2013-09-29, 02:38
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becciie
Nej, inte ännu. Eftersom de inte är officiellt ännu. Men tids nog.
Och där föll stora delar av storyns trovärdighet. Som en sten dessutom.
Citera
2013-09-29, 08:33
Medlem
Första gången jag postar i tråden! Har dock följt den dagligen. Jag har fått höra (från en väldigt säker källa) att det INTE var H (eller m*rtin e*m, heller, för er som tror det). Källan ville dock inte säga vem det faktiskt var, då hen visste att jag skulle skriva det här. Man vet ju såklart inte till 100%. Men GM har tydligen lite svårt att hålla tyst, så det dröjer nog inte länge innan vi får veta.
Citera
2013-09-29, 08:57
Medlem
Citat:
Nej, inte ännu. Eftersom de inte är officiellt ännu. Men tids nog.

Nu kan inte jag hålla käften längre.

Den stammande killen från Skara som kör saab cab är H*nrik´s lilla hora och gör det han säger åt honom.
Nu är det ju så att den aktuella dagen/kvällen så var dom båda tillsammans i denna Saab cab.
Så du menar att han kört H*nrik hem till Jönköping och åkt upp tillbaka till Lidköping och slagit ihjäl Gabriel på någon timma ?

Fy fan vilka dåliga spekulationer det är här.

Ta reda på den riktiga faktan, inte bara delar av den.

Om folket varit mer intresserade av att sluta snacka skit om varandra och kollat bevis/fakta så skulle denna tråden leda långt
Citera
2013-09-29, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arvidarvidsson1971
Nu kan inte jag hålla käften längre.

Den stammande killen från Skara som kör saab cab är H*nrik´s lilla hora och gör det han säger åt honom.
Nu är det ju så att den aktuella dagen/kvällen så var dom båda tillsammans i denna Saab cab.
Så du menar att han kört H*nrik hem till Jönköping och åkt upp tillbaka till Lidköping och slagit ihjäl Gabriel på någon timma ?

Fy fan vilka dåliga spekulationer det är här.

Ta reda på den riktiga faktan, inte bara delar av den.

Om folket varit mer intresserade av att sluta snacka skit om varandra och kollat bevis/fakta så skulle denna tråden leda långt

Den stammande pojken från skara som är Henr*ks lilla hora är det möjligtvis den tidigare nämnda Fra*sson?
Citera
2013-09-29, 09:46
Medlem
Sen kan vi dra det ett steg längre.
H*nrik var i trakten den gällande dagen i sällskap med saabkillen.
H*nrik har/hade skulder till östeuropeiska gangsters (försökt blåsa dom?)
Ryktet säger att han varit i en grannkommun till lidköping för att träffa dom samma dag som Gabriel försvann.
Om detta stämmer så kan det ju vara så att han blivit pressad och gjort något drastiskt.

Ni som säger med säkerhet att han inte är inblandad, ni borde nog tänka om ta reda på vad han gjorde och vart han var denna dagen.
Citera
2013-09-29, 09:56
Medlem
Citat:
Sen kan vi dra det ett steg längre.
H*nrik var i trakten den gällande dagen i sällskap med saabkillen.
H*nrik har/hade skulder till östeuropeiska gangsters (försökt blåsa dom?)
Ryktet säger att han varit i en grannkommun till lidköping för att träffa dom samma dag som Gabriel försvann.
Om detta stämmer så kan det ju vara så att han blivit pressad och gjort något drastiskt.

Ni som säger med säkerhet att han inte är inblandad, ni borde nog tänka om ta reda på vad han gjorde och vart han var denna dagen.

Är detta lösa rykten som cirkulerar eller är det information du på riktigt tror kan stämma? Detta kanske vore information för polisen i så fall?
Citera
2013-09-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GLIFE
Är detta lösa rykten som cirkulerar eller är det information du på riktigt tror kan stämma? Detta kanske vore information för polisen i så fall?

Inte lösa rykten.
Vet vilka dessa öststatare jobbar med i Sverige och dom är kanske inte så farliga i sig mer än att dom gillar att synas och alltid är beväpnade (något dom gillar att visa)
Men krisar det så har dom stark uppbackning från andra sidan Östersjön.
Detta är ju inte killar som går till polisen, förmodligen ingen som vill stöta sig med dessa
genom att gå till polisen heller.
Dock vet polisen detta redan, däremot så tror jag knappast dessa personer skulle säga något
till polis om dom varit på förhör eller kommer till förhör.
Citera
2013-09-29, 11:05
Medlem
Citat:
Inte lösa rykten.
Vet vilka dessa öststatare jobbar med i Sverige och dom är kanske inte så farliga i sig mer än att dom gillar att synas och alltid är beväpnade (något dom gillar att visa)
Men krisar det så har dom stark uppbackning från andra sidan Östersjön.
Detta är ju inte killar som går till polisen, förmodligen ingen som vill stöta sig med dessa
genom att gå till polisen heller.
Dock vet polisen detta redan, däremot så tror jag knappast dessa personer skulle säga något
till polis om dom varit på förhör eller kommer till förhör.

