2006-07-08, 22:06
Medlem
corpulentcowboys avatar
När vi ändå är inne på PVK, vilka storlekar finns?

Rosa - 1,1
Blå - 0,9

(jag googlade, men kunde inte hitta något).
Citera
2006-07-08, 22:39
Medlem
DanSnows avatar
Grön PVK 1,2 mm, vit PVK 1,4 mm, grå PVK 1,7 mm, brun PVK 2,0 mm
Citera
2006-07-09, 12:42
Medlem
trooploopers avatar
Frågar er som jobbar inom vården, verkar inte som folk tycker det är så komplicerat.

Finns det något enda tillfälle utanför ett sjukhus ni hade vågat er på det här själva för första gången?
Funderar lite om man hittar en ung person som inte kan andas med uppenbart övre luftvägshinder som man inte kan få ut, och man samtidigt är långt från sjukhus, men vettefan ändå om man klarar det, blir ju snabbt ganska blodigt, behöver nog vara ganska bestämd.
Citera
2006-07-09, 13:58
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Såvitt jag vet har brun färg utgått och ersatts av orange med storlek som varierar med märket (Venflon har t ex 2,0 mm och Safelon 2,2 mm).
Citera
2006-07-09, 21:12
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
Frågar er som jobbar inom vården, verkar inte som folk tycker det är så komplicerat.

Finns det något enda tillfälle utanför ett sjukhus ni hade vågat er på det här själva för första gången?
Funderar lite om man hittar en ung person som inte kan andas med uppenbart övre luftvägshinder som man inte kan få ut, och man samtidigt är långt från sjukhus, men vettefan ändå om man klarar det, blir ju snabbt ganska blodigt, behöver nog vara ganska bestämd.

Mycket svårt att veta hur man skulle reagera. Men hade jag haft en skalpell eller nån bra kniv hade jag nog gett mig på ett försök när jag provat "allt" annat. Om det enda alternativet var död alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in