2013-09-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om du nu hade tiden och möjligheten att vara på plats, varför deltog du inte i demonstrationen? Du är väl nationalist?
Är ganska nytillkommen till rörelsen, har aldrig deltagit i någon demo förut och har inte hunnit knyta kontakter än och därför ville jag först vara åskådare. Sedan var jag osäker på hur det skulle gå om jag ensam ska ta mig hem från demon.

Det verkar dock inte vara så jävligt ens i huvudstaden, så nästa gång kommer även jag att tåga med!
2013-09-14, 18:29
Medlem
Godsmackeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Vänstern samlade inte mer än 300 pers, trots all hjlp hde haft av MSM och polisen. Vad säger det tykcer du? De hade ju fantiserat att de skulle vara tusentals!
Vad fan snackar du om? Var du på plats? Jag kom nämligen hem nyss och jag kan säga att vänstern var enormt många fler. Sluta ljug.

I efterhand så tycker jag bägge sidor gjorde duma grejer. En del från vänstern gav sig på polisen genom att kasta saker. Jag själv skrek väll mest åt nassarna.
Det jag störde mig mest är alla ryggdunkarkommentarer här. Var ni där och vittnade över hur visa från SvP och SMR skötte sig. Dom skötte sig inte alltid så bra. Det var ett gäng som gav sig på folk som inte ens utgjorde någon fara för nazisterna.Vittnade själv om en tjej så vart påhoppad. Varav hon lyckades dra bort en flagga från en nazist. Då skrek nazisten på polisen och då rusade genast en polis fram, gav henne batong och drog iväg henne. En del var riktiga jävla våldsdyrkare. Många såg dock riktigt jävla skrämda ut. Kul så!

Visst, SvP vinner nog på det här. Ni får publiceteten. Men jag vette fan om det gick bra för dessa stackare under demon. Det kaosa stort.
2013-09-14, 18:34
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godsmacked
Vad fan snackar du om? Var du på plats? Jag kom nämligen hem nyss och jag kan säga att vänstern var enormt många fler. Sluta ljug.

I efterhand så tycker jag bägge sidor gjorde duma grejer. En del från vänstern gav sig på polisen genom att kasta saker. Jag själv skrek väll mest åt nassarna.
Det jag störde mig mest är alla ryggdunkarkommentarer här. Var ni där och vittnade över hur visa från SvP och SMR skötte sig. Dom skötte sig inte alltid så bra. Det var ett gäng som gav sig på folk som inte ens utgjorde någon fara för nazisterna.Vittnade själv om en tjej så vart påhoppad. Varav hon lyckades dra bort en flagga från en nazist. Då skrek nazisten på polisen och då rusade genast en polis fram, gav henne batong och drog iväg henne. En del var riktiga jävla våldsdyrkare. Många såg dock riktigt jävla skrämda ut. Kul så!

Visst, SvP vinner nog på det här. Ni får publiceteten. Men jag vette fan om det gick bra för dessa stackare under demon. Det kaosa stort.
Gott att se att polisen gör sitt jobb. Ah, "nazisterna" bara flög på tjejer som motdemonstrerade? Helt utan orsak? Och de attackerade andra som stod och tittade på? Exakt vart hände det här? Vad hade hänt innan dess? Ingenting? Berätta mer i detalj.
2013-09-14, 18:34
Bannlyst
Citat:

Jo att vänstern som vanligt vill överdriva sina siffror med flera hundra procent vet vi ju. Men all media, folk på plats + polisen intygade ju att ni aldrig var mer än 300 pers. Trots att ni trodde vi skulle bli upp mot 4000 pers.

Snacka om TOTALFIASKO.
2013-09-14, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Decitron
Säg mig, om ditt fåniga parti skulle idka bögsex på segelstorg och få en massa publikation skulle det föra ditt parti framåt?

Det är så uppenbart vad ni försöker göra, göra varje förlust till en vinst på de mest desperata sätt.

Att bara kalla en demonstration för "Stor" är så fruktansvärt patetiskt när man bara lyckas få dit 200 personer.

Ja packet var som sagt inte många fler. 300 mot 250 är inte stor skillnad.
2013-09-14, 18:37
Medlem
Citat:
Så du menar att en lyckad demonstration för er är att ca 200 pers får gå några kvarter med konstant polisövervakning när tusental buar ut er?

