Med all respekt zorze, här uppfattar jag att du har fel i två avseenden.
För det första är det inte Kjell-Olof Feldts uttalande på mordnatten i trappan på Rosenbad MBoudine syftar till. Den senare hävdar bestämt att det finns ett annat uttalande det tidigare länkats till i tråden. Sin vana trogen kan MBoudine själv inte ta fram något belägg för att detta andra uttalande har yttrats, utan citerar "fritt ur minnet".
För det andra är det citat MBoudine anger väsentligt annorlunda än det uttalande som faktiskt kan styrkas med länkar till videoklipp. För mig är det helt uppenbart att MBoudine på ett mycket förrädiskt sätt hittar på och spekulerar hejvilt för att få uppgifter att stämma in i sin på förhand fasthamrade tes. Det är ett helt bakvänt och ologiskt sätt att resonera som oundvikligen leder till felaktiga slutsatser.
Ja jag har nog missat i så fall vilket uttalande som MBoudine,syftar på,jag trodde att det var detta uttalande,som faktiskt Grandioso länkade till ,tidig morgon.(Vilket jag inte uppmärksammat förrän nu)
Läser man textremsan så stämmer den inte exakt med det KOF säger.Grandiosos inlägg s.4125 #41500 är det som jag tänkte på.tyckte att MBoudine försökte minnas det uttalandet.
Om Mboudine tittar ca.1.45-1.50 in i klippet så kan han ju svara på ifall det är det här som han tänker på:
I Grandiosos inlägg ovan så skriver han faktiskt ordagrant vad KOF säger,men det stämmer som sagt inte med textremsan,"Nej,vi trodde vi skulle kunna undgå det,men nu har det hänt"
Kanske vi löser detta missförstånd därefter och tråden kan gå vidare?!.....en journalist borde som sagt fråga KOF om han vill utveckla sitt svar.
För det första är det inte Kjell-Olof Feldts uttalande på mordnatten i trappan på Rosenbad MBoudine syftar till. Den senare hävdar bestämt att det finns ett annat uttalande det tidigare länkats till i tråden. Sin vana trogen kan MBoudine själv inte ta fram något belägg för att detta andra uttalande har yttrats, utan citerar "fritt ur minnet".
För det andra är det citat MBoudine anger väsentligt annorlunda än det uttalande som faktiskt kan styrkas med länkar till videoklipp. För mig är det helt uppenbart att MBoudine på ett mycket förrädiskt sätt hittar på och spekulerar hejvilt för att få uppgifter att stämma in i sin på förhand fasthamrade tes. Det är ett helt bakvänt och ologiskt sätt att resonera som oundvikligen leder till felaktiga slutsatser.
Ja "att MBoudine på ett mycket förrädiskt sätt hittar på och spekulerar hejvilt för att få uppgifter att stämma in i sin på förhand fasthamrade tes", är något som vi dagligen mer eller mindre (mest mer!) konfronteras med.
Hoppas att förslaget om att grovt förtal skall kunna anhängigöras av åklagare snart blir av, så att
MBoudine i fortsättningen får utveckla sina idéer i lämplig psyk- eller fängelsecell! Ja, jag tänker närmast på förtalet om att Olof skulle ha varit AIDS-sjuk och fantasierna om att Lisbet med sönerna skulle vara inblandade mordet!
Senast redigerad av Babord 2013-09-29 kl. 18:37.
Om du vill ha utrett vad Kjell Olof Feldt vid ett tillfälle yttrade på en fråga han besvarat vid flera tillfällen, och vid just detta tillfälle något modifierat sade, mer eller mindre ordagrant enligt mitt citat, med innebörd: att man anade men att man inte trodde att det skulle ske så snart, så föreslår jag att du kontaktar hr Feldt och efterhör om detta är korrekt återgivet av mig, och om hr Feldt är en hedersman med minnet i behåll så bekräftar han det här.
Hur kan någon seriöst tycka att ett brådskande bilbyte 10 min bilväg från platsen där Olof Palme mördades och där kommando (eile !=skynda på !) överhördes av ett par vittnen som sedan bevittnade hur bilarna i hög fart styrde mot E4 resp. E18 med flyktvägar ut ur Sverige bland annat via flygplatser, är ointressant och långsökt ? Jo, den som likt Grandioso högst troligt är vilseledare i någons tjänst har naturligt den uppfattningen, och det är beträffande Järvahändelsen som i fallet med KOF:s yttrande fullkomligt ointressant för mig vad du tycker och vilken inställning du har. Klippet förekommer eller har förekommit i tråden. Rota fram det - eller fråga hr Feldt, som sagt. Eller behåll din nuvarande inställning om du känner dig bekväm med den.
Jag förstår mycket väl att just du fäster stort avseende vid en sån "spännande" grej som
med det där "mystiska" bilbytet. Liksom du verkligen tar fasta på ett visst utrop från
fru Palme i samband med skottlossningen på Sveavägen. Och lika intressant är några
överstrukna rader i ett obduktionsprotokoll.
Via allt detta går det att dra väldigt intressanta slutsatser förstås.
I din konspiratoriska värld går det alldeles utmärkt att få till det rätt bra med ledning av det
nämnda.
Sedan om det är "fullkomligt ointressant vad jag tycker och har för inställning" i den där
aktuella saken med påstått uttalande från KOF, så begriper jag inte riktigt varför du
överhuvudtaget besvärar dig med att kommentera vad jag då tycker och anser gällande
det hela. Bara att låta bli helt ju om det är så himla ointressant.
Och beträffande "rotandet": det är väl snarast du som bör leta upp materialet som
styrker vad du påstår. Om du vill bli trodd på ditt ord.
