2013-09-17, 15:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetproffs
En Nigeriansk student visar att homosexualitet är fel med hjälp utav magneter. Han får dessutom uppbackning av sitt universitet, University of Lagos.

Studenten i fråga, Chibuihem Amalaha Har alltså med hjälp av magneter bevisat att homosexualitet är fel. Han har även tidigare bevisat att det är fel med hjälp av matematik. A+B =C, men A+A= 2A.

Jag är kanske inte smart nog och förstår inte riktigt hur det går ihop. Känns som hur magneter beter sig och homofili inte har med varandra att göra. Skulle man inte kunna bevisa samma sak med hjälp av homofiler att magneter är fel eftersom homofiler dras till varandra?

Vad tycker ni? Gör skolan rätt som stödjer sin student i sin forskning? Tror ni på forskningen? Han har ju ändå magneter. biologi, kemi och matte till sin hjälp.Vad är problemen med hans forskning, eller finns det några?

http://io9.com/nigerian-grad-student-uses-magnets-to-prove-gay-marri-1326215449

http://www.thisdaylive.com/articles/science-of-gay-marriage/158265/

Själv måste jag säga att jag är skeptisk. Jag ser inte riktigt korrelationen. Ska bli intressant att höra vad ni tycker.

Länk till Universitet, http://www.unilag.edu.ng/
Fin hemsida med ipads och fina skulpturer. Glada människor.

Negervetenskap...

Det skrämmande är dock att inom den kunskapsrelativistiska och ideologiskt pådrivna pseudovetenskaperna som dominerar inom vissa akademiska områden i Sverige inte är värst bättre. Även där kan man mer eller mindre åberopa de mest halsbrytande och godtyckliga associationer mellan vitt skilda saker och påskina att man på något sätt "bevisar" något (inte för att det skrivs ut klart och tydligt...ingenting inom sådant trams skrivs ut klart och tydligt), trots att dessa resonemang i varje avseende inte bara är falska och absurda, utan lyckas inte ens hålla en inre inneboende logik och konsekvens i fantasierna. Kort sagt, deras verksamhet har inget med vetenskap att göra, i den mån det finns klara sakpåståenden så är de ogrundade och ofta även bevisligen falska, men slutligen är den också i regel rätt och slätt korkad. Den gamla marxismen må ha varit ovetenskaplig och teorierna felaktiga, men jag kan verkligen inte minnas att den generellt var lika uppenbart mentalt efterbliven och psykotisk som dagens dekonstruktivism, feministisk genusstrunt m.m.

Så länge vi har politiskt detaljstyrda högskolor så lär dessa akademiska områden fortsätta producera ren skit. Det skulle inte ens förvåna mig om Sverige politiker skulle utifrån sitt postmarxistiska värdesystem där människors värde inom de flesta områden bestäms av deras kön, ras och andra egenskaper istället för utifrån kompetens, meriter, begåvning o.s.v. skulle börja importera negrer med liknande vetenskaplig kompetens som den nigerianska studenten och kräva att de får professurer och egna institutioner inom naturvetenskapen på samma sätt som s.k. "genusvetare" fick sina skräddarsydda professurer och institutioner tidigare.

Trots allt står det officiella Sverige endast få snäpp högre än fattiga negerländer rent intellektuellt och kunskapsmässigt, medan man ligger många eller astronomiskt många snäpp lägre än många andra industrialiserade länder inom många kunskapsområden. Trenden är dessutom negativ för Sveriges del och lär fortsätta att vara det, om ingenting oväntat sker (som t.ex. att folk stormar riksdagen, avrättar alla styrelseledamöter inom Sjuklövern för folk- och landsförräderi, nationella rättegångar rannsakar och ställer andra landsförrädare och medlöpare till svars för sina brott, demokratiska reformer genomförs och att samhället befrias från att vara politiskt detaljstyrt i regimens intresse av inkompetenta politiker - gäller inte minst högre utbildning och forskning!).
Citera
2013-09-17, 15:50
Medlem
Blanzeflors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteyas
Återigen, vad menar du med "fel."
Du har rätt ...det finns inget rätt eller fel. Vi kan inte kontrollera den yttre verkligheten.
Jag har dock extremt svårt att förstå skinkryttarnas känsloliv, men världen blir ju mer och mer extrem, så det följer väl bara evolutionen och utvecklingen. Uppenbarligen så gillar vissa killar att penetrera människor av samma kön, så vi kan väl inte hindra det genom att fördöma dem.
Om var och en satsade på att utveckla sig själv och vara ett föredöme, så skulle kanske skinkryttarna bli ....hetero De kanske tror att de behöver reta upp alla som fördömer dem.
Hursomhelst. Nigerianen är kanske inte så vetenskapligt skolad, men jag delar hans förvåning över att HS finns överhuvud taget. Men ge dem space (dock inte för mycket, som det görs i detta galna land) och gilla läget. Det blir värre om samhället utesluter dem.
Citera
2013-09-17, 15:57
Medlem
internetproffss avatar
Ser att de har en livechat på skolans hemsida. http://www.unilag.edu.ng/
Kanske är de snälla nog att svara på lite frågor om magneter och homofili.
Citera
2013-09-17, 16:16
Medlem
En av missförstånden i modern vetenskap är att motpoler i magneter attraheras, när det egentligen är tvärtom. Om plus och minus pol skulle attraheras av varandra så skulle plus och minus polen vara i mitten av magneten, men de är det inte. Plus och minus avlägsnar sig så mycket som möjligt från varandra och därför är dom på motsatta sidor av magneten.
Citera
2013-09-17, 17:37
Medlem
Korkiss avatar
"Chibuihem Amalaha, an award winning student"
Om den här snubben anses smart av andra nigerianer tror jag att vi har hittat korrelationen varför Nigeria är ett sådant jävla rövhål till land.
Citera
2013-09-17, 18:29
Medlem
Carelesss avatar
Timeout! Nu handlar inte denna tråd om homosexualitet i allmänhet och huruvida det är rätt eller fel. Det finns det redan för många trådar om (skippa första sökresultatet ) https://www.flashback.org/sok/homosexualitet