Märker du inte själv hur du låter? Du är med en sekt
Tusentals buar ut SvP? Stod själv bland folket och de flesta stod bara tyst och såg på/lyssnade. Ni rödingar är ju, som tidigare har konstaterats, flitiga med att utmåla den passiva massan som något sorts aktiva "antirasister". Ungefär som när ni lyckas få det till att 94% av Sveriges väljarkår avskyr SD och "rasism" (hur nu religion blir till ras) när statistiken snarare visar att en stor del av väljarna stödjer SD:s invandringspolitik.

Sektbeteende är en beskrivning jag tycker passar utopisterna som stog och gallskrek som om deras liv var i fara för att tysta åsiktsmotståndarna, eller varför inte hjonen i riksdagen som genom parlamentariska beslut vill åstadkomma detsamma?

Ämnet har behandlats av Björn Björkqvist på Realisten:

https://www.realisten.se/2013/07/24/socialdemokraterna-ar-sveriges-storsta-sekt/
Senast redigerad av kustmannen 2013-09-14 kl. 18:42.
2013-09-14, 18:37
Medlem
Godsmackeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Jo att vänstern som vanligt vill överdriva sina siffror med flera hundra procent vet vi ju. Men all media, folk på plats + polisen intygade ju att ni aldrig var mer än 300 pers. Trots att ni trodde vi skulle bli upp mot 4000 pers.

Snacka om TOTALFIASKO.

Va? Jag kan kontra med att extremhögern gör exakt detsamma, men då sjunker jag till din nivå och det hoppar jag helst.

Men all respekt. Kan du hänvisa till dom (objektiva) källor där man påstår att vänstern max var 300 pers. Det är en totalt skrattretande sifra.
Jag var själv med vid hötorget först. Där var vi mer en 300 pers. Plus att det pågick aktiviteter av vänstersympatisörer på flera andra ställen, och framförallt där ni tågade.

Hur tänker du nu?
2013-09-14, 18:39
Medlem
ProsecutorDredds avatar
Citat:
Så du menar att en lyckad demonstration för er är att ca 200 pers får gå några kvarter med konstant polisövervakning när tusental buar ut er?

Märker du inte själv hur du låter? Du är med en sekt

Vad är en lyckad demonstration eller för den delen, en lyckad motdemonstration enligt din uppfattning? Bruka våld, överrösta motparten eller vara fler till antalet?
2013-09-14, 18:39
Medlem
M.Skillts avatar
Demonstrationen är avslutad och klart är att vattenkriget blev ett fenomenalt misslyckande, ingen blev träffad om man bortser från lite stänk från de ballonger som inte nådde fram.

/Micke
2013-09-14, 18:40
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakteligen
Ja, precis, ni vänsterpack gör bort er gång på gång. Publiciteten ni får är inte av godo, men det lär ni er aldrig.

Kul att se att publiken var verkligen besvärade när terroristvänstern kom och blåste och gjorde apkonster. Svenska folket börjar helt enkelt tröttna på dessa hatare av demokrati. Man låter folk tala i demokratier, sin åsikt vill man styra över själv och inte få den nerkörd i halsen av vänsterterrorister och svenskhatare.
2013-09-14, 18:41
Medlem
"Polisen uppskattar att mellan 200 och 250 anhängare till partiet hade samlats i Humlegården".

Så detta var er "stora" demonstration? Hur ser i så fall era små ut?
2013-09-14, 18:44
Bannlyst
Citat:
Va? Jag kan kontra med att extremhögern gör exakt detsamma, men då sjunker jag till din nivå och det hoppar jag helst.

Men all respekt. Kan du hänvisa till dom (objektiva) källor där man påstår att vänstern max var 300 pers. Det är en totalt skrattretande sifra.
Jag var själv med vid hötorget först. Där var vi mer en 300 pers. Plus att det pågick aktiviteter av vänstersympatisörer på flera andra ställen, och framförallt där ni tågade.

Hur tänker du nu?

Jag tillhör inte någon "extremhöger" så vad du kallar dem bryr jag mig noll om.

All media på plats och dessutom polisen talade om att vänstern var omkring 300. Det är inte mycket att skryta om med tanke på vilken hjälp de har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in