2013-10-16, 18:34
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Intressant, första konflikten jag sett mellan etnonationalister. Är lite intresserad om ni tar avstånd från andra påståenden som Nationell.nu gjort (jag vet, får ursäkta att detta är OT) , bland annat att American Renaissance och Identitära rörelsen är "infiltrations organisationer" med judisk agenda. Även arktos ska vara en fiende, är dessa anklagelser rättfärdigade?`Det känns som att nästan allt som inte är NS är judiskt nu för tiden.

Hur i helvete kan organisationer som jobbar för de vitas överlevnad vara någonting dåligt?

Källa:

http://www.nationell.nu/2013/10/04/identitarer-forsoker-gora-nationalismen-projudisk/

Det borde tas i tråden om nationell.nu och inte här
Citera
2013-10-16, 18:36
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Radio Framåt: Vi tar inte tillbaka

http://www.radioframat.com/vi-tar-inte-tillbaka/

Ja då var det utrett och dags att gå vidare!

Dan jag skulle gärna vilja att ni pratade lite om Franska Revolutionens betydelse för Europa efter dess seger?

(vilka som låg bakom det vet man tror det vore bra om det pratades lite om konsekvenserna)
Citera
2013-10-16, 19:11
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Jag känner killen som skickade in meddelandet till RF, han kunde nog inte tro att det skulle bli sådant här liv för ett mail.

För övrigt så fattar jag inte vad nationell.nu håller på med. Det hade kunnat vara en seriös och ärlig blogg som man förhåller sig till men efter allt deras se-och-hörande så är de några folk mer än gärna distanserar sig ifrån, därmed får de mindre inflytande på rörelsen.

Jag tror att trojkan faktiskt fick lite medkänsla och gav ett mjukare just eftersom att det var en personlig lyssnarfråga än om det hade varit en allmänt ställd. Något att öva sig på isåfall.
Citera
2013-10-16, 20:13
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikAntonsson
Jag tror att trojkan faktiskt fick lite medkänsla och gav ett mjukare just eftersom att det var en personlig lyssnarfråga än om det hade varit en allmänt ställd. Något att öva sig på isåfall.

Det har du rätt i!
Citera
2013-10-16, 20:37
Medlem
skillnads avatar
Rasblandning pågår oavsett vad någon tycker. Att konstatera detta faktum är en 100% nationalistisk och etno-medveten korrekt utgångspunkt i kampen för vita folkgruppers överlevnad.

Dessutom ter det sig alldeles självklart för varje äkta nationellt sinnad svensk, att det finns ett givet konstruktivt syfte med att upplysa folk inom rörelsen, just om vad som måste prioriteras, framför det som inte kan undvikas, dvs vissa mängder oundviklig och mindre skadlig rasblandning.

Att ifrågasätta ett sådant konstaterande genom att dels ta det ur sin kontext, samt att (på falska grunder) angripa de som framför det, är mycket suspekt ur flera synvinklar. Speciellt eftersom samma degenererade beteende påvisats av denna grupp tidigare.

En relevant video i sammanhanget som diskuteras ovan.
New practical strategy for our cause.
http://www.youtube.com/watch?v=rLX_sH3ItxM
Senast redigerad av skillnad 2013-10-16 kl. 21:00.
Citera
2013-10-17, 09:53
Medlem
anna_83s avatar
blablabla rasblandning blabla kinesisk flickvän blabla oacceptabelt.

För en oinsatt framstår ni som ett gäng hönor. Jag tycker programmet var mycket bra. American history X-killarna är upprörda, vem bryr sig? När kommer nästa program?
Citera
2013-10-17, 10:02
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83

För en oinsatt framstår ni som ett gäng hönor. Jag tycker programmet var mycket bra. American history X-killarna är upprörda, vem bryr sig? När kommer nästa program?

Vi sänder live på vår vanliga tid nästa måndag. Alltså, vi drar igång ett försnack ca 19:15 för de som lyssnar live.
Citera
2013-10-17, 15:41
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vi sänder live på vår vanliga tid nästa måndag. Alltså, vi drar igång ett försnack ca 19:15 för de som lyssnar live.

Härligt att höra!
Citera
2013-10-17, 17:13
Medlem
Jag vet inte om någon redan tagit upp det här men angående bokrecensionen i Neo som ni talade litegrann kring så hävdar jag att ni har missuppfattat den lite. Om man läser hans uttalande i sitt sammanhang så ser man att han syftar på dem som Arnstberg och Sandelin polemiserar emot. Korn synes inte ta ställning, inte i den artikeln iallafall. Så tolkar jag det iallafall. Trevligt program annars.

Artikeln: http://snaphanen.dk/upload/2013/10/NEO-2.png
Citera
2013-10-17, 17:39
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83

Fast dessa kommentarer är så efterblivna så det saknar motstycke. "American history x-killarna" a.k.a "hollywood-nazisten" är ett begrepp SKAPAT utav oss "hardcore nationalister" (eller vad det nu var för jävla tramsbegrepp Magnus slängde sig med). Det är vi rasmedvetna nationalister som är grundpelaren för hela framtiden. Att posta så oerhört kunskapsbefriade inlägg som vissa av er gör, där ni mer eller mindre påstår att man är korkad för att man är rasmedveten eller mer radikal än RF(som för övrigt alltid fått kritik av mig för att de är på tok för liberala) är bara så ignorant att ni bör ställa er själva mot väggen och fundera över vad ni verkligen tror på, och om ni ö.h.t är nationalister.

Kanske passar ni bättre inom SD eller någon annan organisation för ryggradslöst pack.
Citera
2013-10-17, 18:38
Medlem
sanchoos avatar
Richard Langeen är en vidrig typ. Enda han gör är att splittra nationella rörelsen. Nationell.nu sämsta hemsidan, och bara så ni vet, 90% av alla kommentarer där är ändrade av honom..
Citera
2013-10-17, 18:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Fast dessa kommentarer är så efterblivna så det saknar motstycke. "American history x-killarna" a.k.a "hollywood-nazisten" är ett begrepp SKAPAT utav oss "hardcore nationalister" (eller vad det nu var för jävla tramsbegrepp Magnus slängde sig med). Det är vi rasmedvetna nationalister som är grundpelaren för hela framtiden. Att posta så oerhört kunskapsbefriade inlägg som vissa av er gör, där ni mer eller mindre påstår att man är korkad för att man är rasmedveten eller mer radikal än RF(som för övrigt alltid fått kritik av mig för att de är på tok för liberala) är bara så ignorant att ni bör ställa er själva mot väggen och fundera över vad ni verkligen tror på, och om ni ö.h.t är nationalister.

Kanske passar ni bättre inom SD eller någon annan organisation för ryggradslöst pack.

Langeén och nästan alla som skriver på nationell.nu är hollywoodnazister, det är liksom ett faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in