2013-09-18, 17:14
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Förstår inte hur du resonerar nu, påstår du på fullaste allvar att ens ursprung direkt eller indirekt bestämmer en individs politiska åsikter, för då är du nog helt fel ute.

Sedemera skulle jag gärna vilja ha någonsorts källa som styrker ditt påstående om att nazisten arbetade på ett kafé, finns inget som stödjer detta.

Nej det han menar är att ni stämplar personen automatiskt som rasist/nazist för att personen tar till våld mot RF. Det som är det mest fantastiska är att ni inte har några belägg för att han är nazist utan helt och hållet går efter videon.. " Ja men RF spöar ju på den snubben, då måste han ju vara rasist"... eller också var det bara en oskyldig kille som hamnade mitt i bråket eller som försökte ingripa mot att RF förstörde stolar och annat dylikt.

Du har ju absolut ingen som helst fakta på att killen skulle vara nazist/rasist, det enda du ser är en kille som slåss mot några ur RF, detta är inte bevis nog för att killen är nazist/rasist.
Citera
2013-09-18, 17:14
Medlem
Vad är det för fel i huvudet på dessa primitiva människor!?
Citera
2013-09-18, 17:17
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du vet att det aldrig någonsin hade kallats nödvärn om det var tvärtom (en nationalist som jagade ikapp en kommunist och satte kniven i honom).

Klart jag hade, spelar ju ingen roll vem som utför det. Jagade ikapp? Läs FUP, han beskriver själv händelsen, han knivhöggs i bröstet. Skillnaden är väl att ert folk inte var införstådda i risken att söka folk i deras hem, gör om, gör rätt.
Citera
2013-09-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Vad är det för fel i huvudet på dessa primitiva människor!?
Innan du vräker ut dig en åsikt precis som alla andra idioter här inne så kanske du bör kolla upp VARFÖR dom göra detta?

Det är så ointelligent att bara att TYCKA saker utan att ha någon som helst analys. Eller din analys kanske är att folk är dumma bara? Isåfall tackar jag för mig.

Synd att snubben inte dog förresten.
Citera
2013-09-18, 17:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Klart jag hade, spelar ju ingen roll vem som utför det.
Det är just det det gör. Ert våld ursäktas eftersom det fyller en funktion för systemet. De anser att de behöver er på gatan, alltså kan de inte låsa in för många av er för länge.
Citera
2013-09-18, 17:20
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Nej det han menar är att ni stämplar personen automatiskt som rasist/nazist för att personen tar till våld mot RF. Det som är det mest fantastiska är att ni inte har några belägg för att han är nazist utan helt och hållet går efter videon.. " Ja men RF spöar ju på den snubben, då måste han ju vara rasist"... eller också var det bara en oskyldig kille som hamnade mitt i bråket eller som försökte ingripa mot att RF förstörde stolar och annat dylikt.

Du har ju absolut ingen som helst fakta på att killen skulle vara nazist/rasist, det enda du ser är en kille som slåss mot några ur RF, detta är inte bevis nog för att killen är nazist/rasist.

Förutom att de säger att det är nassar själva på plats och har en t-shirt med en totenkopf på. Irrelevant egentligen, tror inte att RF tänker på hur de ska bevisa att en person är fascist för massa användare på flashback innan de misshandlar denne.
Citera
2013-09-18, 17:22
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är just det det gör. Ert våld ursäktas eftersom det fyller en funktion för systemet. De anser att de behöver er på gatan, alltså kan de inte låsa in för många av er för länge.

Nja, sluta vara så jävla konspiratorisk. Hade det varit exakt samma fall, med exakt samma uttalanden i förhör etc men bytt plats på målsägande och åtalad så hade det varit en friande dom. Men detta är OT.
Citera
2013-09-18, 17:27
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Förutom att de säger att det är nassar själva på plats och har en t-shirt med en totenkopf på. Irrelevant egentligen, tror inte att RF tänker på hur de ska bevisa att en person är fascist för massa användare på flashback innan de misshandlar denne.

Hör du honom själv säga i videon att han är nazist? Kan du plocka fram info som styrker att personen är nazist? Man ser klart och tydligt i videon att det är en Lonsdale T-shirt, ta fram ett par glasögon och ta en titt igen. Ne RF tänker inte på det för att de inte kan bevisa, de är ett gäng huliganer som bara vill slåss, de skiter i allt annat. Hela deras och även din existens är irrelevant i mina ögon.

Är du på riktigt?? Om RF ska ha "rätt" att spöa ner en annan människa måste de väl ändå vara säkra på att killen är nazist, i det här fallet är de ju uppenbarligen inte det utan de tar bara första bästa kille som de kan hitta, hur fan är det relevant att spöa på en oskyldig kille utan att ens bry sig om att kolla upp att han är nazist eller inte?
Citera
2013-09-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare

Du spekulerar ju bara också. För egentligen har du ju ingen aning om vad som hände? Hela teorin om att snubben jobbar på kafe och försökte ingripa när RF tog en stol och sedan att de började jaga honom och misshandla honom på grund av just det är ju helt overkligt?!

Sluta lipa nu. En nasse (utländsk) åkte på det i samband med demon. Gör något åt det nästa gång istället för att lipa sönder på flashback.
Citera
2013-09-18, 17:30
Medlem
ufomammuts avatar
Lonsdale eller inte. Jag har för mig att Lonsdale ansågs vara ett Nasse-märke förr. Så det kanske kan vara så att dom trodde det var Lonsdale och en person med Lonsdale-tischa på sig en dag som denna kunde misstas för en nasse? Är 99% på att Lonsdale = nazi för ca 10 år sen.
Citera
2013-09-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsungsvart
Innan du vräker ut dig en åsikt precis som alla andra idioter här inne så kanske du bör kolla upp VARFÖR dom göra detta?

Det är så ointelligent att bara att TYCKA saker utan att ha någon som helst analys. Eller din analys kanske är att folk är dumma bara? Isåfall tackar jag för mig.

Synd att snubben inte dog förresten.
Jag försvarar självklart er rätt att bruka självförsvar, men ni löser inte våld med mer våld, och om det nu är så att ni inom våldsvänstern har slut på argument, logik och inte längre kan diskutera saken, då är det kanske lika bra att ni slänger in handduken, innan någon kommer till skada – ideologi är inget annat än primitivt.
Citera
2013-09-18, 17:31
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Det är en civilpolis från Kilo enheten. Man hoppar på denne trots polisnärvaron för att man ställer upp för sina kamrater

Du medger alltså att det är RF som hoppar på polisen.
Om nu denne man som de sedan blir bortburren av polisen blir kallad till rättegång och dömd kommer han även då vara en aktivist inom RF eller är han då bara en "hangaround" eller amnestykämpe ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in