2013-09-16, 21:58
Medlem
Wosps avatar
Skal är det minsta man behöver oroa sig för. Det finns det en jävla massa av.
Citera
2013-09-19, 14:47
Medlem
Visste inte om jag skulle skapa en ny tråd eller inte så jag tar det här. Jag vill föra över ALLA mina bilder på ipaden till datorn. Jag har för tillfället två album, "Kamerarulle" (som innehåller alla bilder jag tagit, duh) och "Australien" (som innehåller bilder tagna av min kompis med hans iphone.) När jag kopplar ipadan till datorn så kommer jag bara åt bilderna jag själv tagit. Hur gör jag för att komma åt albumet "Australien".
Citera
2013-09-19, 15:18
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prips
Visste inte om jag skulle skapa en ny tråd eller inte så jag tar det här. Jag vill föra över ALLA mina bilder på ipaden till datorn. Jag har för tillfället två album, "Kamerarulle" (som innehåller alla bilder jag tagit, duh) och "Australien" (som innehåller bilder tagna av min kompis med hans iphone.) När jag kopplar ipadan till datorn så kommer jag bara åt bilderna jag själv tagit. Hur gör jag för att komma åt albumet "Australien".

För det första : Hur har du en ggr fått dit bilderna i mappen "Australien" ???

Jag har själv försökt föra över från dator till Ipad utan att lyckas.

Annars är väl svaret : Icloud / Bildström dvs du måste skapa en molntjänst i Icloud för att föra över bilderna till datorn.
Citera
2013-09-21, 01:25
Medlem
Adebisi_Emcitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
Är otroligt osäker på det.

Vad jag har fått höra, så ser Apple USA som ett garantiområde, EU länder som ett område osv, vet inte om det hade att göra med att telefonerna på de olika områdena ser olika ut hårdvarumässigt och då blir det problem med reparationer och liknande.

Sen så var det inte säkert att 5Sn skulle bli helt kompatibel med Sveriges 4G nät så då var det lika bra att vänta, enligt de flesta.

Köpte min iPad 3 på Apple Store i New York och säljaren sa att det var garanti i hela världen. Men jag tycker mig ha hört att det inte gäller iPhone.
Citera
2013-09-29, 08:55
Medlem
Facebook och ipad4

Ok..

Har nu spenderat en massa tid att försöka att få video call att funka i facebook. Laddat hem appar och kört via facebook appen.

Hur får jag detta att funka? Snälla hjälp
Citera
2013-09-29, 18:03
Medlem
Föra över fotoalbum från ipad till mac

Hej! Jag har sökt efter svaret i trådar, men hittar inget... Jag har iaf fört över massor med bilder från min kamera till min ipad och där har jag sorterat och gjort fint i olika album. Nu vill jag överföra de färdiga albumen till min mac men finner ingen lösning på detta. Någon som kan hjälpa mig med detta?!
Citera
2013-09-29, 19:56
Medlem
Inte helt säkert på att den inbyggda transfern suger med albumdata, men det finns en grym app som jag använder som gör det, och en massa annat bra om du är meckar mycket med bilder, photo transfer:

https://itunes.apple.com/us/app/photo-transfer-app-easily/id365152940?mt=8
Citera
2013-09-30, 15:30
Medlem
swimmingpools avatar
Kan inte logga in på min Ipads Wi-Fi

När jag ska logga in kommer inte mitt nätverk upp...
http://oi39.tinypic.com/xo3bc2.jpg

...och om jag skriver in mitt nätverk går det ju inte skriva in något lösenord. Så det funkar inte heller.
http://oi40.tinypic.com/2lub5gl.jpg

Vad ska jag göra?
Senast redigerad av swimmingpool 2013-09-30 kl. 15:45.
Citera
2013-09-30, 21:50
Medlem
Du skriver in namnet på ditt nätverk, och rätt säkerhetsinställningar. Om allt stämmer kommer det då upp en popupruta där du får skriva in lösenordet. Hurra!
Citera
2013-09-30, 23:04
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Du skriver in namnet på ditt nätverk, och rätt säkerhetsinställningar. Om allt stämmer kommer det då upp en popupruta där du får skriva in lösenordet. Hurra!
Jaha, tack.
Citera
2013-10-01, 12:32
Medlem
iPad 5, vad bör vi förvänta oss?

Hejsan.

Snart kommer ju Apple hålla ett event igen, om exakt 14 dagar, och där kommer dom ju bland annat prata om nya iPad 5.

Så vad tror ni om denna iPad?

Kommer den bli som en liknade besvikelse som iPhone 5s, dvs inget nytt och bara snabbare, bättre kamera, och lite bättre bild, eller kommer den komma med nått nytt?

Det ryktas ju om att den kommer likna iPad Mini i form, dom kommer göra kanterna lite smalare.
Själv så tycker jag det låter ganska dåligt, blir så lite att hålla i.

När tror ni iPad 5 kommer till Sverige, och hur mycket tror ni den kommer kosta?

Airees.
Citera
2013-10-01, 16:06
Medlem
Jag tror att hårdvarumässigt kommer processorn uppdateras till en A7X med 64 bitars arkitektur och möjligtvis en uppdatering från nuvarande RAM-Minne på 1024 till 2048. Frågan är ifall de kommer ha Touch ID på den? som på iPhone 5S.

Utsendet kommer nog göras om så den ser likadan ut som iPad mini med smalare kanter på sidorna men behålla sin storlek på 9.7", Vissa har ju pratat om att de labbar med större iPads internt. Den kommer säkerligen i samma färger som iPhone 5S, d.v.s Space Grey, Guld och Silver. Dom måste nog göra något och ändra hur de ser ut, Börjar bli lite träligt med att ha 3 generationer iPads som ser likadana ut.

I övrigt är det nog samma som vanligt, Lite småuppdateringar på de andra sakerna som kameror samt södja flera 3/4G band i samma chip så de kan ha en enhet för större områden.

En Sverige lansering sker nog mot slutet av året i slutet av November/December beroende på hur tillgången ser ut.

Jag tror att Apple kommer satsa på 2 modeller utan både iPad samt iPad mini. En lite billigare och enklare, och en Lite bättre och dyrare och eventuellt med Touch ID.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in