2013-10-18, 22:53
Medlem
En random grej:
Man lägger fram sms-trafiken mellan KJ och VB till och med ett halvår före mordet.
Inte vid något tillfälle framstår KJ som arg, aggressiv eller svartsjuk. Dom verkar överhuvudtaget inte sms-bråka.

I skenet av det skulle jag framstå som en psykdåre av mått i alla mina tidigare förhållanden.
Citera
2013-10-18, 22:54
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Till och med fem st mellan 21-22. Man kan fundera på varför han uppger detta. Tror att det kan ha göra med att han inte riktigt minns om han slog av sin mobil eller inte.

"Historien" om fem öl mellan 21-22 är svår att tro på, speciellt som han säger sig ta bilen till brorsan enkom för att se till att ordningen är bevarad i föräldrahemmet.

KJ omtalas annars av vännerna att bli glad, kramig och social när han dricker alkohol; att en lördagkväll med fem öl innanför västen söka sig till en bror för att hålla ordning på torpet låter uppdiktat.

Men klok är han om han lät mobilen ligga kvar på hemadressen och därigenom sopade igen spåren efter sig kl 21. Det är en fråga förhörsledarna pressar honom på: brukar du lämna mobilen hemma när du går hemifrån? Grabben är långt ifrån dum.
Citera
2013-10-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Angående KJ och hans diagnos. Tror nog att han är såpass smart att han kan rida på sin diagnos och därigenom få igenom saker han tyckt viktigt. Han har ett inlärt beteende, hur man gör för att slippa undan det som är jobbigt i hans ögon. Tror hans omgivning hjälpt till att forma det hela genom att han blivit behandlad som den som slarviga, konstiga, psykiskt ostabil, fysiskt svag, den som han VILL vara för att slippa allt tungt och jobbigt i livet. En liten manipulativ lat djävul som tror han kan lura allt och alla genom att spela på sin diagnos. Ett inlärt beteende från barndomen. Han är inte svag varken psykiskt eller fysiskt. Den riktiga kj har glidit genom livet och gjort precis som han vill och fått andra att dansa efter hans pipa. Så det är skit-snack att han inte skulle klara av att genomföra detta mord. Är det någon som kunnat genomföra det så är det just KJ. Se honom för fan!
Min teori om den så svaga personen KJ som inte kan ljuga.

EXAKT!!! Jag tror att det är precis så som du säger!!!

Och föräldrarna påstår att han "kan knappt hantera kniv och gaffel". Snälla nån!!!
Citera
2013-10-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Är det något man verkligen har bevis för, så är det att VB har blivit mördad. Och i ett sånt läge räcker det att man bevisar att någon har styckat eller hanterat den mördade kroppen för att det ska anses vara bevisat bortom rimligt tvivel att den som har styckat eller hanterat kroppen ocksär mördaren.

Och det går inte alls, som du gör, att påstå att DNA-spår som det inte går att göra någon DNA-profil på, eller fingeravtryck där det inte syns vem de kommer ifrån, försvagar åtalet. Sånt försvagar int åtalet alls.

Ja, givetvis vet vi att ett mord har skett. Det vet vi - men inte vem som utfört det.
Inte ens blodet i bilen eller tejpen i badrummet säger att KJ utfört dödandet.

Med tanke på alla omständigheter med oidentifierade skoavtryck, DNA som man inte lyckas matcha, okända fibrer och konstiga kodade sms samt svartsjukedraman och gud vet vad med andra parter så finns det massor med öppningar för flera gärningsmän.
Med lite fantasti även alternativa gärningsmän.

Det här är på inget sätt en självklarhet att döma för mord.
Citera
2013-10-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Hur ska man tolka sms:en som är "kodade". Alltså dom som kommer lite då och då och bara innehåller siffror och bokstäver, ungefär som ett serienummer?
KJ hade liknande på en lapp på en bild som tidigare florerade i tråden, typ på en anslagstavla vid datorn.

Jag kan inte låta bli att tänka att det skulle kunna betyda något om man avkrypterar det.
Den som skickat dessa konstiga sms är själv jävligt suspekt.

Själv får jag inga "krypterade" SMS. Vet du att GM fick det?
Citera
2013-10-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Själv får jag inga "krypterade" SMS. Vet du att GM fick det?

Det är ju någon som skrickar sms som ser ut i stil med
D552-EDF2-FFR4-23RK

Det ser väldigt märkligt ut. Jag fattar inte vem som gör det och varför?
Citera
2013-10-18, 23:04
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Nej. Det är ett indicium bland andra. Hjälper till, eftersom det är ett helt oberoende indicium, men bara som stödbevisning. Blodet i bilen och på tejpen är mycket tyngre bevisning. Det faktum att han försäger sig i förhör och visar att han vet att blodet är i bakluckan likaså. Och kan man visa att det verkligen rör sig om tejp från samma tejprulle är han helrökt.

Jag kollade upp det, och det enda de kunde prestera vara en +1 på frågan om tejpen på VB kom från samma rulle som den i badrummet. Vare sig avrivningskanterna eller de längstgående kanterna kunde matchas.
Citera
2013-10-18, 23:05
Medlem
Citat:
D552-EDF2-FFR4-23RK

Källa på det, tack.
Citera
2013-10-18, 23:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nej. Det är ett indicium bland andra. Hjälper till, eftersom det är ett helt oberoende indicium, men bara som stödbevisning. Blodet i bilen och på tejpen är mycket tyngre bevisning. Det faktum att han försäger sig i förhör och visar att han vet att blodet är i bakluckan likaså. Och kan man visa att det verkligen rör sig om tejp från samma tejprulle är han helrökt.

Den 23 maj startade den kriminaltekniska platsundersökningen i Kristoffer Johanssons
lägenhet på Flottiljvägen 4c i Boden. I toaletten, på ett plåtskåp, fanns en tejprulle.
Rullen skickades in till SKL där man dels har anträffat blod från Vatchareeya både på
insidan (papprullen som tejpen är lindad på) och på utsidan av tejpen, dels har jämfört
den mot tejperna kring Vatchareeyas hals, där det är mindre förväntat att tejperna skulle
se ut som de gör om de kom från någon annan tejprulle än om de kommer från
tejprullen som anträffades i Kristoffer Johanssons toalett (Grad +1).

Kristoffer Johanssons dna på den högra vristen (grad +1) talar för ett rimligt
händelseförlopp där Johansson har hanterat i vart fall det högra benet efter att det blivit
tvättat och då utan skyddshandskar.
Citera
2013-10-18, 23:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
D552-EDF2-FFR4-23RK

Ser ut som en securitycode. Nästa nivå i något spel?
Citera
2013-10-18, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag kollade upp det, och det enda de kunde prestera vara en +1 på frågan om tejpen på VB kom från samma rulle som den i badrummet. Vare sig avrivningskanterna eller de längstgående kanterna kunde matchas.
Jag anar hästar i lasagnen här. Tejpen verkar väldigt ditplacerad. Varför analyserades inte fläcken S063?
Citera
2013-10-18, 23:10
Medlem
Rallz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Rullen i lägenheten var ju även halverad, man kan fundera, varför? Varför fan sparade han rullen över huvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in