2013-09-16, 10:05
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Var får du dessa siffror ifrån?
Kyrkovalets hemsida - valresultat
Citera
2013-09-16, 10:21
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Nej, jag är seriös, eftersom de slängt och förstört alla valsedlar va fan skulle jag göra då? Bitterfittan ville inte plocka fram nya eftersom hon påstod att det inte fanns några, och de blanka sedlarna var borta. Nu ser det ut som man släpper in vilka åsiktsrasister som helst till valangagörer, men vill man som rösträknare eller kontrolant verkligen förstöra för så många tycker jag att man verkligen ska ta en funderare över va fan man gör med sitt liv.

Dom gör ju världen till en bättre plats!!

Citera
2013-09-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Klockrent att WT-representanterna i SD sitter och bölar röstfusk, mer än väntat. Ni lever upp till stereotypen, på ett inte så snyggt sätt.
Så misstänker man valfusk så ska man bara hålla käften?
Citera
2013-09-16, 10:26
Medlem
Twatssons avatar
Riktigt trött på denna pajkastning, skulle precis som många andra iväg och rösta i söndags. Väl utanför röstlokalen mötte jag en kvinna som stod och delade ut godis och valsedlar, hon försökte pracka på mig S-valsedlar men jag tackade artigt nej. Jag fortsatte in i vallokalen och det tog mig närmare 2-3 minuter att hitta SD's valsedlar. Det låg kanske 2-3 stycken kvar, vilket kan tolkas på flera olika sätt.

Jag undrar dock hur många sedlar det fanns med SD, jag kunde bara hitta dom rosa så jag använde enbart den.
Citera
2013-09-16, 10:27
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPontare

Absolut! Ingen kritik tolereras - det blir koncentrationsläger för dig snart!
Citera
2013-09-16, 10:29
Medlem
rooys avatar
Det vore väldigt intressant att se de ogiltigförklarade rösterna. Jag undrar om de arkiveras nånstans. I så fall kan man tycka att något journalist skulle kunna gå igenom dem och skriva om valfusket. I en drömvärld skulle alla ogiltigförklarade röster scannas in och publiceras på nätet. Det skulle skapa en debatt om demokraturen Sverige.

edit: All rösträkning borde egentligen filmas och publiceras på val.se.
Senast redigerad av rooy 2013-09-16 kl. 10:34.
Citera
2013-09-16, 10:31
Medlem
tcfmogs avatar
Jag tror att de flesta ogiltiga röster kommer från sådana som sympatiserar med SD, det är bara dessa som misslyckas med den tämligen enkla proceduren det är att rösta.
Citera
2013-09-16, 10:34
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPontare

Du kan ju börja misstänka lata väljare istället.
Citera
2013-09-16, 10:36
Medlem
Twatssons avatar
Kikade på valresultatet för mitt distrikt, rätt märkligt att SD kammade hem 0% där med tanke på hur få röstlappar(3) det låg där med tanke på hur många som uppenbarligen använt dessa lappar
Citera
2013-09-16, 10:36
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Typiskt SDare att gnälla och göra sig till offer.
Som barn med tummen i mun.

Du menar att man ska vända andra kinden till vid alla otaliga tillfällen som man rent ut sagt diskrimineras i jämförelse med hur andra partier behandlas? Det, om något, är att agera barnsligt.
Citera
2013-09-16, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b4ckerr
16 307 ogiltiga röster i skrivande stund.
Hur kan man lyckas rösta ogiltigt? Man tar röstsedeln, lägger den i kuvertet och förseglar detta. En treåring klarar av det.
Citera
2013-09-16, 10:49
Medlem
Vi bör dock invänta andelen blankröster innan vi skriker varg just i detta avseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in