2013-09-22, 21:38
Medlem
2 veckor med 15mg TDP idag.

Allt eftersom tiden har gått så har jag märkt hur Reductil påverkar mig.
Det som märks allra tydligast är att mättnaden kommer mycket snabbare än utan. Har legat på 1000-1200 kalorier varje dag i 2 veckor.
Jag blir fortfarande hungrig och sugen på att äta, men mättnaden kommer relativt snabbt efter t.ex. 200g protein med någon sallad vilket jag knappt skulle märkt annars känns det som.

Bieffekter för mig har varit :
Rastlös, humörsvängningar, lite yrsel, riktigt orkeslös, ofta kissnödig. Det största problemet är dock de nedre regionerna.
Lilleman är alltid trött, och vill inte sträcka på sig. Inget sug efter någon sådan aktivitet.
Har märkt att det är ett riktigt dåligt "tryck" när det skall tömmas oavsett urin eller det andra. Dock så har fler problem med sexlivet har jag läst i tråden.
Min sambo är väl inte jättenöjd just nu

Hur som helst så tycker jag att det ger mig såpass mycket hjälp under diet så det är värt att fortsätta. Dock tycker jag mig känna att effekterna har blivit lite nedsatta de sista 2 dagarna.
Vissa av bieffekterna påverkas ju också utav kaloriunderskott, och det är olika dag för dag.
Citera
2013-09-24, 21:45
Medlem
YngreHerres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
2 veckor med 15mg TDP idag.

Allt eftersom tiden har gått så har jag märkt hur Reductil påverkar mig.
Det som märks allra tydligast är att mättnaden kommer mycket snabbare än utan. Har legat på 1000-1200 kalorier varje dag i 2 veckor.
Jag blir fortfarande hungrig och sugen på att äta, men mättnaden kommer relativt snabbt efter t.ex. 200g protein med någon sallad vilket jag knappt skulle märkt annars känns det som.

Bieffekter för mig har varit :
Rastlös, humörsvängningar, lite yrsel, riktigt orkeslös, ofta kissnödig. Det största problemet är dock de nedre regionerna.
Lilleman är alltid trött, och vill inte sträcka på sig. Inget sug efter någon sådan aktivitet.
Har märkt att det är ett riktigt dåligt "tryck" när det skall tömmas oavsett urin eller det andra. Dock så har fler problem med sexlivet har jag läst i tråden.
Min sambo är väl inte jättenöjd just nu

Hur som helst så tycker jag att det ger mig såpass mycket hjälp under diet så det är värt att fortsätta. Dock tycker jag mig känna att effekterna har blivit lite nedsatta de sista 2 dagarna.
Vissa av bieffekterna påverkas ju också utav kaloriunderskott, och det är olika dag för dag.

Underskott/deff brukar alltid resultera i mindre sug att knulla för mig iallafall, verkar vara så för många. Kroppen prioriterar inte fortplantning när den inte får ordentligt med käk antar jag.. behöver således inte vara reductilen.
Citera
2013-09-26, 01:11
Medlem
Reduce 15mg (sibutramin)

Hej!

Fick hem ett paket Reduce 15mg från Thailand (iOffer) och har tagit den nu i två dagar.. en kapsel på morgonen. Någon annan som provat och ta Reduce? Vad tyckte Du isåfall och hur doserade du?

Jag har ännu inte kännt av tabletterna, vad kan detta bero på?

Tacksam för svar!
Citera
2013-09-26, 01:23
Medlem
Hagganss avatar
Vad är Reduce för tabletter? Är det motsvarande Reductil som fanns tidigare här i Sverige, eller är jag ute och cyklar nu?

Edit:
Stavfel.
Citera
2013-09-26, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Vad är Reduce för tabletter? Är det motsvarande Reductil som fanns tidigare här i Sverige, eller är jag ute och cyklar nu?

Edit:
Stavfel.