/Mod
Citera
2013-09-17, 18:46
Medlem
Tilteds avatar
Sist jag tittade på t.ex. Jonas Gardell så var han inte en magnet. Jag har svårt att se en enda egenskap som magneter och människor har gemensamt. Men att denna "forskning" kommer ifrån en världsdel som ligger långt efter i utvecklingen är föga förvånande.

Här är ett annat ljushuvud som förklarar hur homosexuella fungerar efter grundlig "research":
http://www.youtube.com/watch?v=ZXbwmINpGJA
Citera
2013-09-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Om människan är skapad för att kunna fortplanta sig (dvs att det finns ett syfte) måste det rimligtvis finnas en skapare som hade det syftet. Vem är det?

Om man är biolog så tror man inte nödvändigtvis på gud. Dock anser man att de som lever idag har haft förfäder som haft begäret att fortplanta sig (det är ett rätt resonabelt argument då de inte existerat om deras förfäder inte fortplantat sig). Detta begäret tros ligga biologiskt inom oss (t.ex. finns det många homosexuella som fortf. har begäret att fortplanta sig).

Många ser dock fortplantningsbegäret som en strikt motstånd till homosexualitet: "Vill du som kvinna få ett barn så vill du ha sex med en man." Själv tror jag att förr i tiden så gick homosexualitet alltid hand i hand med heterosexualitet (alltså, bisexuella). Precis som bonobo-apor tror jag att män förr i tiden "använde" sex mellan könen utan att tänka på att det var fel, men att de ändå hade sex med kvinnor för att fortplanta sig. Genom att kvinnan var mor till dina barn var det även den personen du utvecklade starkast band till.

Tips för folk som vill läsa mer om detta är:
Freud
Behovstrappan
Mycket intressant vad den galne Freud kom fram till och hur sann Behovstrappan egentligen är.

----
OnTopic:
Författaren till denna artikel visar tydligt på oförstående.
Jag vill även påstå att det är kul att han hävdar att A + A = 2A och A + B = C och använder naturliga tal för att visa på vad han menar:

Om A = 2, då är A + A = 4 (2A).
Om B = 4 då är A + B = 6 (3A).

Jag måste även säga att jag tror att TS är troll efter att han utmålade sig själv som miljöpartist. Ingen framställer sig själv som korkad för att sedan mumla om sin partitillhörighet.
Senast redigerad av Ompet 2013-09-17 kl. 18:52.
Citera
2013-09-17, 19:01
Medlem
Ja, detta kan man ju ha roligt åt men skrattet fastnar lätt i vrångstrupen när man inser att nigerianerna nog har lika roligt åt våra vetenskapliga belägg för att till exempel " kön bara är en social konstruktion".
Citera
2013-09-17, 19:09
Avslutad
Naturligtvis så kan magneter inte bli homo el. pedofila.
Människor som ger efter för denna onormala böjelse kan dock botas med bibelläsning och iskalla bad.
Citera
2013-09-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
För att förklara enkelt; 2 pluspoler på en magnet attraherar inte varandra = 2 av samma kön i en relation = fel.

Hmm... skulle kunna se det så här:

2 av samma kön i en relation = rätt. => Alla magneter är defekta!
Citera
2013-09-17, 19:38
Medlem
http://stanleychibuihem.blogspot.se/

Han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in