2013-09-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halal
Petra Götell

Hehe... Det är ju helt fantastiskt! Har de börjat utbilda jurister vi Södertörns högskola eller! Snacka om att trampa i klaveret. Nog för att det mest är jur studar med betyget "B" rätt igenom och som inte sällan tjatat till sig examen som blir åklagare, men denna s k åklagare tar priset!
Fatta hur stämningen på hennes rotel är idag. Rättssystemet; demokratins garant!! Jag tror faktiskt hennes chef hade föredragit hon hyst förståelse för våldtäkt hellre än detta. I vilket normalt land som helst hade det naturligtvis varit omöjligt att ha henne kvar. Hur kan man vara 25+, ha minst 180 (gamla) högskolepoäng och ändå vara så enormt korkad?

Det kommer komma en sådan fet pudel inom kort...

Inte för att det förändrar sakfrågan men din okunskap måste ändå rättas.

Det är mycket hög konkurrens om åklagarplatserna. För att få bli åklagare krävs att du genomgår tingsnotering. För att få genomgå tingsnotering krävs i regel mer än 50% AB och då resten Ba. Av dessa söker många till åklagaryrket och om jag inte missminner mig är det i genomsnitt 20% av de sökande som tillslut får en plats.
Citera
2013-09-16, 12:11
Medlem
Vem skulle vilja fuska i kyrkovalet?
Citera
2013-09-16, 12:26
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBONG
Och. Anledningen till att min stavning inte är så bra beror på att svenska staten inte kunnat erbjuda mig den skolgång som alla är berättigade till enligt Svea rikes lag.

Detta säger en del om detta landet och er idioter som snart kommer få suga på min kuk.. Ni har gjort er förtjänta av det också så jag vill inte höra något gnäll sen om att det jag är hemsk eller nåt det är NI som fått mig till det..

Ditt intresse för allternativa berusningspreparat har inte haft med saken att göra? (Hint: Nick, Avatar.)

Citat:
Ursprungligen postat av Bigfuzz
Vem skulle vilja fuska i kyrkovalet?

Detta val är viktigt rent principiellt för att se hur röstläget ser ut inför nästa års riksdagsval, som en Gallup i skarpt läge så att säga. Det har nog rört om lite i vissas grytor att SD knallar in med ~114% fler röster efter en mandatperiod.
Citera
2013-09-16, 12:30
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Någon som har siffror på hur röstdeltagandet sett ut? Det är väl det förhållandet som verkligen är intressant.

Det där är ju siffror på antalet ogiltiga röstsedlar, alltså exakt det förhållandet du efterlyser...

Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Tja, att folk röstat på SD där de inte ställer upp (och således gjort rösterna ogiltiga) är ju knappast något rösträknarna kan beskyllas för.

Däremot var det både en och två twittrare som klappade sig själv och sina grannar på ryggen över det faktum att SD fått exakt noll röster här och var, stor humor!
Senast redigerad av Aigis 2013-09-16 kl. 12:33.
Citera
2013-09-16, 12:34
Medlem
okok1s avatar
Blankröster gills inte, men ändå finns de vi vallokalerna?
Citera
2013-09-16, 12:40
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Om ett partis valsedlar inte finns eller tagit slut så kan man skriva i namnet på en blank. Däremot förstår jag inte varför man inte redovisar blanka sedlar.
Citera
2013-09-16, 12:43
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

En blank röst är en röst som passerar den första kontrollen, att det ligger en valsedel i kuvertet. Däremot är det inte en giltig röst på något parti, om man inte skriver en giltig beteckning på den.
Citera
2013-09-16, 12:43
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Om ett partis valsedlar inte finns eller tagit slut så kan man skriva i namnet på en blank. Däremot förstår jag inte varför man inte redovisar blanka sedlar.

Jag tror den statistiken kommer när det finita valresultatet fastställs.
Citera
2013-09-16, 12:45
Medlem
shbous avatar
Begriper de här vad de håller på med? Det borde vara skottpengar för de som manipulerar val på något sätt. Kyrkoval eller ej
Citera
2013-09-16, 12:48
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Jag tror den statistiken kommer när det finita valresultatet fastställs.

Inte om man kollar på tidigare val, där står bara antalet ogiltiga.
Citera
2013-09-16, 12:50
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBONG
Dom gör ju världen till en bättre plats!!

Det är irrelevant, Grundprincipen är att det är en demokrati, alltså ska en grupp representera folket utifrån intressen och grundprinciper.
Ska man helt plötsligt ignorera folk och deras åsikter bara för att de inte passar de fåtal individer som odemokratiskt har kontroll i media?
Ska vi inte komma med utmaningar till regeringen så deras ideala arbetet blir bättre för oss alla?
Ska vi ignorera en minoritet bara för att de är främmande för oss? Hade det inte varit för minoriteter med kontroversiella förslag hade vi fortfarande haft slavhandel, och svarta skulle fortfarande klassas som boskapsdjur likt de gjorde för 200 år sedan.

Jag tycker personligen det är äckligt och korrupt hur folk beter sig i samhället idag, när de öppet trakasserar folk med andra åsikter, inte tar sitt jobb inom samhället seriöst utan försöker vända allt till sin egen vinning.

Hur fan kan man bara slänga bort valsedlar och kasta bort röster för folk som vill bli representerade i ett demokratiskt samhälle?
Senast redigerad av H8erfisternator 2013-09-16 kl. 12:53.
Citera
2013-09-16, 12:56
Medlem
Kafes avatar
Kunde aldrig tänkt mig att så många i sverige bryr sig om kyrkan. Eller är det bara för att SD ställer upp?
Fan vad löjligt sverige har blivit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in