2013-09-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Vad är belägget för detta påstående?

Märkligt att andra, men inte du, behöver visa belägg!??
Citera
2013-09-12, 17:54
Medlem
Citat:
Det är väl detta jag hävdat och stångat mig blodig för under en längre tid i den här tråden. Som ett resultat av detta har man attackerat mig och kallat mig allehanda öknamn. Man har tom hävdat att jag trollar och är släkt med PK. En del har påstått att jag bara är ute efter att sabotera och andra att min agenda varit att flytta undan fokus från den riktiga gärningsmannen, dvs PK.
Få har velat bemöta mina invändningar på ett seriöst sätt. Uppfattningen om PK:s skuld är hårt cementerad i tråden och många inlägg som kritiserar utredningen och introducerar alternativa gärningsmän möts med foliehatts-kommentarer, nonchalans och rena lögner.

Tror nog att du blir bemöt som sig bör. Ingen tvivlar på att PK kan gå fri igen. Du kan nog få rätt där. Men när du hävdar en det ena en det andra blir det bara löjligt. Du behöver inte gå på som PK's advokat och hävda hans oskuld. ALLT pekar mot honom. INGET pekar mot någon annan. Men att fälla honom bli inte lika lätt. Än en gång kanske han går fri.
Citera
2013-09-12, 18:19
Medlem
Citat:
1. Ojoj, du har då inte läst del delar av FUP som rör ME...

2. Att balter ligger bakom blir bara aktuellt om Gustav fortsatt smugglingen men detta verkar det inte finnas stöd för i utredningen.

3. Visst är PK sedan tidigare känd. Han är känd för att ha friats av domstol i ett annat ärende som inte har något samband med morden på Gustav och Annika. Alibi saknas och blod finns men dessa två omständigheter räcker inte. Behovet av pengar var inte större för honom än vid tidigare tillfällen. Jag kan ärligt talat inte se vilket motiv han har för morden.

Hur kan du hävda att behovet av pengar inte är större än tidigare?? HAde han större behov när 900k ramlade in på hans konto? Eller när han fick 275k(?) i skadestånd och ärvde sin mamma? Behovet av pengar var lika stort som innan hans mamma mördades eller innan hans kusin dog. De 6 månader som PK tror kan förflyta innan lånen MÅSTE betalas hade passerat. Huset skulle utmätas. Hur tänker du??
Citera
2013-09-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
9:15 hade det nog brunnit åtskilliga timmar i det syrefattiga garaget.

Se den bifogade bilden på hus och rök. Och ja, det brann säkert ganska bra redan (inomhus).
Nu är det så att man eldar ganska mycket på landet. Året runt. Och lite närsomhelst på dygnet.
Och ibland finns inga gränser för vad man eldar heller för den delen.

Denna "gröna bilen", hör den hemma här?. Någon är nyfiken på en rökpelare (???)...
Och ser den .. varifrån osv osv, och kör förbi..
Jag tycker iaf det är något som inte stämmer här.
Citera
2013-09-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Ponera att PK inte är gärningsmannen. Polisen anser inte att cigarettsmugglingen kan ligga till grund för dådet eftersom det ligger långt tillbaka i tiden. Jag antar att polisen känner till om det finns ett visst mönster vid smuggling och att det inte överensstämmer med brottet. Sen har vi ME som kan ha hotat G och A. På vilket sätt är det ingen som vet. Men jag antar att om han hade hotat med våld så hade G polisanmält honom och fått uppge detaljerna för polisen. Det finns inte någon fastboende som verkar att ha något agg mot paret och ingen har heller sett något misstänkt. Då återstår ME. Vilket slags lokalkännedom krävs för att kunna åka runt i decembermörkret ? Vilka krav finns det på att en mördare ska känna till lokalen G vistas i. Har ME varit i verkstaden och kontoret någon gång ? Hur väl känner ME till till Gs schema ?

...

Bara en liten tanke till det du skriver om "planering, rekognisering av platsen etc".
Några vanliga killar från Kalmar åker upp och utför ett "beställningjobb".
Nu pratar vi sthlm.. (stor stad) så dem åkte upp lite innan för att kolla läget.
Men i stort sätt upp och ner, med mord i sinnet.

Poäng.
Kan vanliga Killar (3st) åka upp till sthlm och utföra beställningsjobb.
Så kan också någon åka till landet och fixa ganska mycket. Dessutom ostört.

Mordet på Dusanka Petren.

https://www.flashback.org/t459167
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=332.0
Citera
2013-09-12, 18:40
Medlem
Grandiosos avatar
Det här går bara inte att vifta undan hur som helst:

Ett tidigare osäkert vittne är nu helt säker på sin sak, han såg 55-åringens bil efter Flakebölevägen vid 15.30-tiden dagen för dubbelmordet.

– Det måste ha varit den här dagen och runt den här tiden.

I tidigare polisförhör har vittnet varit osäker på när han egentligen såg 55-åringens bil efter Flakebölevägen i riktning mot mordplatsen. Om det var på eftermiddagen torsdagen den 13 december eller dagen efter har han inte kunnat ange.
Under onsdagens förhör i tingsrätten hade han en betydligt mer exakt tidsuppgift, han såg den åtalades bil vid 15.30-tiden på torsdagen, det var den enda eftermiddag han var ute och körde den veckan.

http://www.olandsbladet.se/index.php?id=22244&placid=3&template=&PHPSESSID=9a cbf3ac2c3734a97cf4b5c0a7760220#.UjHtfphvljo
Citera
2013-09-12, 18:51
Medlem
Grandiosos avatar
Viktiga spår förstördes under släckningsarbetet vid mordbranden i Flakeböle förra året.