Edit: Men det är väl bäst att vi sätter punkt för diskussionen om vad som sagts eller inte sagts
för annars är det väl risk för att vi aldrig slutar. Det blir inte kul för läsarna, anar jag.
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-29 kl. 19:21.
Så talar en sann desinformatör, fortfarande i den dåvarande statsmaktens tjänst ? Det råder inget tvivel om vilket syfte landsförrädarspårets pådrivare har. Knappast en ärofull sysselsättning om mitt antagande om er är riktigt.
Ja, det klipp jag hänvisar till och som finns/fanns i tråden är till sitt innehåll väsentligt annorlunda. Det var Kjell Olof Feldts yttrande vid detta tillfälle som jag fann just det här klippet så anmärkningsvärt jämfört med andra klipp på samma tema med yttrande av KOF. Klippet finns naturligtvis i någons arkiv, förmodligen i SVT:s. Går givetvis att få fram för den som verkligen vill.
Ja jag har nog missat i så fall vilket uttalande som MBoudine,syftar på,jag trodde att det var detta uttalande,som faktiskt Grandioso länkade till ,tidig morgon.(Vilket jag inte uppmärksammat förrän nu)
Läser man textremsan så stämmer den inte exakt med det KOF säger.Grandiosos inlägg s.4125 #41500 är det som jag tänkte på.tyckte att MBoudine försökte minnas det uttalandet.
Om Mboudine tittar ca.1.45-1.50 in i klippet så kan han ju svara på ifall det är det här som han tänker på:
I Grandiosos inlägg ovan så skriver han faktiskt ordagrant vad KOF säger,men det stämmer som sagt inte med textremsan,"Nej,vi trodde vi skulle kunna undgå det,men nu har det hänt"
Kanske vi löser detta missförstånd därefter och tråden kan gå vidare?!.....en journalist borde som sagt fråga KOF om han vill utveckla sitt svar.
Nej, det är inte det här klippet jag reagerade på, det KOF undslapp sig vid det tillfället jag refererar till har mer eller mindre ordagrant återgivits av mig. Och andemeningen var KOF:s förvåning, inte att det skedde, utan att det skedde så snart. Funderade över innebörden, dvs om mordet "skedde så snart" efter Erlanders bortgång i juni eller efter valsegern i september. TV-reportern/journalisten borde ha ställt den följdfrågan.
Så talar en sann desinformatör, fortfarande i den dåvarande statsmaktens tjänst ? Det råder inget tvivel om vilket syfte landsförrädarspårets pådrivare har. Knappast en ärofull sysselsättning om mitt antagande om er är riktigt.
Ja, det klipp jag hänvisar till och som finns/fanns i tråden är till sitt innehåll väsentligt annorlunda. Det var Kjell Olof Feldts yttrande vid detta tillfälle som jag fann just det här klippet så anmärkningsvärt jämfört med andra klipp på samma tema med yttrande av KOF. Klippet finns naturligtvis i någons arkiv, förmodligen i SVT:s. Går givetvis att få fram för den som verkligen vill.
Jag har sett ett klipp där Feldt säger att han betraktar Palme som landsförrädare och tills någon hittar ett klipp där motsatsen bekräftas kommer jag att hålla det som sant.( i enlighet med Mboudine logik)
Du skulle säkert kunna skriva någon spännande roman med Mehmet,
högersossar och finanselit.
Det finns ju en del människor som tjänar pengar på böcker.
Senast redigerad av Sumer 2013-09-29 kl. 19:19.
Vad är det som föranleder denna uppståndelse...?
Jag hittar ingenting anmärkningsvärt på sidan du länkade till.
Vad är det som sägs?
En i MOP sammanhang mycket känd Ölänning dyker upp som fotbolls och livsstilskommentator till Zlatan i kommentatorsfältet, du får scrolla ner en liten bit.
Jag förstår mycket väl att just du fäster stort avseende vid en sån "spännande" grej som
med det där "mystiska" bilbytet. Liksom du verkligen tar fasta på ett visst utrop från
fru Palme i samband med skottlossningen på Sveavägen. Och lika intressant är några
överstrukna rader i ett obduktionsprotokoll.
Via allt detta går det att dra väldigt intressanta slutsatser förstås.
I din konspiratoriska värld går det alldeles utmärkt att få till det rätt bra med ledning av det
nämnda.
Sedan om det är "fullkomligt ointressant vad jag tycker och har för inställning" i den där
aktuella saken med påstått uttalande från KOF, så begriper jag inte riktigt varför du
överhuvudtaget besvärar dig med att kommentera vad jag då tycker och anser gällande
det hela. Bara att låta bli helt ju om det är så himla ointressant.
Och beträffande "rotandet": det är väl snarast du som bör leta upp materialet som
styrker vad du påstår. Om du vill bli trodd på ditt ord.
Edit: Men det är väl bäst att vi sätter punkt för diskussionen om vad som sagts eller inte sagts
för annars är det väl risk för att vi aldrig slutar. Det blir inte kul för läsarna, anar jag.
Jag är inte i tråden för att försöka övertyga någon, t ex beträffande min teori om MOP, eller fäster något avseende vid om jag blir trodd eller inte beträffande vad jag hörde Kjell Olof Feldt yttra angående mordet på Palme. Jag hörde vad KOF sa och är övertygad om att det jag skriver är korrekt, vad du och andra tycker är resandens ensak.
Edit: Varför är du så låst vid "spännande" grejer ? Ett bilbyte vid Järva krog innehåller ingen spänning. Framskymtade i tidigare inlägg där CP inte var tillräckligt "spännande" för att vara Palmemördare. Vem f-n bryr sig om vad som är "spännande" i detta, MOP handlar enbart om tragik. Men du uppfattar nån sorts "spänning" bakom tragiken ? Eller vad är det du vill ha sagt ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-29 kl. 20:23.