, blir tillbaka pressad av varenda en jag möter och så tappar jag boll direkt då de i princip bara springer emot en direkt och sätter första brytningen.
Tips?
Och någon custom tactic som funkar bra?
Många pushar som fan med hög press eftersom folk inte riktigt behärskar mottagningarna än.
Mitt tips till dig är att gå ner på defensiv inställning tillsammans med kontring. Våga hålla i bollen, rulla mellan backlinje och mittfält, låta hans lag komma högre och högre upp i banan och eftersom han lär tokrusa och sätta press på din planhalva kan du med en enkel djupledare från rättvänd mittfältare vända spelet till din fördel. Satsa på två starka defensiva mittfältare (m/h) med bra spelförståelse och långbollar. Detta med en snabb ytter eller anfallare som kompletterar din centertank.
Såhär gör jag alltid själv när någon shunno tror han är smart och ska tokpressa över hela planen. Fungerar även utmärkt när man ska kontrollera en ledning och motståndaren är stressad och frustrerad.