2013-10-10, 17:14
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Du vill köra med två strikers? Tänkte nämligen om du kan tänka dig 4231 med Suarez som släpande?
Jo det funkar också, om det går att snickra ihop ett sådant lag.
Citera
2013-10-10, 17:14
Medlem
Fille11s avatar
Skönt brasselag?
Citera
2013-10-10, 17:17
Medlem
Bruunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
Jo det funkar också, om det går att snickra ihop ett sådant lag.

Gjorde detta, liknar ditt relativt mycket. Den enda svaga länken skulle jag vilja säga är Gargano, dock så har han rätt bra stats för att vara CDM och även sköna WR. http://www.futhead.com/14/squads/1085436/
Citera
2013-10-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oppa
Tycker det är ett jävligt bra spel men känns inte riktigt som att det är helt färdigt. För mycket som händer av rena slumpar. Backar som trasslar ihop sig.. Att man inte får kontroll över rätt försvarare, studsar hit och dit som helt plötsligt blir frilägen osv.

Hörnmål på cirka var tredje hörna... I verkligheten ligger statistiken på hörnmål på över 100 hörnor per mål...

Vet du inte vad du ska göra med ditt spel? Testa slå en stenhård genomskärare från vänster mittback upp till höger ytterforward... Då har du väl en 50 procent chans att få ett friläge.

Likadant när man kör en klockren glidtackling rakt på boll samt kropp, och spelaren egentligen borde trilla och bollen borde vinnas.. nä då istället så får motståndaren superkrafter, står fortfarande upp och får tillbaka bollen, samtidigt som det endast är min mittback som ligger ner i 10 sekunder...

Om man tänker efter så är det faktiskt rätt sällan som den som har bäst spel och skapar mest faktiskt vinner. Det gäller mer att hitta svagheter i spelskapandet, och utnyttja dessa. Såsom i detta fallet hörnor, genomskärare etc.

Tycker fortfarande spelet är sjukt roligt, ska tilläggas, och jag spelar med glädje. Men gäller som sagt att ha överseende med alla dessa slumpartade händelser, som faktiskt händer i varje match. Blir man arg och irriterad så ballar det ur som fan!

Någon som håller med?
Citera
2013-10-10, 17:23
Medlem
kefrenss avatar
Citat:
Någon som håller med?

Haha, uppenbarligen inte?
Du verkar vara kass på fifa helt enkelt, om du upplever alla de där problemen. Du har exakt samma förutsättningar som motståndaren, så utnyttja dem istället för att grina och fråga om någon håller med dig.
Senast redigerad av kefrens 2013-10-10 kl. 17:38.
Citera
2013-10-10, 17:27
Medlem
Kan någon hjälpa mig med mitt lag? Är sjukt sugen på att få in Hernanes som den centrala offensiva mittfältaren. Har några idéer men det innebär att göra om hela laget typ. Någon som kan hjälpa mig? Just nu ser laget ut såhär:

http://www.futhead.com/14/squads/886080/

Ronaldo är självklart ett måste!
Citera
2013-10-10, 17:30
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Någon som håller med?

Jag håller med. Förutom att spelet är "sjukt roligt". Spelet är inte så kul. Man vinner matcher, men det är fortfarande inte kul. Tycker fortfarande fifa 13 var mycket bättre.
Citera
2013-10-10, 17:35
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamps
Kan någon hjälpa mig med mitt lag? Är sjukt sugen på att få in Hernanes som den centrala offensiva mittfältaren. Har några idéer men det innebär att göra om hela laget typ. Någon som kan hjälpa mig? Just nu ser laget ut såhär:

http://www.futhead.com/14/squads/886080/

Ronaldo är självklart ett måste!

Testa annars med Diego som är minst lika bra som Hernanes enligt mig och många där till. Lite lättare att strong länka in med spelare som Dante och Gustavo
Citera
2013-10-10, 17:38
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kefrens
Haha, uppenbarligen inte? Du verkar vara kass på fifa helt enkelt, om du upplever alla de där problemen. Du har exakt samma förutsättningar som motståndaren, så utnyttja dem istället för att grina och fråga om någon håller med dig.

Nu kommer ett obekräftat utlåtande från mig som jag snappat upp runt om i fifa sfvären. Tydligen är Fifa 14 det mest inbytta spelet hittills i UK under första månaden.

Edit, kanske inte var så klockrent att citera ditt inlägg

Men tror det beror på att många som var riktigt grymma och utnyttjade den kontrollen man faktiskt kunde ha på ens spelare på fifa 13 ledsnat i och med den totala noobifiering EA gör med denna upplaga.
Senast redigerad av PinkVelour 2013-10-10 kl. 17:41.
Citera
2013-10-10, 17:39
Medlem
Citat:
Haha, uppenbarligen inte? Du verkar vara kass på fifa helt enkelt, om du upplever alla de där problemen. Du har exakt samma förutsättningar som motståndaren, så utnyttja dem istället för att grina och fråga om någon håller med dig.

Det gör jag oxå, har 32-11-11 i statistiken, trots sämre lag än de flesta, så kass är jag verkligen inte. Vill diskutera spelet snarare än att klaga.
Citera
2013-10-10, 17:40
Medlem
muppsons avatar
Citat:

Han har ju helt rätt? Det är ett underbart spel, men tråkfotboll lönar sig orimligt mycket (kontringar, inlägg, hörnor). Bara för att man inser det, behöver man inte spela på det sättet. Personligen slutar jag hellre spela FIFA, än att börja med kontringar och inlägg.
Men, det bästa FIFA hittills by far, synd bara att det alltid måste finnas en obalans i FIFA-serien.
Citera
2013-10-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Jag håller med. Förutom att spelet är "sjukt roligt". Spelet är inte så kul. Man vinner matcher, men det är fortfarande inte kul. Tycker fortfarande fifa 13 var mycket bättre.

Håller med om att 13 var roligare! Men kan ändå tycka att det någonstans är på rätt väg, men att de slarvat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in