2013-10-01, 22:06
Medlem
intervjun var på tv, dvs något nyhetsprogram där de intervjuade honom och hur de hittade de omkomna.
Citera
2013-10-01, 22:16
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess_i_topp
gärnings mannen är ondskan personifierad, det är djävulen själv. enligt intervju med brandchefen så hittades barnen på olika ställen, en hittades vid dörren, den andra på ett ställe längre in. barnen var kanske fast uppe på loftet, tills en hoppade ner, men hittade inte ut. den här mannen har inte gjort detta av kärlek till sitt ex, det är rent hat och raseri eller en typ av hämnd mot sitt ex. jag lider något oerhört när saker som detta händer, jag är själv pappa till två små.

Usch, att behöva se sådan förskräcklig ondska.
Brandmän och Polis samt Brottsplatsutredare, så hemskt att se! Så fruktansvärt.
Citera
2013-10-01, 22:25
Medlem
loverlians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess_i_topp
gärnings mannen är ondskan personifierad, det är djävulen själv. enligt intervju med brandchefen så hittades barnen på olika ställen, en hittades vid dörren, den andra på ett ställe längre in. barnen var kanske fast uppe på loftet, tills en hoppade ner, men hittade inte ut. den här mannen har inte gjort detta av kärlek till sitt ex, det är rent hat och raseri eller en typ av hämnd mot sitt ex. jag lider något oerhört när saker som detta händer, jag är själv pappa till två små.
Jag vill inte förstå handlingen han gjorde.Kommer aldrig förstå den heller. Man vill inte ens tänka tanken på hur det gick till.Mitt scenario har jag klart för mej men tänker inte ta upp det här.Hatkärlek-det ordet är nog många bekanta med som jag tror det handlar till viss del om i det här fallet.Jag har också barn och man vet ju hur oron stiger bara dom ramlar o slår sej lite. Hur ska inte denna mamman,dottern som lyckades ta sej ut och övrig släkts tankegångar gå i nuläget? Man vill inte veta att ens barn har lidit,trots det vill man veta sanningen.Den mamman måste lida alla helvetes kval just nu.Fruktansvärt vad hon får genomlida.
Citera
2013-10-01, 22:28
Medlem
PandorasAsks avatar
Jag undrar hur mamman fick beskedet att barnen dött i branden. Tänk så hemskt för polisen att meddela en sån sak, hade de månne nån präst med sej.
Det är grymt nog att barn omkommer i nån olycka, men att deras pappa med flit mördat dom på detta grymma sätt.
Citera
2013-10-01, 22:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW

Du kan inte tänka dig att någon av hennes vänner upplyst henne om att bilder på hennes barn lagts upp här ifrån hennes facebook??? Det kan ju vara anledningen att hon ändrat sin sida och tagit bort bilder.

Känns det mindre konstigt för dig nu?

Det är inte konstigt att hon stänger igen för bildvisning och att hon sätter högre säkerhet för att hyenor inte ska lägga upp offren i tråden här. Det är ju osmakliga resonemang om kreti och pleti utan minsta verklighetsförankring.
Citera
2013-10-01, 22:33
Medlem
Geggamojas avatar
Hm. Hur kommer det sig att GM:s facebooksida numera är ändrad, från i går tills i dag? Igår fanns en profilbild med en solnedgång och troligtvis en bild på GM själv som bebis. Profilbilden är numera borttagen... Har han själv fått gå in och ändra eller är det advokatens verk?
Citera
2013-10-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Jag undrar hur mamman fick beskedet att barnen dött i branden. Tänk så hemskt för polisen att meddela en sån sak, hade de månne nån präst med sej.
Det är grymt nog att barn omkommer i nån olycka, men att deras pappa med flit mördat dom på detta grymma sätt.

Har också funderat på det. Han skickade ju ett sms med "hämnden är ljuv" när han tuttat på stugan. Då måste hon anat oråd. Kanske ringde hon dottern. Enda barnet som troligen hade en mobil. Var det tack vare det som hon hann fly branden?
Senast redigerad av MmeDupin 2013-10-01 kl. 22:37.
Citera
2013-10-01, 22:40
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Hm. Hur kommer det sig att GM:s facebooksida numera är ändrad, från i går tills i dag? Igår fanns en profilbild med en solnedgång och troligtvis en bild på GM själv som bebis. Profilbilden är numera borttagen... Har han själv fått gå in och ändra eller är det advokatens verk?

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WALwqhclA28J:https://www.facebook.com/jonas.westerlund.5+&cd=7&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Det var någon i tråden som lade ut den som cachad. Jag hade sidan kvar. Funkar den?
Vet inte när den togs bort.
Citera
2013-10-01, 22:41
Bannlyst
Igår länkades bilder på en man som jobbar på F*stighetsfilm S*ockholm. Är det GM eller inte?
Finns det andra bilder på GM?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Lika fel som du hade då, lika fel har du nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ingen mördare som planerar ett mord är frisk, eller? Vi har inte sett något uttalande om psykisk störning vid dådet så håll dig till verklighen. Du har inte heller haft rätt alla gånger

Jag TROR stenhårt på fängelse. Låååång tid. Livstid vet jag inte om jag är så säker på, men länge. Jag tror även att han kommer försöka ta sitt liv i häktet. Eller ska göra en "Magoo" och säga "Han KOMMER försöka ta sitt liv i häktet? Ja, jag tror jag gör det. Skillnaden är att jag kommer ha rätt. Som tur är kommer han inte lyckas. TROR jag.

– Han har berättat om sina tankar bakom och det handlar om någon sorts svartsjuka i botten, han har fått för sig saker, säger en källa.
Enligt Aftonbladets källor bedöms mannen nu så självmordsbenägen att han inte kan vistas på ett häkte. Han ska därför ha förts till en psykiatrisk klinik där han står under kontinuerlig övervakning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17578353.ab

Som sagt så kan ni ju gissa vidare på era luftslott och något mer pinsamt får man leta efter.,
Så han är inte i form direkt trots era vilda påståenden.,
Citera
Medlem
helt otroligt är att de har gripit gärningsmannen levande. så viktigt att han får stå till svars för det han gjort, det kommer kanske gå upp för honom vad det är han gjort och vilket lidande han utsatt andra för. viktigt att se till så han inte får möjlighet att ta sitt liv nu bara. det får inte hända.
Citera
2013-10-01, 22:42
Medlem
dunbolls avatar
Nu har första frun gjort ett uttalande om "barneldaren" Han verkar ha haft liknade tankar på barnmord redan då.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17579966.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in