2013-09-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här var förmodligen en nationalist som misshandlades. Då är det bra eller? Dessutom så handlar det här inte om "era gemensamma strider", det handlar om ett enkelriktat våld som alltid kommer från kommunisterna och alltid riktas mot nationalisterna. Polisen, media, politiker bryr sig inte alternativt stödjer våldet.

Nu får du ta ställning till videon igen. Tänk "nazze". Bra eller dåligt?

Nej, jag tycker aldrig det är bra att någon blir misshandlad oavsett avsändare, vad får dig att tro det?

Jag kollar på filmen igen, som är ganska rörig och tycker fortfarande att det är obehagligt att se folk sparka på någon som ligger ner, det var ju rena turen att han inte blev allvarligt skadad. Känner ni ingen kärlek för era medmänniskor?
Citera
2013-09-18, 16:20
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Det här är inte fascistiska metoder. Det är kommunistiska metoder testade miljontals gånger genom åren på vitt skilda platser. Hur tänker du när du kallar kommunister som går ut i kommunistiska demonstrationer och använder kommunistiskt våld för "fascism"?

Fascism har alltid byggt på att våld kan och bör användas för att nå målen som ideologin eftersträvar. Fascistoida tendenser besitter den som anser sig ha rätt att bruka våld och förtryck mot oliktänkande. Är detta verkligen oklart?
Citera
2013-09-18, 16:20
Medlem
Tony.Bazookatones avatar
Citat:
Vad talar för att de idag har fel i den "inbillningen". Vem tar ifrån dem rätten?
Beror på ifall du anser att folk har rätt att ge sig på andra människor fysiskt. Juridiskt har de inte rätten.
Citera
2013-09-18, 16:24
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Kan inte riktigt begripa mig på 00:32 i filmen.

En svart snubbe står och pratar med en maskerad snubbe medans folk står och filmar och tittar på och RF(?) hoppar på negern bakifrån. Varför?
Är den svarta snubben med SVP? Eller har dom filmat och tagit med klippet när självaste RF får spö?

Och det är skumt att de ska hoppa på någon när det står snutar bara några meter ifrån som redan har sina batonger dragna så de själva får spö.

Det är en civilpolis från Kilo enheten. Man hoppar på denne trots polisnärvaron för att man ställer upp för sina kamrater
Citera
2013-09-18, 16:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Nej, jag tycker aldrig det är bra att någon blir misshandlad oavsett avsändare, vad får dig att tro det?
Ville kolla eftersom du skrev att det var synd när de gick på "oskyldiga". Som om det inte var synd om de gick på "skyldiga" (dvs folk med fel åsikt).
Citat:
Känner ni ingen kärlek för era medmänniskor?
Jag är alltså motståndare till det här våldet, ÄVEN om det drabbar nationalister.
Citera
2013-09-18, 16:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Det här är inte fascistiska metoder. Det är kommunistiska metoder testade miljontals gånger genom åren på vitt skilda platser. Hur tänker du när du kallar kommunister som går ut i kommunistiska demonstrationer och använder kommunistiskt våld för "fascism"?
"The fascists of the future will be anti fascists" - W.Churchill
Citera
2013-09-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Fascism har alltid byggt på att våld kan och bör användas för att nå målen som ideologin eftersträvar. Fascistoida tendenser besitter den som anser sig ha rätt att bruka våld och förtryck mot oliktänkande. Är detta verkligen oklart?

Kommunism har alltid byggt på att våld kan och bör användas för att nå målen som ideologin eftersträvar. Kommunistiska tendenser besitter den som anser sig ha rätt att bruka våld och förtryck mot oliktänkande. Är detta verkligen oklart?

