2013-10-14, 19:17
Medlem
Jadu.

Själv tycker jag att bilen är stor, säker, lite halv ful och ger bra komfort.
Men är sjukt överskattad utav svenska folket.

En gammal mekaniker sa till mig en gång, vill du ha en bil som alltid står hos oss.

"Köp en V70".

Vad tycker ni?
Citera
2013-10-14, 19:46
Medlem
avestas avatar
Eftersom V70 kom i mitten på 90-talet och tillverkas fortfarande så är det svårt att veta vilken av modellerna du menar

Överlag så är det relativt bra bilar, dock så är dom nya dyra i inköp och drar ofta mer soppa än konkurrenterna, jag skulle hellre köpa en bil för halva priset och få en lika bra bil, om inte bättre
Citera
2013-10-14, 19:47
Medlem
-defekt-s avatar
Om man bortser från alla fel, så är det en bra bil.
Svaga punkter är framvagn länkarmsbussningar och fjäderbenslagrena. krånglig elektronik.
Motorn måste vara minst 2.3 eller D5 dom är evighetsmaskiner.
Citera
2013-10-14, 20:01
Medlem
Hade en v70 i två år pga utökning i familjen. När jag fortfarande vänta barn kändes bilen stor. Men när man väl slängde i barnstol och barnvagn blev resten av packningen en utmaning likt ett tetris spel. Märktes väl enbart när vi skulle på semester eller hade storhandlat.

Rent mekaniskt vet jag inte om den var bra eller ej. Han gick igenom besiktningen med blankt papper och jag märkte inte av några konstigheter.
Citera
2013-10-14, 20:10
Medlem
Tänkte på modellerna fram till kanske 07 08
Citera
2013-10-14, 20:13
Medlem
P55s avatar
Har haft tre, en vanlig och två fyrhjulsdrivna. Inte haft några problem med någon av dem,
men visst är dom rätt törstiga. Men man åker skönt i dem.

Däremot gillar jag inte riktigt den senaste modellen, tycker den börjar bli lite för stor och bakänden ser lite "kladdig" ut.

Skulle jag kunna välja i dag så vore det bästa alternativet en Passat.
Citera
2013-10-14, 20:19
Medlem
Stor, säker & bekväm.
Måste dock tillägga att den inte känns lika mjuk nu från ex-12 som den gjorde tidigare. (?)
Kan det stämma att fjädringen blivit mer stum?
Övrigt löjligt dyr just nu, såg priset på nya D3 i nån biltidning, 350k, känns inte riktigt som en bil familjen medel svensson köper hyffs pyffs.

Nya passat har väll större bagage?
Citera
2013-10-14, 20:23
Medlem
Lugini3s avatar
Om man tittar på en nyare V70 så dras den säkert med diverse elektroniska fel precis som alla andra nyare bilar gör.
Dom är dock goa att åka i och köra.
Citera
2013-10-14, 20:30
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharpshotta
Jadu.
En gammal mekaniker sa till mig en gång, vill du ha en bil som alltid står hos oss.

"Köp en V70".

Ja självklart så står det säkert en V70 hos mekanikern väldigt ofta då det är en riktigt populär bil.

Själv kör jag Saab!
Citera
2013-10-14, 20:45
Medlem
w

Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Om man bortser från alla fel, så är det en bra bil.
Svaga punkter är framvagn länkarmsbussningar och fjäderbenslagrena. krånglig elektronik.
Motorn måste vara minst 2.3 eller D5 dom är evighetsmaskiner.

Har vi bara haft tur eller? Haft en V70 2007 2.4D i 14tusenmil har den gått nu (Ägt den sen 0 mil) Och inte ett enda fel,
Aldrig stött på nån som haft sådana fel som du nämner, krånglig elektronik? Tycker alla säger att "Nya bilar har bara massa elfel"

Och min S60 D5 (185hk)-06 10000mil, (0,66L/Milen blandadkörning) endast bytt olja, filter, och bromsbelägg tror jag ägaren innan böt, + så har jag bytit virvelspjället (D5ans akilleshäl)

Enligt mig är Volvo dem bästa kombibilarna,Extremt driftsäker, bränslesnål, Krocksäker, Rostar tamefan aldrig, + snygg, bara kolla genom tiderna, duett, 145, 245, 745, 855, 945, V70, Volvo har alltid varit bäst på Kombisar,

VW, och Audi är ju bara skrot

"dem kör varken volvo, eller saab!"
Är man Svensk, så självfallet ska man ju köra Volvo,

EDIT: mitt 300ende inlägg
Senast redigerad av nejdetbliringet 2013-10-14 kl. 20:45. Anledning: e
Citera
2013-10-14, 21:25
Medlem
Sjoraddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krippelimeus
Stor, säker & bekväm.
Måste dock tillägga att den inte känns lika mjuk nu från ex-12 som den gjorde tidigare. (?)
Kan det stämma att fjädringen blivit mer stum?
Övrigt löjligt dyr just nu, såg priset på nya D3 i nån biltidning, 350k, känns inte riktigt som en bil familjen medel svensson köper hyffs pyffs.

Nya passat har väll större bagage?
WHAT?

Ont: V70 är en underbart bra, mångfacetterad bil.
Citera
2013-10-14, 21:30
Medlem
krakans avatar
Jag hatar rost så min nästa bil blir en några år gammal v70.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in