2013-10-05, 21:36
Medlem
Zelerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Nej, det botar inte, men, om man har en tumör kan den förbli som den är och stanna av samt inte sprida sig.
Det är väl en stor framgång bara det?
Absolut!!!! Speciellt i detta fall då det är en elakartad sort....
Citera
2013-10-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeleron
Ursäkta för min dåliga beskrivning i tråden, jag ska sammanfatta lite här nu, (skrev detta samma dag jag fick reda på det). Det är min mor det gäller, hon är 47 år. Ingen rökare och har aldrig varit, det är inte lungcancer i sig de hittat tror jag, utan dem har hittat 4 saker på hennes ena lunga, därför är den elakartad eftersom den har spridit sig. Det jag menar med huskurer är inte t.ex en skalad banan i ångande vatten, ja du förstår... Vi har suttit och läst på lite olika trådar om folk som haft cancer, och vi har blivit lite pålästa om det. T.ex när man har cancer så är man sur enligt pH skalan och man skall därför akta sig för vad man äter och endast äta basiskt. Sån kost lägger vi upp, och vi har även beställt hem medicin som innehåller syre då de sägs att cancer inte överlever mot syre.

Min fråga till er läsare var: Har ni något tips/råd mot liknande "rykten" eller medicinering som ska vara bra, t.ex Aloe vera med utrensnings effekt.
Du måste få en lite alternativ läkare att ta tester på en hel del saker som 99,9% aldrig gör.
Det blir inget straff och man lär sig väldigt lite i traditionell medicin om detta så det finns inga incitament. Var bor du? Vidarekliniken kan vara ett alternativ, likaså en holistisk läkare.
Och sen Fuglesang svamlade i TV så tror jag ju på homeopati också...
Sen får man tänka själv, men det är ibland skumt och svårfattat, andra ggr solklart.
Tänk själv, hur många gr testar Dr dig för vitaminer, tungmetaller, parasiter etc.
Ring gärna landstinget centralt, eller skriv, till ekonomen och högsta läkaren.
Citera
2013-10-05, 21:46
Medlem
Du ska inte lura i din mamma högkoncentrerade THC-preparat. Jag förstår att det kliar i fingrarna att hjälpa till, men det är fortfarande ett väldigt tidigt stadium i diagnostikprocessen. Vänta på resultat från vidare undersökningar. Se till att finnas där för din mor i den här svåra tiden. Hoppas allt går bra.
Citera
2013-10-05, 21:49
Medlem
Zelerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Du måste få en lite alternativ läkare att ta tester på en hel del saker som 99,9% aldrig gör.
Det blir inget straff och man lär sig väldigt lite i traditionell medicin om detta så det finns inga incitament. Var bor du? Vidarekliniken kan vara ett alternativ, likaså en holistisk läkare.
Och sen Fuglesang svamlade i TV så tror jag ju på homeopati också...
Sen får man tänka själv, men det är ibland skumt och svårfattat, andra ggr solklart.
Tänk själv, hur många gr testar Dr dig för vitaminer, tungmetaller, parasiter etc.
Ring gärna landstinget centralt, eller skriv, till ekonomen och högsta läkaren.
Gav ett tips om att vi kunde ta kontakt med privat läkare osv ifall det blir lite mer personligt då, men far tror att de blir mer fuffens då. Vi har beställt hem en analys sak ifrån något ställe, då ska hon klippa av lite hår och så skickas de på analys så kör dom massa tester och tillbaka får man ett diagram på ämnen osv som man har för mycket/lite av så man kan ta lite medicin utifrån det.
Citera
2013-10-05, 21:49
Medlem
Zelerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Du ska inte lura i din mamma högkoncentrerade THC-preparat. Jag förstår att det kliar i fingrarna att hjälpa till, men det är fortfarande ett väldigt tidigt stadium i diagnostikprocessen. Vänta på resultat från vidare undersökningar. Se till att finnas där för din mor i den här svåra tiden. Hoppas allt går bra.
Är det så? Läste i någon annan tråd där någon familj kämpade mot "läkarna" för att få ta hem just den där oljan för att de inte ville ha tabletten man blir erbjuden. Men jag vet som sagt ingenting om deras tillväga gångar och om droger..
Citera
2013-10-05, 22:55
Medlem
THC-extrakt kommer inte att bota dina mamma. Om hon bestämmer sig för att pröva någon form av alternativmedicinsk behandling är det viktigt att tala om detta för behandlande läkare eftersom denna typ av behandling i vissa fall kan interagera med och försämra effekten av den ordinarie behandlingen.
Citera
2013-10-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeleron
Gav ett tips om att vi kunde ta kontakt med privat läkare osv ifall det blir lite mer personligt då, men far tror att de blir mer fuffens då. Vi har beställt hem en analys sak ifrån något ställe, då ska hon klippa av lite hår och så skickas de på analys så kör dom massa tester och tillbaka får man ett diagram på ämnen osv som man har för mycket/lite av så man kan ta lite medicin utifrån det.
Mja, jag skulle nog göra mig redo att träffa sådär 100 läkare...faktiskt... Numer har ofta klinikerna budgetansvar och "vetenskap och beprövad erfarenhet"(vad nu det sistnämnda exakt är...) gör att de inte kan anstränga sin budget så mkt. Men går man till 100 läkare så kan de ju kanske göra en sak var. Idiotiskt för landstiget? Absolut. Men det är ett politiskt problem som du har att jobba runt.
Som patient struntar man ju helt i om en sak gäller för 98% av folket, om man är de 2% då? Och hur nå vetenskap utan tester och forskning?

