[quote=tundra2000|45385953]
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Och jag tror nog precis tvärtom. OM nu "makten" har mörkat MOP överhuvudtaget, så har det kanske isåfall skett för landets bästa och inte för de inblandades och Partiets bästa. Ja, kanske t.o.m för "världens bästa" 1986, om det ev. avslöjades att Sovjet, USA, Iran, Irak eller Sydafrika låg bakom MOP. Ett offentliggörande av mördaren och ev. initiativtagare 1986 hade kanske varit som att kasta en tändsticka i en krutdurk.
Ledsen, men jag tror inte för ett ögonblick på den förklaringen. Mörkande med hänvisning till rikets säkerhet är bara en bekväm bakdörr att undfly personligt ansvar för direkt och indirekt inblandade. "Makten" vet precis hur det ligger till, tundra2000 ..
Edit: Det verkligt tragiska i MOP-historien är att vi aldrig får svaret på vem/vilka som mördade Palme - och varför. "Makten" har satt till alla klutar för att MOP ska förbli en statshemlighet. Jag tror man resonerar ungefär så här: Låt svenska folket spekulera om Palmemordet bäst f-n de vill, till slut faller det här i glömska.