2013-09-15, 23:46
Medlem
MrBONGs avatar
Alla som hävdar att vi lever i en demokrati är riktiga jävla idioter!!

Jag har inte upplevt något val fusk idag men jag måste säga att sossarnas utdelning av sina egna valsedlar gjorde mig spy färdig.

När jag sedan skall välja valsedlar så finns där en massa fack med tjocka buntar som det står socialdemokraterna på medans sd hade 2 fack i mitten utav denna jätte låda full av valsedlar.

Tycker man borde se över hela val systemet detta att det fifflas med val sedlarna är ju ökänt och även placeringarna av dessa verkar gynna vissa partier.
Senast redigerad av MrBONG 2013-09-15 kl. 23:49.
Citera
2013-09-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBONG
Alla som hävdar att vi lever i en demokrati är riktiga jävla idioter!!

Jag har inte upplevt något val fusk idag men jag måste säga att sossarnas utdelning av sina egna valsedlar gjorde mig spy färdig.

När jag skall välja valsedlar så finns där en massa fack med tjocka buntar valsedlar som det står socialdemokraterna på medans sd hade 2 fack i mitten utav denna jätte låda full av sedlar.

Tycker man borde se över hela val systemet detta att det fifflas med val sedlarna är ju ökänt och även placeringarna av dessa verkar gynna vissa partier.

ett jävla skämtland detta har blivit. jag föredrar faktiskt en kommunistiskt styrt land över detta skit vi har i sverige. iaf bryr sig kommunister om sin egen kultur och ras. hellre putin och kommunisterna från kina över detta styre vi har i Sverige idag...
Senast redigerad av falafel111 2013-09-15 kl. 23:51.
Citera
2013-09-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det verkar vara massor med polisanmälningar om valfusk överallt. Jag gissar på omval!

Sverige tar seriösa steg mot att bli en formell bananrepublik. Värre än valfusk i ett litet kyrkoval kommer det definitivt bli framöver
Citera
2013-09-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RRynk
Sverige tar seriösa steg mot att bli en formell bananrepublik. Värre än valfusk i ett litet kyrkoval kommer det definitivt bli framöver
Ja, det kommer att bli inbördeskrig.
Citera
2013-09-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Sägs att antalet ogiltiga röster ökat enormt i år.

16 307 ogiltiga röster i skrivande stund.
Citera
2013-09-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b4ckerr

hur många av dessa röster är SD.antagligen halva minst
Citera
2013-09-15, 23:53
Medlem
Jag är relativt säker på att enda anledningen till att man inte tillåts rösta hemifrån via dator är för att det hade blivit rättvist.
Kan man deklarera och sköta sin bank kan man så klart också rösta.
Jävla trams.
Citera
2013-09-15, 23:55
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
ett jävla skämtland detta har blivit. jag föredrar faktiskt en kommunistiskt styrt land över detta skit vi har i sverige. iaf bryr sig kommunister om sin egen kultur och ras. hellre putin och kommunisterna från kina över detta styre vi har i Sverige idag...

Ja det är ganska sjukt att för cirka 20år sedan var det nästan krig mellan våra nationer men idag känner man fler svenskar som hade valt Putin framför Reinfeldt alla dagar i veckan
Citera
2013-09-15, 23:55
Medlem
Citat:
Jag är relativt säker på att enda anledningen till att man inte tillåts rösta hemifrån via dator är för att det hade blivit rättvist.
Jävla trams.

lätt att fuska med det också..

ända sättet är helt enkelt hundratals neutrala valobservatörer i landet. dessutom ska röst räkning göras av ikke svenskar det lär behövas 2014.
Citera
2013-09-15, 23:58
Medlem
Åklagare: ”Jag förstår att folk stjäl SD:s valsedlar”.

http://www.friatider.se/aklagare-jag-forstar-att-folk-stjal-sds-valsedlar

Är det här åklagarmyndighetens officiella ståndpunkt?
Citera
2013-09-15, 23:59
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Jävla trams.

Håller med fullständigt.
Då skulle nog folk rösta mer som de vill, anonymitet är otroligt viktigt.
Hur kul är det att lägga en röst i en vallokal där det står grannar och andra människor som man träffar regelbundet. Finns nog en risk att man röstar "rätt" då så att säga, dvs. följer strömmen.
Om det dessutom blir mygel och man måste fråga efter valsedlar och så vidare, så tror jag det påverkar.
Citera
2013-09-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b4ckerr

16440 nu.

Någon form av hund ligger begraven här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in