2013-09-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throffer
hade du en bra relation till din kontaktperson? hur var vårdarna på anstalten? brydde de sig eller var de bara där för att få lön?
Jag hadde oturen att få byta kontaktperson.Den första var kanonbra men hon började på centralvakten istället.Sen fick jag en vikarie som inte kunde någonting.Den sissta var också väldigt bra.Dom flesta i personalen var faktiskt ganska bra.Det fanns ett jävla svin som gick under namnet knallpliten bland oss intagna.En fet jävla gris som hadde gått klädd som kommandosoldat och hafte en magnum 45a i bältet om han fått.En sådan person skulle inte få ha ett sådant jobb.
Citera
2013-09-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Jag hadde oturen att få byta kontaktperson.Den första var kanonbra men hon började på centralvakten istället.Sen fick jag en vikarie som inte kunde någonting.Den sissta var också väldigt bra.Dom flesta i personalen var faktiskt ganska bra.Det fanns ett jävla svin som gick under namnet knallpliten bland oss intagna.En fet jävla gris som hadde gått klädd som kommandosoldat och hafte en magnum 45a i bältet om han fått.En sådan person skulle inte få ha ett sådant jobb.

vad är centralvakten? på vilket sätt var knallpliten ett jävla svin? gick det att smuggla in småsaker iom. att det var en öppen anstalt? vad betyder öppen anstalt egentligen?
Citera
2013-09-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throffer
vad är centralvakten? på vilket sätt var knallpliten ett jävla svin? gick det att smuggla in småsaker iom. att det var en öppen anstalt? vad betyder öppen anstalt egentligen?
Centralvakten är huvudentren så att säga.Knallpliten var ett svin pgaAtt han älskade att göra vissitationer och jävlas med oss intagna.Jag smugglade in en mp3 spelare utan problem.Nu för tiden finns det inget som heter öppen anstalt.Nu heter det klass3 vilket innebär en rad förseningar för dom intagna.
Citera
2013-09-30, 16:32
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Benso, kokain, metamfetamin, morfin, tramadol, cannabis, amfetamin och subutex. Det är standardstickorna. Sedan kan man testa för andra grejer vid misstanke, typ om någon sitter för doping så testar man ju för det också.
Men om man har Stesolid utskrivet av sin läkare, då kommer man ju att visa positivt på provet.
Frågan är då, får man äta den på kåken om man är ordinerad det av sin läkare, men får det utdelat av ex sjuksköterskan varje dag?
Citera
2013-09-30, 17:13
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Men om man har Stesolid utskrivet av sin läkare, då kommer man ju att visa positivt på provet.
Frågan är då, får man äta den på kåken om man är ordinerad det av sin läkare, men får det utdelat av ex sjuksköterskan varje dag?
Anstaltens läkare eller sjuksköterska är den som beslutar vilka läkemedel som får intas i anstalten. Det är inte helt ovanligt att dessa fattar ett annat beslut än en läkare på utsidan. Skälen är många, ett är att man rent allmänt är restriktiva mot alla narkotiska preparat då det finns en princip om drogfrihet i anstalt, dels ser man det också ur en säkerhetsaspekt. Bli alltså därför inte förvånad om de helt enkelt säger nej. Däremot är kan du äta vilka mediciner du vill när du har permission så länge en läkare föreskrivit dessa.
Citera
2013-09-30, 18:01
Moderator
tobess avatar
Citat:
Man får inte sova länge på morgonen.Upplåsning 06 30 frukost direk.Sen från 07 15 till 16 15 arbetsplikt om du inte är pensionär eller är sjuk eller liknande.Detta gäller Tillbera.Kan vara annorlunda på andra anstalter.På helgen var det Brunch mellan 9 00 och 11 00.

Vad händer om man vägrar utföra sin arbetsplikt?

Sen också en allmän fråga till alla som suttit inne, har det på något sätt ändrat på er som person? Eller var det bara en tid som ni satt av straffet, och efter att ni kom ut så känner ni er som samma person som före?
Citera
2013-09-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Vad händer om man vägrar utföra sin arbetsplikt?
På Tillberga var det hot om "knallning"till öppen anstalt.Jag jobbade dock hela tiden för tiden gick fortare då tyckte jag.Samt att jag fick pengar till permissionerna och truckkort betalt av kvv.

Citat:
Sen också en allmän fråga till alla som suttit inne, har det på något sätt ändrat på er som person? Eller var det bara en tid som ni satt av straffet, och efter att ni kom ut så känner ni er som samma person som före?
Lite mindre social har jag blivit.Men det beror nog inte på just fängelset utan mer på att det är så tabbu med barnporbrott.Sen har det inte ändrat mig så.Jag tittar fortfarande på barnporr.
Citera
2013-09-30, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Har du det utskrivet av läkare är det annorlunda. Då blir det medicin istället för droger. Dock är det inte säkert att du får behålla din medicin. Du får troligtvis trappa ner och gå över till typ atarax, det är det vanligaste.
Citera
2013-10-06, 04:52
Medlem
Citat:
Lite mindre social har jag blivit.Men det beror nog inte på just fängelset utan mer på att det är så tabbu med barnporbrott.Sen har det inte ändrat mig så.Jag tittar fortfarande på barnporr.

Då kan vi ju direkt avfärda både att pedofiler får fett med stryk på kåken och att kriminalvården vårdar våra fångar till det bättre? =)
Citera
2013-10-06, 09:51
Medlem
Satt 6v på säkerhetshäkte. Semester fast jag hade fulla restriktioner utom TV typ och fick aldrig gemenskap trots att det var det enda de tillät. Blev trakasserad och hotade personalen med anmälan för brott mot mänskliga rättigheter. Upptäckte att vad de kallade för anslagstavla var en dold glasruta efter 2 min och blev därefter ständigt motarbetad. Men snygga brudar.
Citera
2013-10-06, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Då kan vi ju direkt avfärda både att pedofiler får fett med stryk på kåken och att kriminalvården vårdar våra fångar till det bättre? =)
Helt rätt.Jag fick aldrig stryk och är precis lika mycket pedofil som innan.Intresset för barnporr försvann inte heller.
Citera
2013-10-06, 16:50
Bannlyst
Citat:
Helt rätt.Jag fick aldrig stryk och är precis lika mycket pedofil som innan.Intresset för barnporr försvann inte heller.

Satt du med andra pedofiler?
Hur funkar det på sådana avdelningar, mobbar ni varandra eller är ni som en stor härlig familj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in