Citat:
Ursprungligen postat av
EmmaKlara
Jag har aldrig hört att någon fått en cancerdiagnos efter att det tagits blodprov.
För att kunna se vad som finns på lungorna måste man röntga eller göra en datortomografi.
Det verkar som att ni inte vet säkert om det är cancer så vänta och se.
Folket, som försäkras av skattemedel, ska alltså vänta och se. Och om vi hade försäkringar privat skulle det också vara delvis korrupt.
Citat:
Om det sedan visar sig att din mamma har cancer så kommer hon att få den bästa vården av läkare. Ställ frågor till läkarna om sådant ni är osäkra på och lita i första hand på den vård som de kan ge.
Har du kallats naiv? Gillar du att folk får diagnoser som KUNDE hittats när patienten levde post mortum utan ansvar för politiker eller läkare? Igår läste jag att vi generellt här, surprise, har d-vitaminbrist i vårt land. Har detta inte förkommit förr? Innan Hulme och Bejeroth tog upp detta för ngt år sen talades det lite om det, trots att sunt förnuft säger att det borde vara så. Och hur är det med dietkost? Nu har ju SBU utvärderat LCHF och kommit fram till att det är OK, jag har träffat diabetiker som den kosten funkar fint på, den gör det inte på mig däremot, i överdrift, men så är biologin. Jag minns en äldre släkting som litade på dietisternas och läkarnas råd visavi diabetes för 20 år sen....Idag visar det sig att de inte var alls perfekta.
Men det är väl skönt att tro blint på auktoriteter? Jag får tankar från förr... Klart Lundberg hade rätt i många år, inte delvis rätt, helt rätt, det var ju vetenskap då...
Och du vet hur mentalsjuka skulle botas....klart det var rätt, bäst evigt! Alltid en sanning. Fråga de Dr som du påstår TS ska fråga idag, men 1950.
Dr Cameron, som jobbade för CIA men MK ultra och var ordförande i US psykiatikerförbund, kanadas dito och även FNs psyknissorganisation. Han gjorde en hel del banbrytande forskning, tex sövde patienter, gav dem massor av LSD och starka elchocker samtidgt som de fick höra repetetiva meningar...och det gav resultat. Tyvärr så var inte allt för patientens bästa, i en dokumentär jag såg sade en man att han låg inne några månader, under den tiden så matades han med en föreställning om att hans mor var död. När han kom ut, åkte hem, så stod mamman där...han blev väldigt förvirrad.
Jag ser mig som ett geni på ett sätt: Jag fattar att vad vi än har för värdegrund, vad vi än tycker och tänker så sitter makten i kapitalet, i spjutet och i intressen.
Och journalisterna har sin egen inre kompass, vad är viktigt? Vad ska vi jaga? Romregister och klimatfrågan är viktigare enligt de flesta av dem än att granska sjukvården, ifrågasätta varför man inte lägger mer på alternativ forskning.
Som avslut så kan du ju kolla denna video, där vår rymdfarare helt gör bort sig, skulle du vilja att han, med denna "overksamma" homeopatiska medicin, styrde en rymdfärja där du var med?
http://vetenskap-folkbildning.nu/2011/07/christer-fuglesangs-sjalvmordsforsok-resulterade-sludderprat-och-tilltro-homeopati/