Kan ju kanske vara försåtligt att personer i de kretsarna inte går och pratar med polisen. (Även om det vore det bästa att göra i ett sådant här fall) men just den informationen du skrev är ju intressant för polisen kan jag tänka mig.

Ibland är valet att vägra prata med polisen i "kriminella kretsar" ren idioti! Särskilt i sådana här fall då det handlar om mord! All information som kan leda till att ta fast den skyldiga är ju viktig. Visa väljer att vara tysta pga att det är fel att "gola" & andra kanske av rädsla?

Kan ju fundera på vad folk som faktiskt i detta fallet sitter på viktig information hade velat att folk som visste saker hade gjort om det var dom eller någon i deras närhet det handlade om? Hade dom tyckt att folk skulle vara lika tysta då & sitta på sin information? Hade detta hänt någon nära mig så hade i alla fall jag velat att folk gick till polisen med det dom visste, så alltså hade jag gjort samma sak om jag visste något i en sak som denna..
Citera
2013-09-29, 11:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Nu är det så här: Henrik kom undan med ett mord. han och Rickard dödade Peder Forsell bakom stationen i Mariestad.,,,Henrik har erkänt detta mord i telefon, Brunos mobil,,, Det vet alla.
Rickard hade blod på sin sko från peder.. Detta räckte till fällande dom om " vållande"...Henrik vet att det är skitlätt att ha ihjäl nån man inte gillar...Hoppas ni som tror att Henrik är oskyldig,råkar ut för hans hat mot samhället... Peder gjorde det... Peder råkade säga ett ont ord om Bruno.. Henrlks pappa...Så är det inom ziggisvärlden....

https://www.flashback.org/t951098

Tattarsnack:

Citat:
Telefonsamtalet där 18-åringen erkände mordet på Peder, 51

18-åringen: "Så sa jag "nej nu jävlar får bonddjävel käka stål" vet du, och så skingla jag till han rätt över halsen eller över munnen.
Vännen: Hm.
18-åringen:: Och så gick han hem vet du och så dog han.
Vännen: Ja men det är väl inte ditt fel att en jävla buro går hem blödande och dör.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-09-29 kl. 11:43.
Citera
2013-09-29, 13:02
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Men snälla du.....Vet inte vad jag ska säga när jag ser ditt inlägg...Tror du vi här ska lösa nåt mord. Du låter ju som en värsta mordutredare... Hoppas du kan lösa detta.. Tror du inte polisen har koll på hans förehavanden sista kvällen? På flashback diskuterar vi i skymmundan. Sånt som inte polisen sätter så stor vikt vid..Som ändå kan vara av värde. Kanske ljusskygga människor vågar skriva om dom vet nåt. Jag är själv ljusskygg så inget ont i det..Men jag har inte lyckats forskat fram nåt tyvärr...

Jag tycker hens inlägg var det enda vettiga på väldigt väldigt länge i denna tråden.
Mordet på Ida i thn har ju gått framåt i utredningen pga flitiga flashbackare som luskat och spånat fram och tillbaka. Så jag tycker detta var en utmärkt ide!
Citera
2013-09-29, 13:16
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Vem har sagt att jag är viktig i lidköping? Men ja, jag känner en hel del folk som har koll på sånt här & allt där till. Kan säga att bilen var en saab 9-3 cab som vart inlämnad dagen efter G försvinnande på kjells bilvård i Skara för invändig + utvändig recond.. då kjells bilvård blev kontaktade av polisen som sedan ringde götene bärgarn så dem fick hämta bilen där & köra den för undersökning i Skövde... Personen som äger denna bil är far till han som är misstänkt som dessutom kvällen då G försvann syntes i Lidköping. Sonen innehar heller inget körkort och äri dessa kretsar runt droger.

Äntligen lite vettig info!! =)
Jag förstår att du förmodligen inte kan ange dig källa men.. Du är helt 100 på att dessa uppgifter stämmer? I så fall är det ju ett ganska bra spår att gå på. Men jag har inte hört att någon suttit anhållen..? Du vill inte ge ut personens namn? Med ett par stjärnor i.
Eller PMa =)
Citera
2013-09-29, 13:19
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Och där föll stora delar av storyns trovärdighet. Som en sten dessutom.

Ja tyvärr =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in