Kan vara bra med hårprovet om det är seriöst, jag har just själv börjat läsa på om detta då jag ser hur läkaren ser till budget och att de inte gör *allt*. Om sjukvårdsbudgeten inte håller, skitsamma. DET betalar vi garrat för som nation. Men politikerna är ju politiker, de granskas sällan då detta skulle innebära ökade kostnader och att man måste tänka om, prioritera om. Antingen får "de rika" betala eller så kan de inte längre leka världsförbättrare och ha knäppa syner.

Mamma kan, om du vill använda cannabis experimentellt, använda vaporizer, det finns dock några nackdelar då inte alla cannabinoider förångas vid samma temp som THC. Kanske ett bättre alternativ då är att äta cannabisen.

Läs detta också, och gå vidare från de som står. Tyvärr kanske inte det hjälper mamma men om du nu kör på och läser på och är driven kan du se politiken och ekonomin från politiskt och Big Pharma samt att läkare faktiskt på många områden i grunden lär sig att "det finns metod X och Y".

Tyvärr behövs det att man dels lär sig massor själv för att inte luras av charlataner, dels så man inte luras av "samhället". Sen kostar det ju också...
Senast redigerad av D Roger. 2013-10-05 kl. 23:13.
Citera
2013-10-05, 23:08
Medlem
EmmaKlaras avatar
Jag har aldrig hört att någon fått en cancerdiagnos efter att det tagits blodprov.
För att kunna se vad som finns på lungorna måste man röntga eller göra en datortomografi.
Det verkar som att ni inte vet säkert om det är cancer så vänta och se.

Om det sedan visar sig att din mamma har cancer så kommer hon att få den bästa vården av läkare. Ställ frågor till läkarna om sådant ni är osäkra på och lita i första hand på den vård som de kan ge.

Hoppas det går bra!
Citera
2013-10-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Jag har aldrig hört att någon fått en cancerdiagnos efter att det tagits blodprov.
För att kunna se vad som finns på lungorna måste man röntga eller göra en datortomografi.
Det verkar som att ni inte vet säkert om det är cancer så vänta och se.

Folket, som försäkras av skattemedel, ska alltså vänta och se. Och om vi hade försäkringar privat skulle det också vara delvis korrupt.

Citat:
Om det sedan visar sig att din mamma har cancer så kommer hon att få den bästa vården av läkare. Ställ frågor till läkarna om sådant ni är osäkra på och lita i första hand på den vård som de kan ge.
Har du kallats naiv? Gillar du att folk får diagnoser som KUNDE hittats när patienten levde post mortum utan ansvar för politiker eller läkare? Igår läste jag att vi generellt här, surprise, har d-vitaminbrist i vårt land. Har detta inte förkommit förr? Innan Hulme och Bejeroth tog upp detta för ngt år sen talades det lite om det, trots att sunt förnuft säger att det borde vara så. Och hur är det med dietkost? Nu har ju SBU utvärderat LCHF och kommit fram till att det är OK, jag har träffat diabetiker som den kosten funkar fint på, den gör det inte på mig däremot, i överdrift, men så är biologin. Jag minns en äldre släkting som litade på dietisternas och läkarnas råd visavi diabetes för 20 år sen....Idag visar det sig att de inte var alls perfekta.

