2013-09-14, 15:28
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Ja, för inte skulle du kunna mena de med dreads, piercingar och flanellskjortor.

Nej jag syftar på de med dåliga jeans, Inter Sport-strumpor och keps med u-böj.
2013-09-14, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Jag stör mig också enormt mycket på det!

Sedan kommentaren om att han inte kunnat se vad det står på SvP:s banderoller men att han tycker att det är tveksamt om de borde få demonstrera med de budskap som han nyss sa att han inte visste vilka de var...

Förstår att han tvekar med orden, han måste stå i livesändning och har inget att berätta.

Illa däremot är ju dock hur han hela tiden säger "lilla" om SvPs grupp, hur han säger att vänsterextremisterna bara kritiserar "främlingsförakt" och hur han tydligen menar att NS-folk inte skall på ha demos.
2013-09-14, 15:31
Bannlyst
Va fan, kan inte SvP ens gå i led? Tom RF fixar ju det!
2013-09-14, 15:32
Medlem
Storalfs avatar
Ser ut att vara ett par hundra iaf. Jag läste att det bara skulle vara 70 men det är ju uppenbart klart fler än så.
2013-09-14, 15:32
Medlem
Kollar på aftobladets stream, pinsamt av AB och pinsamt av vänster.

Högerextrema Svenskarnas parti marscherar genom centrala Stockholm i dag.
Motdemonstranterna svarar med "ett vattenkrig".

Varför skriver man inte "Vänsterextrma motdemonstranter"? Varför belyser man inte ständigt i streamen att det är vänsterextremister som förstör, kastar flaskor, vattenballonger, smällare och skriker? Varför släpper inte AB fram folk med andra åsikter i chatten? Varför erkänner inte AB att de enbart gillar lika? Fan vilken äcklig "nyhetssida". Varför denna tolerans för våld? Även fast jag långt ifrån håller med svp måste man ge dessa rätten att hålla sina demonstrationer utan våld. Varför gör man inte som med fotbollshuliganer och bara skjutsar iväg idioterna ut i någon förort och låter de ta sig hem på egen hand?
2013-09-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Va fan, kan inte SvP ens gå i led? Tom RF fixar ju det!

Svårt att göra det när projektiler flyger emot en..
2013-09-14, 15:33
Medlem
usb3s avatar
Här är en film på när två motdemonstranter kastat någon mot SvP och blir hanterade av de egna vakterna som överlämnar personerna till polisen. Rätt imponerande organisation måste jag säga faktiskt

http://cdnmo.coveritlive.com/media/video/201309/phpsafnmymovie.mov
2013-09-14, 15:34
Medlem
Elfrides avatar
Rikard Wolff har befunnit sig i motdemontrationsledet.
2013-09-14, 15:34
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Rikard Wolff har befunnit sig i motdemontrationsledet.

Han är ju bög så det verkar inte alltför orimligt.
2013-09-14, 15:35
Medlem
Quid pro quos avatar
Vad han tjatar om "hur påfallande unga" demonstranterna är. Konstigt att pensionärer och barnfamiljer inte deltar, undrar varför. Sedan upprepar han pladdret om den ovidkommande banderollen "fascism är inte en åsikt". Jag tycker inte att SvP är uttalat fascistiskt så den är i bästa fall ovidkommande.
2013-09-14, 15:35
Medlem
Det är så man kräks. Sitter och tittar runt på #splashfascism på twitter och blir tamejsatan ledsen av all jävla dumhet som florerar. Bilder på poliser läggs upp och folk skriker om att dom försvarar nazisterna, till synes helt oförstående inför att man i ett demokratiskt samhälle ska kunna demonstrera utan att mötas av något mått av våld, även om det bara rör sig om vattenballonger.

Jag hade helst sett att alla former av extremism hade försvunnit för att folk kommer till en punkt när det inte längre behövs, men de som ändå känner att det finns ett behov av det ska få hållas så länge de inte är våldsamma.

Vi har ett system där de olika partiernas närvaro i riksdagen står i förhållande till det folkliga stödet, kan inte förstå hur det ska vara så svårt att förstå.
2013-09-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Förstår att han tvekar med orden, han måste stå i livesändning och har inget att berätta.

Illa däremot är ju dock hur han hela tiden säger "lilla" om SvPs grupp, hur han säger att vänsterextremisterna bara kritiserar "främlingsförakt" och hur han tydligen menar att NS-folk inte skall på ha demos.

Aftonbladet är en socialdemokratisk tidning, visserligen oberoende, men ändå socialdemokratisk. Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att rapporteringen är vinklad eller färgad, men han kunde ju åtminstone haft med sig något manus eller liknande innan han åkte ut som korrespondent.

Aftonbladets reporter har tydligen inte ens läst på om SvP eller vad demonstrationen handlar om och han har heller inte läst på om vilka motdemonstranterna är eller vad de demonstrerar för eller emot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in