Citat:
Ursprungligen postat av
.buenaventura.
Jag snackar om radikalvänstern. Dvs anarkister, kommunister, rådskommunister och alla kombinationer. Den s.k utomparlamentariska vänstern. Vi samlar många många gånger fler personer till demos som ligger i t.ex Norrköping än vad ni gör i demos i Sthlm där ni bussar en jävla massa människor från hela Sverige.
Att det är OK när vänsterradikala gör det handlar inte om att det är moraliskt rätt utan det handlar om att jag tycker att antifascism är rätt. När en nationalist gör det är det fel eftersom jag anser inte att det är rätt.
Jag skriver i början av min post att jag är varken eller = dvs jag står inte på någon "sida", utan endast för åsiktsfriheten och detta utan våld, vad man anser sig än vara rätt eller ej.
En människa som tror starkt på de dom gör, kommer
aldrig känna behovet av att tvinga på sig andra detta.
Då är det ju i grund och botten din personliga åsikt?
Som du har all rätt att stå för tycker jag, och det känner även du, eller hur?
Så varför ska inte nationalistiska rörelsen ha rätt till sin åsikt och sprida den?
Självfallet utan våld.
Det känns lite som att underskatta vuxna människors analytiska förmåga om vänsterextremister inte ens vågar låta en (som du säger) mycket liten del nassar ha en liten demonstration.
Tror du verkligen att en demonstration på t.ex. 200 nazister och rasister skulle övertyga resterande 9 miljoner i Sverige?
Eller för den delen, regeringen?
Vad är det som är så svårt att låta de ha sin lilla grej och sen call it a day?