Men det är väl skönt att tro blint på auktoriteter? Jag får tankar från förr... Klart Lundberg hade rätt i många år, inte delvis rätt, helt rätt, det var ju vetenskap då...
Och du vet hur mentalsjuka skulle botas....klart det var rätt, bäst evigt! Alltid en sanning. Fråga de Dr som du påstår TS ska fråga idag, men 1950.
Dr Cameron, som jobbade för CIA men MK ultra och var ordförande i US psykiatikerförbund, kanadas dito och även FNs psyknissorganisation. Han gjorde en hel del banbrytande forskning, tex sövde patienter, gav dem massor av LSD och starka elchocker samtidgt som de fick höra repetetiva meningar...och det gav resultat. Tyvärr så var inte allt för patientens bästa, i en dokumentär jag såg sade en man att han låg inne några månader, under den tiden så matades han med en föreställning om att hans mor var död. När han kom ut, åkte hem, så stod mamman där...han blev väldigt förvirrad.

Jag ser mig som ett geni på ett sätt: Jag fattar att vad vi än har för värdegrund, vad vi än tycker och tänker så sitter makten i kapitalet, i spjutet och i intressen.
Och journalisterna har sin egen inre kompass, vad är viktigt? Vad ska vi jaga? Romregister och klimatfrågan är viktigare enligt de flesta av dem än att granska sjukvården, ifrågasätta varför man inte lägger mer på alternativ forskning.

Som avslut så kan du ju kolla denna video, där vår rymdfarare helt gör bort sig, skulle du vilja att han, med denna "overksamma" homeopatiska medicin, styrde en rymdfärja där du var med?

http://vetenskap-folkbildning.nu/2011/07/christer-fuglesangs-sjalvmordsforsok-resulterade-sludderprat-och-tilltro-homeopati/
Citera
2013-10-06, 00:25
Medlem
Veeoons avatar
Hej, tråkigt med din mamma. Utforska alternativa mediciner så mycket ni vill (även om jag personligen inte tror på dem) men tacka aldrig nej till konventionell behandlig från sjukvården till förmån för alternativa mediciner.

Det är allt jag har att säga.

Lägger också in denna länk så är det upp till dig vad du gör med den: http://quackwatch.com/00AboutQuackwatch/altseek.html
Citera
2013-10-06, 00:45
Medlem
Det var en konstig sida du la upp där Veeoon.
99% inser ju alla att antigen det de påstår är överdrivet eller rent kvackeri.
Sen fanns det några mer tveksamma och osäkra slutsatser som jag tvivlar på att författarna är 100% säkra på.

Men generellt så listade man ju bara kvackare och de som påstår att de kan skapa mirakel.
Men tex extra jod, skippa raffinerade grejer, kolla om man har giftiga tungmetaller, om cannabis kan stoppa eller lindra i vissa fall, kolla vitamin och mineralbalanser och en hel del andra saker... Är det kvackande?
Inte mer än att motion ska hjälpa mot allt möjligt. Det är sällan det botar men det kan symtomlindra.
Det kan göra så du minskar i vikt och fetma är farligt för allt möjligt, cancer, diabetes, reumatism, artros, ja..
Dessutom är det ju aldrig fel med bra muskelmassa som orkar.
Samma med rökning, det ökar oddsen för sjukdomar av allehanda slag. Bra att skippa.
Citera
2013-10-06, 01:04
Medlem
Tråkigt att läsa om din mor. Att kalla en tidigare talare sneknullad var kanske inte på sin plats dock.
Eller ja, han kanske är sneknullad - det vet jag varken till eller från om - men det kan vara relevant vilket kön en människa är av inom mycket medicin.

Som tidigare postare skrivit, lura fan inte i din mamma något. Detta kan göra att läkare missar saker de letar efter eller hittar symptom som inte orsakas av cancern.
Det är jättesvårt att gå in på detaljer, särskilt om de saker man har att gå på är anonymiserade a la flashback; men jag gissar att de misstänker SK metastaser i lungorna från vad du beskrivit. Om det är fallet innebär det att cancern spridit sig i kroppen (...och då kommit någonstans ifrån och bildat klumpar i lungorna). Detta gör det i bästa fall väldigt svårt och i värsta fall omöjligt att operera bort det hela, även om man plockar bort de stora tumörerna kommer det finnas cancerceller kvar i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in