Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Han kan ha glömt att han anmälde konto, och väntade på avin som vanligt. Sa han att han hade fått avin?
Han sa på förhandlingen att han hade glömt att skatteåterbäringen går direkt till fogden när man har skulder där, trots att samma sak hände förra året. KFM har också skickat ett utmätningsbeslut på skatteåterbäringen som troligtvis kom till PK i början på mordveckan. Alltså ett annat beslut än det Skatteverket skickade. Men PK öppnar ju iofs inte all post från KFM så jag vet inte om han sett det.
Jag har för mig att han och Lotta diskuterat det där med med mottagarkontot hos SKV, och att det finns med i något förhör med Lotta, men det kan vara något som pratades om i rätten. Då drog PK någon historia om att han inte hade något anmält konto och det var något som hade med hans tidigare firma att göra, jag har för mig att det var så han förklarade för Lotta varför han skulle få en avi.
Jag har också för mig att han sa i rätten att han kollat med Skatteverket och att det skulle sagt att det var en avi på väg, vilket inte är särskilt troligt om han hade ett anmält mottagarkonto. Hur som helst, någon avi det stod 0 kr på lär han inte ha fått eftersom du inte får någon avi om du har ett anmält mottagarkonto. Han kan ha fått ett kontoutdrag från skattekontot dock.
Men som sagt, jag måste dubbelkolla vad som sagts när och återkomma.