Citat:
Båda vittnena observerade i samband med detta färska hjulspår i snön. Med stor sannolikhet kom dessa från mördarens fordon.

Efter det i inledningsskedet inte fanns några misstankar om brott gjordes inget för att säkra spåren. Det ledde till att dessa, som kunde fått en avgörande betydelse i utredningen, förstördes i samband med räddningsstjänstens arbetet.

Under förmiddagen framkom också att öppna eldslågor slog upp och förstörde garaget först i samband med att brandmän krossade rutor till garaget för att kunna påbörja släckningsarbetet.

http://www.barometern.se/nyheter/oland/raddningstjansten-forstorde-spar(3935704).gm
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-12 kl. 18:55.
Citera
2013-09-12, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Viktiga spår förstördes under släckningsarbetet vid mordbranden i Flakeböle förra året.

http://www.barometern.se/nyheter/oland/raddningstjansten-forstorde-spar(3935704).gm
"Efter det i inledningsskedet inte fanns några misstankar om brott gjordes inget för att säkra spåren. Det ledde till att dessa, som kunde fått en avgörande betydelse i utredningen, förstördes i samband med räddningsstjänstens arbetet."

Ja vilken jättemiss, ett däcksmönster där hade backat upp +4 på geväret sista biten till +5 .
Citera
2013-09-12, 19:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Tänkte just fråga om bilspåren efter att ha läst förhören på bloggen. Man har alltså slarvat bort tydliga hjulavtryck. Hur mycket tur kan GM ha? Å andra sidan var det ju dumt att sätta dit dem och förlita sig på turen.
Citera
2013-09-12, 19:10
Bannlyst
Citat:
Citat från Barometern:

Båda vittnena observerade i samband med detta färska hjulspår i snön. Med stor sannolikhet kom dessa från mördarens fordon.

Efter det i inledningsskedet inte fanns några misstankar om brott gjordes inget för att säkra spåren. Det ledde till att dessa, som kunde fått en avgörande betydelse i utredningen, förstördes i samband med räddningsstjänstens arbetet.

Under förmiddagen framkom också att öppna eldslågor slog upp och förstörde garaget först i samband med att brandmän krossade rutor till garaget för att kunna påbörja släckningsarbetet.
Reportern visar med all önskvärd tydlighet att hen inte begriper något om släckningsarbete här.
De hade två alternativ, antingen att krossa rutorna och försöka släcka, eller låta branden pyra i kanske någon vecka innan den slocknade av sig själv. Det senare är inget realistiskt alternativ.
Tillför du syre till en pyrande brand kan du ha en rökgasexplosion på några sekunder. Man försöker släcka ner den innan rökgasexplosionen, men det är långt ifrån alltid det lyckas. Då får man hålla i hjälmarna och hoppas på det bästa.
Spårsäkring är det sista brandmän tänker på. Deras fokus ligger på att rädda liv och egendom. En mycket rimlig prioritering om någon skulle få för sig att fråga mig!
Citera
2013-09-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Reportern visar med all önskvärd tydlighet att hen inte begriper något om släckningsarbete här.
De hade två alternativ, antingen att krossa rutorna och försöka släcka, eller låta branden pyra i kanske någon vecka innan den slocknade av sig själv. Det senare är inget realistiskt alternativ.
Tillför du syre till en pyrande brand kan du ha en rökgasexplosion på några sekunder. Man försöker släcka ner den innan rökgasexplosionen, men det är långt ifrån alltid det lyckas. Då får man hålla i hjälmarna och hoppas på det bästa.
Spårsäkring är det sista brandmän tänker på. Deras fokus ligger på att rädda liv och egendom. En mycket rimlig prioritering om någon skulle få för sig att fråga mig!

Där håller jag inte med dig om spårsäkring.
Många bränder är försäkringsbedrägerier/hämdaktioner. Polisen kör regelbundet utbildningar
för brandmän och ambulansjukvården. (Har själv varit på kurs (amb) och sätt närgångna bilder på t.ex skjuten grävmaskinist med hagelbössa från 5 meters håll. Mördad av en arg bonde).

Allt för att inte förstöra bevis vid ev. brått.

Det är en gåta att inte räddningstjänsten har
filmkameran på hjälmen nu på 2000-talet.
Senast redigerad av amaguard 2013-09-12 kl. 19:25. Anledning: stavfel
Citera
2013-09-12, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Där håller jag inte med dig om spårsäkring.
Många bränder är försäkringsbedrägerier/hämdaktioner. Polisen kör regelbundet utbildningar
för brandmän och ambulansjukvården. (Har själv varit på kurs (amb) och sätt närgångna bilder på t.ex skjuten grävmaskinist med hagelbössa från 5 meters håll. Mördad av en arg bonde).

Allt för att inte förstöra bevis vid ev. brått.

Det är en gåta att inte räddningstjänsten har
filmkameran på hjälmen nu på 2000-talet.
Jag menar inte att de inte kan spårsäkring. Jag menar att det kommer efter att rädda liv och egendom.
Om de har en brinnande byggnad och möjlighet att släcka så struntar de högaktningsfullt i att brandbilarna förstör hjulspår eller att vattnet förstör mer spår än eld.
Om videohjälmar håller jag med dig. Det är väl tio år sedan det infördes i Malmö, men på allt för många orter är spårsäkringen en konstapel som kommer en timme efter brandmännen och plåtar med en ixus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in