Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-06, 01:34
Medlem
tokboskes avatar
Har en fråga (som egentligen kanske bör rikta sig till någon i partiets ledning) jag nyligen börjat fundera över, som kanske någon erfaren SvP:are skulle kunna besvara;

Vill man (partiet) uppnå en hundraprocentig homogenitet i Sverige, eller ser man ett mer realistiskt (i min mening) mål; att uppnå en sådan pass homogenitet att ursprungsbefolkningens överlevnad omöjligen kan hotas?
Citera
2013-10-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokboske
Har en fråga (som egentligen kanske bör rikta sig till någon i partiets ledning) jag nyligen börjat fundera över, som kanske någon erfaren SvP:are skulle kunna besvara;

Vill man (partiet) uppnå en hundraprocentig homogenitet i Sverige, eller ser man ett mer realistiskt (i min mening) mål; att uppnå en sådan pass homogenitet att ursprungsbefolkningens överlevnad omöjligen kan hotas?

Om man läser SvP's nyligen lanserade migrationspolitiska program så svarar den på de flesta frågor man har om invandringen så det rekommenderar jag starkt att du gör!
Citera
2013-10-06, 11:38
Medlem
https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/

Glömde jag länken för andra gången?
Citera
2013-10-06, 12:13
Medlem
tokboskes avatar
Tackar sebastian.
Inga direkta nyheter i programmet dock, men det verkar som att man är realistisk och eftersträvar ett sådant homogent samhälla "som möjligt". Jag kan tänka mig att t.ex adopterade människor har prio 0 i ut/återvandringsfrågan.
Citera
2013-10-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokboske
Tackar sebastian.
Inga direkta nyheter i programmet dock, men det verkar som att man är realistisk och eftersträvar ett sådant homogent samhälla "som möjligt". Jag kan tänka mig att t.ex adopterade människor har prio 0 i ut/återvandringsfrågan.

Precis. Med tanke på att invandrare som har uppnått pensionsålder får möjlighet att stanna i Sverige och leva ut sina sista dagar, om de vill så borde inte adopterade människor som tillhör en annan ras eller etnisk minoritet vara ett problem. Lek med tanken. Ryssland är ett väldigt stort land i "adoptionsvärlden" och sedan de började adoptera bort barn efter sovjetunionens fall har de bara adopterat bort ca 1000 barn, Så det är inte ett problem alls. Det är en promille som man knappt behöver räkna.
Citera
2013-10-06, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det jag baserar mitt tidigare inlägg på är från förra höstkonferensen. Vad gäller tillsättandet av positioner så ser jag inte att det borde vara svårare än när man tillsätter en viktig tjänst inom ett större företag, staten kan helt enkelt ha en avdelning som fungerar på samma sätt som en "head hunting"-firma och därmed leta fram lämpliga kandidater för de olika tjänsterna. T.ex bör Sveriges försvarsminister vara en militär med lång och bevisad erfarenhet i militärstrategiska frågor, inte som idag när man tillsatt en präst. Den enda posten som bör vara föreskriven partiet utan förbehåll är rollen som statschef.

/Micke

Man vill skapa en regering på samma sätt som Ola Ullsten menar du? Ses den som ett föredöme i utformning och/eller resultat?
Citera
2013-10-06, 14:45
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Jag utökade videon SvP vs åttaklövern lite.

Nu sparkar Gyllene Grynings partiledare ner den judiske Nikos Dendias i ett hål.

Magnus söderman vs Mona salin

Jonas de geer vs Åsa lineborg med hängpattarna

http://www.youtube.com/watch?v=rworZIM8b4g
Senast redigerad av TheAwesomeboy1993 2013-10-06 kl. 15:09.
Citera
2013-10-06, 16:39
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Jag utökade videon SvP vs åttaklövern lite.

Nu sparkar Gyllene Grynings partiledare ner den judiske Nikos Dendias i ett hål.

Magnus söderman vs Mona salin

Jonas de geer vs Åsa lineborg med hängpattarna

http://www.youtube.com/watch?v=rworZIM8b4g
Södermans ansiktsuttryck var fantastiskt roligt!

Du borde göra fler och längre videor med inklippta ansikten. Detta är dagens propagandaaffischer.
Citera
2013-10-06, 18:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Man vill skapa en regering på samma sätt som Ola Ullsten menar du? Ses den som ett föredöme i utformning och/eller resultat?
Jag ser inga likheter alls eftersom ullsten helt frångick det jag skriver om och tillsatte regeringen enbart utifrån partitillhörighet, vilket även gav det resultat det gav.

/Micke
Citera
2013-10-06, 18:21
Bannlyst
Citat:
Jag ser inga likheter alls eftersom ullsten helt frångick det jag skriver om och tillsatte regeringen enbart utifrån partitillhörighet, vilket även gav det resultat det gav.

/Micke

Nej Micke, det han gjorde var precis tvärtom - han följde den linje du säger SvP skulle ha om de någonsin skulle få en politisk framgång. Är det så att du är okunnig om Ullstens regering?
Citera
2013-10-06, 18:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Nej Micke, det han gjorde var precis tvärtom - han följde den linje du säger SvP skulle ha om de någonsin skulle få en politisk framgång. Är det så att du är okunnig om Ullstens regering?
Eftersom hela regeringen bestod av folkpartister så kan han omöjligen gjort så, såvida inte folkpartiet bestod av Sveriges främsta, vilket fallet på sin egen orimlighet.

/Micke
Citera
2013-10-06, 18:47
Bannlyst
Citat:
Eftersom hela regeringen bestod av folkpartister så kan han omöjligen gjort så, såvida inte folkpartiet bestod av Sveriges främsta, vilket fallet på sin egen orimlighet.

/Micke

Detta är ju så dumt sagt att du antingen ljuger eller är helt kunnig om Ullstens regering. Det var själva förutsättningen för Ullsten att få chansen att bilda regering trots att Folkpartiet var så små, att den skulle vara teknokratisk och inte partipolitisk. Det är också det som gör hans regeringsbildning så unik.

Dina svar gör det svårt att veta vad SvP egentligen vill och tycker i enkla politiska frågor. Först tar du ställning till Ullstensmodellen, sedan menar du att den var något den verkligen inte var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in