"Polisens mobilspårning visar att 55-åringen tvärtom vände norrut vid 15.30-tiden.
– Jag svängde åt fel, jag blir vilsen. Det är en väldig sms-trafik när jag står vid macken, det är lätt hänt att åka fel. Man glömmer att svänga av, argumenterade nordölänningen."
http://olandsbladet.se/index.php?placid=3&id=22218#.Ui8AHn-O5kI
PK menar alltså att det var från macken som felkörningen skedde, inte ifrån Löttorpsvägen direkt efter bankbesöket? Det innebär att PK först svängde norrut istället för söderut från macken (första felkörningen), därefter in i den väl skyltade rondellen och vidare norrut (andra felkörningen), istället för att vända söderut här. Sedan fortsatt norrut tills mobilen "stänger av sig". Eller?
Det måste gå att avgöra hur långt norrut PK måste ha kört från rondellen för att den sista uppkopplingen ska bli på Flakebölemasten istället för någon annan närmare Löttorp? Överhuvudtaget borde man kunna precisera PK:s positioner mer exakt under dagen genom att använda hans telefon i området och se när den skiftar mellan olika master längs de få vägar som PK brukat?