2013-10-10, 13:08
Medlem
JonDs avatar
Kan man vara känslig mot vissa tillverkares prep? Skiljer sig tillverkningsmetoder osv?
Citera
2013-10-10, 13:18
Medlem
MonsterXXLs avatar
Kan vara skräpolja men svårt att svara på till hundraprocentig säkerhet. Dock ska man inte få infektion av preparatet, men om det sker och inte beror på dålig sterilitet eller annan anledning så är det tvivelsutan ett skitmärke. Vad står PP för?
Citera
2013-10-10, 13:41
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Kan vara skräpolja men svårt att svara på till hundraprocentig säkerhet. Dock ska man inte få infektion av preparatet, men om det sker och inte beror på dålig sterilitet eller annan anledning så är det tvivelsutan ett skitmärke. Vad står PP för?

Prim Pharma. Har talat med en person som använder samma prep, samma batch nummer och hela köret och han har inga problem med det, lite därav jag funderar på om jag är känslig för något i just denna olja helt enkelt.
Citera
2013-10-10, 13:45
Medlem
Antar att du menar Prim Pharma?
Själv får jag ingen smärta eller problem alls, kompisen hade lite ont i 2-3 stick men nu bra (hans första kur så normalt).
Citera
2013-10-10, 13:46
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plz
Antar att du menar Prim Pharma?
Själv får jag ingen smärta eller problem alls, kompisen hade lite ont i 2-3 stick men nu bra (hans första kur så normalt).

Precis, här snackar vi inte lite ont dock, här snackar vi sjukskrivning för att jag inte klarar av att gå.. Haha.. Men men, blir att kliva av tidigare än väntat bara.
Citera
2013-10-10, 13:55
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Prim Pharma. Har talat med en person som använder samma prep, samma batch nummer och hela köret och han har inga problem med det, lite därav jag funderar på om jag är känslig för något i just denna olja helt enkelt.

Det är en UG-olja och batchnummer kan du skita i. De kan skriva vad de vill och förmodligen har alla samma label oavsett hur det är kokat. Sedermera kan bakterier komma i annat stadie än själva kokningen så det behöver inte betyda att alla oljor i en batch blivit taskiga. I ditt fall undrar jag hur du skött dina sanitära åtaganden som att hålla det rent runt injektionsplatsen samt hur du hanterat de materiel som använts vid injektion; byter du t.ex. nål och pump inför varje injektionstillfälle?
Citera
2013-10-10, 14:15
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Det är en UG-olja och batchnummer kan du skita i. De kan skriva vad de vill och förmodligen har alla samma label oavsett hur det är kokat. Sedermera kan bakterier komma i annat stadie än själva kokningen så det behöver inte betyda att alla oljor i en batch blivit taskiga. I ditt fall undrar jag hur du skött dina sanitära åtaganden som att hålla det rent runt injektionsplatsen samt hur du hanterat de materiel som använts vid injektion; byter du t.ex. nål och pump inför varje injektionstillfälle?

Jadu, tvättar rejält med alkowipes och byter till ny pump vid varje injektionstillfälle och en nål för uppsugning samt en för injektion. Allt nytt från apoteket, öppnas inte förän det ska användas. Har aldrig haft några sånna problem innan så.
Citera
2013-10-10, 14:28
Medlem
Vad är bäst om man ska byta prepp?

ligger förtillfället på korta estrar och tänkt byta till längre.

ska man bara "påbörja" de långa och avsluta de korta direkt?

vore det inte bättre att fortsätta med de korta samtidigt som man börjar på de långa estrarna?
Citera
2013-10-10, 14:35
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaraKatarusa
Vad är bäst om man ska byta prepp?

ligger förtillfället på korta estrar och tänkt byta till längre.

ska man bara "påbörja" de långa och avsluta de korta direkt?

vore det inte bättre att fortsätta med de korta samtidigt som man börjar på de långa estrarna?

Hitta dig en roidcalc på nätet så ser du nivåerna i blodet och vet hur mycket du kan sätta för så jämna nivåer som möjligt.
Citera
2013-10-10, 16:00
Medlem
Skallpan2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necked
joo det första jag tänkte på själv, febern har gått ner, vettefan om man vågar sätta idag dock angående att få feber igen.. injectionstället va svullet igår som vanligt vad jag förstår så gör propp det mer svullet pga av alcoholmängd i oljan, svullnaden har gått ner nästan helt har absolut inga problem att gå eller något, såklart det är lite stelt..

Mvh

Testofebern går över tids nog, det är bara att ge det den lilla tiden det behöver.
Det är bara märket du är känslig mot, det är bara att uthärda och köra slut på det du har eller så bytar du märke bara.
Är du känslig mot märket så kommer smärtan inte bli mindre ju mer du använder det.
Sen kan smärtan också bero på att du kanske stuckit dig lite fel, sånt har jag själv också råkat göra, shit happens.

mvh
Citera
2013-10-10, 16:08
Medlem
Skallpan2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Har gått på BD Testo E 250mg/ml i ca 9 veckor nu, 2ml injektioner e5d. När dessa närmade sig slut införskaffade jag mig PP Testo E 400mg/ml och gick ner till 1.2ml injektioner.
Det har alltså legat på 500mg e5d konstant.

Efter första injektionen med PP så svullnade mitt lår upp till fotbollsstorlek i 2-3 dagar, det gick dock ner och blev bra rätt snabbt. Hade även regelbunden feber. Antog att jag hade slarvat med hygienen och var riktigt jävla noga med allt, halvt badade i alkowipes, separat uppsugning och injektionsnål.
Satt i andra låret den här gången och efter 2 dagar kunde jag inte gå på benet av smärtan, var till läkare som gjorde blodprover, lagligt med AAS där jag befinner mig, och såg tecken på en infektion i kroppen.

Igår var det dags för ännu en injektion och jag provade då en helt ny vial, ifall att den andra hade blivit kontaminerad. Låret efter första injektionen hade blivit bra igen så jag satt sprutan där och nu har jag ett ben jag knappt kan gå på igen.

Så min fråga är väl om man kan vara känslig emot högre koncentrationer eller liknande? Eller har jag helt enkelt fått en kass batch?

Samma skit som jag fick av diamonds gamla batchar, det är ingen infektion det är bara märket du är känslig mot.
Bara att uthärda eller byta märke, smärtan och svullnaden kommer inte bli mindre.
Citera
2013-10-10, 16:23
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan2
Samma skit som jag fick av diamonds gamla batchar, det är ingen infektion det är bara märket du är känslig mot.
Bara att uthärda eller byta märke, smärtan och svullnaden kommer inte bli mindre.

Jadu, uthärda är omöjligt, tar mig 20 minuter att få på mig ett par byxor haha.. Men kliver av lite tidigare än planerat bara och tänker om inför nästa kur!

För övrigt bekräftat av läkaren att det ÄR en infektion, blodprover osv är gjorda.
Senast redigerad av JonD 2013-10-10 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in