2013-09-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windrunner
Letar du lite här på Flashback så finner du många åsikter om kvinnokroppar som är totalt motsatsen, att tjejer på 50+ kg är för mulliga. I verkligheten så är tjejer inte särskilt åtrådda om de har för många extrakilon, men normalviktiga eller några kilon mer är oftast accepterat - precis som med killar. Det finns människor av alla preferenser när det kommer till kroppar, det är väl härligt. Jag tror faktiskt inte att det är så stor skillnad mellan män och kvinnor på den fronten.

Kvinna vill ha ett stor, muskulöst träningsfreak - mannen vill ha en smal, vältränad tjej.
Mannen vill ha lite mulligare tjej - kvinnan vill varken ha en smal eller muskulös kille.
Mannen vill ha en trådsmal tjej - kvinnan tänder på spinkiga killar.

För att vara ärlig så tror jag att man dras till sin like. Att en tjock kvinna hittar en tjock man, och vältränade hittar smalare partners. Hur man ser ut själv reflekterar oftast ens smak.
Men detta är min teori.

Tja min dam har fött 3 barn (rasrena) dvs inte mina barn, så skulle hon pysa iväg är vare sig hon eller barnen mitt ansvar.. stunt i det nu..
45 kg, och ok. 166cm om jag kommer ihåg längden rätt. Slimmad kroppsbyggnad, kanske motsvarar extra 5 - 10% på en Europisk tjej med annan kroppsbyggnad..

En tjej runt 175 cm borde väl väga ca. 52 - 55kg (+ 5 - 10% för Europeisk modell)..
Tjejer har inte direkt stora problem även om de väger mer än detta och blir de BBW (extra tjocka - googla på det finns det stor fetich på detta)..

Män däremot ser kvinnor ner på om vi väger något extra kilo (även om plånboken är viktigast för Svenska tjejer. Däremot vänlighet, hjälpsamhet, familjevän, etc viktigare för asiatiska kvinnor när de kollar efter män)..

Tja ofta dras smala killar till BBW tjejer och normaltjocka / smala killar gärna till tjejer som inte är direkt feta..
Men en fet tjej har stort urval ändå (överskott på män, lesbiska kvinnor, kvinnor som vill vara ensamna, nya feministiska normen, import på vän via "flyktinginvandring och arbetskraftsinvandring")..

Själva anhöriginvandringen är nog 50 - 50%
När invandrade tar hit sina släktingar, kvinnor importerar man på man från Afrika och några män hitta kärleken via nätet och träffar en asiatisk kvinna (oftast), i många fall från Thailand, då Ryska kvinnorna väljer män från andra länder numera)..
Citera
2013-09-11, 20:10
Medlem
Gyroskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

Och vad är det du vill ha sagt? Att alla ska tycka precis som du vill? Det beror helt från person till person vad man säger och tycker. Och av egna erfarenheter, eftersom jag inte är lika trångsynt som vissa andra här, så gör kvinnor också allt det du nyss listade. Och då menar jag vissa kvinnor, inte alla för det beror som sagt var på vem man är.

Och det står inte skrivet i sten att ni ska raka benen eller? Det står inte i lagboken. Det är bara för att män har en sexualdrift som kanske gör att man tycker om rakade ben mer än orakade. Men det är inget krav på det. Vill ni att eran man ska raka benen, så kan ni väl be han att göra det?
Det är faktiskt ni som ställer mer krav än någon annan på er själva med det här.

Citera
2013-09-11, 20:23
Medlem
Herr.Vakens avatar
för jag gillar nakna tjejer. ju mindre barriärer mellan oss destå bättre. jag är lite kräsen givetvis, lite girig.. jag försöker rättfärdiga min kräsenhet med att iomed att vi har tvättmedel och kläder så har egentligen inte pubishår någon funktion längre. Det finns inte längre någonting att skydda iomed att ja, vi helt enkelt har kläder.

Men jag kanske har fel..

Det är inte världens viktigaste grej i varje fall. Tänker knappt på om en tjej har pubis hår eller inte när vi har sex. Jag brukar vara alldelles för uppslukad av själva sexet för att börja studera hennes varje millimeter. Att förvänta sig såna små små detaljer känns kräset. Typ som han i southpark.

http://www.youtube.com/watch?v=dXkTWvxzm4Q

Byt ut allt han klagar på med pubishår. Det är typ så det hela känns.
Citera
2013-09-13, 11:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Avstår ni killar seriöst från en tjej om hon inte rakat benen? Säg att det börjar hetta till med någon ni tycker är snygg, rolig och smart - och sedan märker ni att hon har håriga ben. Slutar ni mysa då?
Snälla svara.
Det skulle aldrig gå så långt att jag tycker en kvinna är snygg med hår under armarna eller hår på benen.
Skulle något ske innan detta öppenbarade sig så skulle jag som svar på din fråga säga; Ja, jag skulle avstyrt det direkt alternativt bett henne gå och raka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av woaaah
Nej, feminister jobbar för att se kvinnor istället för kön.
Varför tror du annars det heter feminister? Och inte individualister?
Ren idioti.
.

Feminister är ett skämt som tydliggör ett enormt manshat, inget annat!
Dom vill inte alls se lika värden mellan män och kvinnor, dom vill enbart se män kränkas och saneras bort medans kvinnorna lyfts till skyarna och dominerar totalt, allt annat är bullshit!
Som en känd politiker engång sa, knyten till Feministisk initativ; "Alla män är våldtäktsmän" och inte förglömma; "Alla män borde straffbeskattas för att dom är män"

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jag rakar själv vissa delar av kroppen nästan lagligen, även benen i bland, sådana obehag ger det inte. Isåfall är det jobbigare för tjejen att träna, sminka sig länge etc, larvigt att hålla på med sånt men skita i att raka sig bara för att.