Våga se verkligheten bortom infantila begrepp och fack. Se verkligheten även om det till en början gör ont att se ljuset.
Senast redigerad av Europeisch 2013-09-18 kl. 16:27.
Citera
2013-09-18, 16:26
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Jag snackar om radikalvänstern. Dvs anarkister, kommunister, rådskommunister och alla kombinationer. Den s.k utomparlamentariska vänstern. Vi samlar många många gånger fler personer till demos som ligger i t.ex Norrköping än vad ni gör i demos i Sthlm där ni bussar en jävla massa människor från hela Sverige.

Att det är OK när vänsterradikala gör det handlar inte om att det är moraliskt rätt utan det handlar om att jag tycker att antifascism är rätt. När en nationalist gör det är det fel eftersom jag anser inte att det är rätt.

Jag skriver i början av min post att jag är varken eller = dvs jag står inte på någon "sida", utan endast för åsiktsfriheten och detta utan våld, vad man anser sig än vara rätt eller ej.
En människa som tror starkt på de dom gör, kommer aldrig känna behovet av att tvinga på sig andra detta.

Då är det ju i grund och botten din personliga åsikt?
Som du har all rätt att stå för tycker jag, och det känner även du, eller hur?

Så varför ska inte nationalistiska rörelsen ha rätt till sin åsikt och sprida den?
Självfallet utan våld.

Det känns lite som att underskatta vuxna människors analytiska förmåga om vänsterextremister inte ens vågar låta en (som du säger) mycket liten del nassar ha en liten demonstration.

Tror du verkligen att en demonstration på t.ex. 200 nazister och rasister skulle övertyga resterande 9 miljoner i Sverige?
Eller för den delen, regeringen?

Vad är det som är så svårt att låta de ha sin lilla grej och sen call it a day?
Citera
2013-09-18, 16:27
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
"The fascists of the future will be anti fascists" - W.Churchill

Nej snalla, las din historia. Det ar inte ett citat som Winston Churchill hittade pa.
Citera
Medlem
Flandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Ja, stackars kille som blev misshandlad när han hade SS totenkompf tröja

Verkar lite som att ni känner er lite ledsna för att ni inte ens kan försvara deltagarna i era demonstrationer. Att ni inte ska kunna gå hem utan att kolla om någon kommer för att spöa er. Och det är helt rätt. Är du medlem i SvP eller liknande organisation har ni allt att frukta. Antifascism är inget spel. Det är ingen fråga om ära eller heder. Det är helt enkelt arbetarklassens försvar mot fascismen och ni får spö gång på gång av oss och måste resa över hela landet för att samla till ett litet patetiskt demo på 200 pers. Sjukligt hur jävla rädda ni är asså. Vi är fega? Visst, men ni vågar fan inte ens stå för era åsikter

Hahahaha.

Ska vi bli rädda nu? För att gäng påtända vänster-luffare.

Jag röstar SD och kommer fortsätta med det. Ni sätter inte skräck i en jävel ni skämmer bara ut er.
Nu när vi snackar om feghet, ni går ju på oskyldiga människor 10 vs 1.

Det är rent ut sagt patetiskt.

Nä många av oss kanske inte är ute och slåss för DET GÖR MAN BARA OM MAN INTE HAR ETT LIV.
Arbetslösa patrask.

DOCK! Så kan jag förstå litegran att man gör detta för ett rus. Har själv tampats lite i yngre dar men det där om att ni hatar "rasister" och dylikt är bara rent skitsnack. Ni vill slåss men ni är för fega för att gå med i någon firma så att ni får slåss mot andra med samma inställning.

Nej, ni vill hellre spöa oskyldiga förbipasserande.

Jävla töntar.
Senast redigerad av Flandman 2013-09-18 kl. 16:33.
Citera
Medlem
.
Senast redigerad av limo4 2013-09-18 kl. 16:55.
Citera
2013-09-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamande.grevskopa
Hur ställer ni er till SD som förmodligen kommer landa kring 10-15% i nästa års val, ska ni misshandla alla dessa "nationalistiska" väljare också?
Vad har det med denna tråden att göra?

Jag skulle vilja ha mer bevis på att detta skulle vara en invandrare som många här inne påstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in