Det är Thailans version av Reductil, ja om jag förstått det rätt.
Citera
2013-09-26, 05:05
Medlem
Thomaspunkts avatar
15mg är en för hög dos till en början, dela tabletterna i två. Det tar ett par dagar innan du märker av effekten. Jag får lov att äta vid klockslag för att inte glömma bort det, hungern finns inte alls.
Citera
2013-09-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
15mg är en för hög dos till en början, dela tabletterna i två. Det tar ett par dagar innan du märker av effekten. Jag får lov att äta vid klockslag för att inte glömma bort det, hungern finns inte alls.

Reduce är i kapselform? Är det reduce-varianten du äter? Jo jag hoppas att det stämmer :/

Tacksam för svar!
Citera
2013-09-26, 13:17
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentblad
Det är Thailans version av Reductil, ja om jag förstått det rätt.
Aha, ok.

Jag åt den svenska sorten under ungefär 6-8 månader, men tyvärr så stoppade staten ju den så jag vart tvungen att sluta abrupt. Jag skriver tyvärr, för jag fick grymt bra effekt av den, hungern försvann nästan helt och hållet. Dock så kommer jag inte ihåg vilken dos jag gick på.

Kan inte du försöka hålla oss uppdaterade om hur det fungerar för dig? Om du får lika bra effekt som jag fick, så skall nog jag kraftigt överväga att ta hem lite jag med.

Lycka till!
Citera
2013-09-26, 16:05
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentblad
Reduce är i kapselform? Är det reduce-varianten du äter? Jo jag hoppas att det stämmer :/

Tacksam för svar!
Då blir det lite knepigare. Kör på 15mg då, bara bök att öppna kapslarna. Nope endast kört svenska, men om dina innehåller det de ska så kan du vara lugn. Dock får du tänka på att suget av godis osv finns kvar, så lite självdiciplin får du ha.
Citera
2013-09-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Aha, ok.

Jag åt den svenska sorten under ungefär 6-8 månader, men tyvärr så stoppade staten ju den så jag vart tvungen att sluta abrupt. Jag skriver tyvärr, för jag fick grymt bra effekt av den, hungern försvann nästan helt och hållet. Dock så kommer jag inte ihåg vilken dos jag gick på.

Kan inte du försöka hålla oss uppdaterade om hur det fungerar för dig? Om du får lika bra effekt som jag fick, så skall nog jag kraftigt överväga att ta hem lite jag med.

Lycka till!

Grymt kul att höra att det funkade bra för dig! Det kan jag absolut göra! Det är bara att hålla tummarna
Citera
2013-09-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Då blir det lite knepigare. Kör på 15mg då, bara bök att öppna kapslarna. Nope endast kört svenska, men om dina innehåller det de ska så kan du vara lugn. Dock får du tänka på att suget av godis osv finns kvar, så lite självdiciplin får du ha.

Tack, det ska jag tänka på!
Citera
2013-09-28, 13:37
Medlem
Jag har kört med tdp reductil nu i 2 veckor. De första dagarna började jag med en halv tablett, men jag märkte ingen skillnad. Sedan tog jag 1/2 på morgonen och 1/2 på eftermiddagen, märkte ingen skillnad. Nu sedan 1 vecka tillbaka tar jag en tablett på morgonen och det fungerar långt över förväntningarna. Jag har ingen som helst matlust eller sug efter något. Kan ta 3 tuggor av maten och sedan tar det stopp, får ibland tvinga i mig mer. Jag har ett kostschema som ligger på 1200 kcal, men den senaste veckan har jag ätit mellan 600-800 kcal. Däremot så är jag konstant illamående, varav jag äter mindre och orkar inte lyfta lika tungt på gymmet. Jag vill inte sluta för vikten bara rasar, men samtidigt är det jobbigt att vara illamående. Varför blir man illamående av reductil? Jag är personligen känslig av stimulanter, can inte dricka celsius eller ta fettförbränningstabletter. Funderar på om jag ska gå ner på 1/2 tablett igen, men vill inte att hungerkänslorna ska komma tillbaka? Vad tror/tycker ni? Eller ska man bara stå ut tills man är i mål...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in