Om min flickvän började ha massa hår skulle jag antagligen inte känna mig jättetänd nej, inte sluta tycka om henne men skulle ju kännas ofräscht. Samma fråga som "blev din pojkvän jättetjock och dessutom vägra tvätta sig eftersom han blir arg på kraven och tar dig för given ändå, skulle du sluta tända då?"

Ett korrekt utlåtande, vänder man på steken så kommer följande svar från den kvinnliga sidan;
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Du min herre är en förtryckande mansgris för du har vissa preferenser

Citat:
Nej men det du skriver stämmer ju, sen att massa lata vidriga feminister gapar och gafflar om att det inte får vara ofräscha är deras eget problem
Sen att besvara dig i helhet Huckleberryfin, så avslutar du ditt svar korrekt, att jag citerade dig ovan var för att visa det svar kvinnorna ger i ett sådant scenario.

Citat:
http://images.sodahead.com/polls/000050992/polls_hairy_legs_3316_225798_answer_1_xlarge.png

Några kollegor frågade mig varför jag "spydde" ut mitt kaffe över datorskärmen, visade bilden, 2 kvinnor och 1 man, allas reaktion;
Citera
2013-09-18, 20:32
Medlem
Prövade en sak idag och det var att raka benen. Det kändes skönt efteråt. Jag fortsätter nog med det fast nästa gång med vassare rakblad.

Låt folk få göra hur de vill så blir det nog bra!
Citera
2013-09-18, 20:39
Bannlyst
Förstår inte vitsen med att raka av kroppshår , vi har fått dem av en anledning , förr var det inget problem , varför är det ett problem med kroppshår nuförtiden?
Citera
2013-09-24, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSheriff1965
Förstår inte vitsen med att raka av kroppshår , vi har fått dem av en anledning , förr var det inget problem , varför är det ett problem med kroppshår nuförtiden?

Det känns lenare utan, helt enkelt.
Citera
2013-09-24, 04:15
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

känner du för att odla en härlig tokbuske model 1972 som man kan gå in och gömma sig i när det regnar? go for it. vem hindrar dig?

jag blundar i alla fall inte för att jag ser kvinnan som ett sexobjekt. det är helt naturligt och inget jag känner skam eller dåligt samvete över. jag har inte hittat "off-knappen" så att säga och jag tror att jag talar för de flesta män. (de som inte håller med ljuger antagligen för att de tror att de ska få ligga)

män är i regel hårigare än kvinnor naturligt, varför kvinnor gärna reducerar "generande" hårväxt för att bli mer feminina. män däremot kan odla ett maskulint skägg. helt naturligt det med.

det finns en sak som är lite irriterande däremot; när feminister gör politik av orakade armhålor. vidrigt!
Citera
2013-09-24, 10:26
Bannlyst
Citat:
Men vad är det du inte fattar? Jag har aldrig påstått någonting som innehåller ordet "onaturligt". Läs det sakta så att du slipper argumentera med whocos. Vad jag har sagt är att det är naturligt att ha hår på benen och att det är osunt att ha dålig hygien. Okej? Jisses. Om du någonsin får ligga med en brud så har ni uppenbarligen aldrig haft en konversation. Jag har aldrig blivit dissad på grund av mitt utseende, och absolut inte för att jag "ser ut som en apa", men tack för dina visa ord.

Jag kommer ihåg precis vad jag skrivit, och bara för att jag skriver att något är naturligt betyder det inte att jag menar att något annat är onaturligt. Gå om gymnasiet och sov inte på lektionerna i svenska denna gången.

Klart att du inte blivit dissad!
För en normal man känner igen kvinnor som inte rakar sej mm för männen skull på 100 meters avstånd och tar inte kontakt med sådana. För vilken normal man vill leva med en tjej som ser ut som en apa???
Citera
2013-09-24, 16:51
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Klart att du inte blivit dissad!
För en normal man känner igen kvinnor som inte rakar sej mm för männen skull på 100 meters avstånd och tar inte kontakt med sådana. För vilken normal man vill leva med en tjej som ser ut som en apa???

Vet inte om du försöker provocera, men jag har inte sett någon tjej som ser ut som en apa. Att du argumenterar med det låter bara oseriöst. Vad intressant att du kan se hår på benen på 100 meters avstånd. Du kanske ska kontakta Guinness? Eller en psykolog.

http://youaredoingthatwrong.files.wordpress.com/2010/11/blog301008_beyonce.jpg
100 meter?
Citera
2013-09-25, 09:09
Bannlyst
Citat:
Vet inte om du försöker provocera, men jag har inte sett någon tjej som ser ut som en apa. Att du argumenterar med det låter bara oseriöst. Vad intressant att du kan se hår på benen på 100 meters avstånd. Du kanske ska kontakta Guinness? Eller en psykolog.

http://youaredoingthatwrong.files.wordpress.com/2010/11/blog301008_beyonce.jpg
100 meter?

Man ser direkt på vilken typ av tjej det är, INTE på ev. hår på benen...

Har aldrig sett en tjej som inte rakar sej under armarna tex som sett kvinnlig ut i mera synliga attribut.
Citera
2013-09-25, 18:32
Medlem
Skall män tvingas raka sig på hakan, pungen och under armarna innan det är godkänt skall kvinnor också göra det på sina ställen.

Svårare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in