2013-10-09, 20:36
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
3% av osäkra, det är ju riktigt kass. Det låter ju helt orimligt dåligt.

Här har han gjort nån pdf som visar lite mer utförligt.

Kolla sidan 13 i pdf-en, där finns staplarna för detta.

http://www.novus.se/media/20949/presentation_ok_nda_20131003_3.pdf

Vad jag ser så är det bara 28% av de osäkra som svarat på frågan om "det minst dålliga partiet".

Alltså, 72% av de osäkra svarade inte?

Jag tolkade som om han menade tre procentenheter av de osäkra. Så om 15% är osäkra så lutar 3/15 av dessa åt SD, dvs 20%.

Det känns väl fullt rimligt och ganska bra?
2013-10-09, 21:45
Medlem
lehirals avatar
När kommer det nya opinionsundersökningar? någon före helgen?
2013-10-09, 21:52
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
När kommer det nya opinionsundersökningar? någon före helgen?
Blir väl YouGov på Måndag om jag räknat rätt.
2013-10-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenOfLowMoralFibre
Jag tolkade som om han menade tre procentenheter av de osäkra. Så om 15% är osäkra så lutar 3/15 av dessa åt SD, dvs 20%.

Det känns väl fullt rimligt och ganska bra?

19,6% ville inte svara med partival på någon av de tre frågorna från Novus förhörsledare.
Denna grupp av respondenters partisympati är helt okänd.
Det är det som är definitionen på osäkra väljare i Novus slutresultat.
2013-10-10, 00:09
Avslutad
Sverige har ett valdeltagande på 85%. 15% går alltså aldrig och röstar.
Osäkra är till stor del soffpotatisar.
2013-10-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig

jag erkänner att jag är en av de softpotatisarna. har aldrig varit insatt i politik eller röstat . dock efter flera upplevesel med "mångkulturen" och flera utlands resor insåg jag att invandringspolitiken och samhället har helt raserat i detta land... min röst går till SD nästa val iaf...
2013-10-10, 01:19
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:

Flest potentiella sosse-röstare med andra ord inte konstigt att sossarna brukar köra tok-race i miljonprogrammen och ålderdomshemmen i landet dagarna före valet för att bokstavligen talat släpa folk till val-lokalerna...
2013-10-10, 07:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Fast du har många utlänningar, gamla och sjuka bland de siffrorna med.
Så att det skulle missgynna SD tror jag inte ett dugg på ! Tvärtom är SD väljarna snarare mer övertygade och politiskt intresserade än genomsnittet!
2013-10-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast du har många utlänningar, gamla och sjuka bland de siffrorna med.
Så att det skulle missgynna SD tror jag inte ett dugg på ! Tvärtom är SD väljarna snarare mer övertygade och politiskt intresserade än genomsnittet!

Ja, 85% är ungefär max för vad som är möjligt i ett land med så många invandrare utan att göra det obligatoriskt att rösta, är väl sossarna som ute i förorterna samlar in boskapen på valdagen och får upp siffran ganska rejält.
2013-10-10, 10:29
Medlem
RingRing2014s avatar
Nu går skam och desperation på torra land, lönedumparmoderaterna har modifierat loggan.

http://www.di.se/artiklar/2013/10/10/moderaternas-logga-sticker-i-ogonen/

Näe, nu börjar Reinbitch med anhang desperat fiska röster med halmstrån och långskott, detta bör skicka ytterligare några Moderater till SD.

Det är inte direkt ett nytt fräscht parti med pärmarna fulla med idéer som gör detta, det är ett sargat och trött parti som tar till plan C. Detta är på gränsen till skämmigt och faktiskt rätt pajigt enligt mig.
Senast redigerad av RingRing2014 2013-10-10 kl. 10:41.
2013-10-10, 10:55
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Nu går skam och desperation på torra land, lönedumparmoderaterna har modifierat loggan.

Näe, nu börjar Reinbitch med anhang desperat fiska röster med halmstrån och långskott, detta bör skicka ytterligare några Moderater till SD.

Det är inte direkt ett nytt fräscht parti med pärmarna fulla med idéer som gör detta, det är ett sargat och trött parti som tar till plan C. Detta är på gränsen till skämmigt och faktiskt rätt pajigt enligt mig.
Ja, förutom att lönerna inte har dumpats då. Reallönerna har tvärtom ökat ganska bra de senaste åren, till skillnad mot 90-talet då de inte ökade alls.

Loggan med tillägget ”Sveriges arbetarparti” är möjligen kaxig men känns rätt överspelad, är som ett eko från valrörelserna 2006 och 2010.
2013-10-10, 12:24
Medlem
Righteds avatar
Citat:

Att moderatväljare helt plötsligt skulle byta parti till SD pga en logga tycker jag låter extremt långsökt. Det finns moderater som går över till SD, men dom gör det utav helt andra anledningar.

Knappast troligt att denna händelse skulle påverka SD i opinionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in