2013-09-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Sven-Erik kan inte placera PK i bilen. Sven-Erik har inte heller sett bilen svänga in hos Gustav och Annika.

Det sista du berör om att PK ändrat sina uppgifter är dock intressant. Rent generellt så biir det knepigt för honom om han ändrar sin historia så att den ska passa in i ett större sammanhang. Just ett sådant agerande pekar mot hans skuld.

Är ju bara att fråga om PK lånat ut sin bil den aktuella dagen,så var den saken löst.
Och varför finns det ej något eller några som kan styrka hans förklaringar?
Citera
2013-09-08, 23:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det borde ha gjort det men samtidigt går det väl inte att utesluta helt.
Man behöver inte utesluta saker helt i brottmål. Det räcker att utesluta dem bortom rimligt tvivel. Att det skulle ha gått att skjuta Annika och sedan i skjutet skick ta in henne i verkstaden utan att lämna blodspår som skulle ha noterats i den tekniska undersökningen måste betraktas som uteslutet bortom rimligt tvivel.
Citera
2013-09-08, 23:15
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Hans mor bekräftar ju att han bodde hos henne sedan början av november.

Det stämmer men utesluter inte ett Ölandsbesök.
Citera
2013-09-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man behöver inte utesluta saker helt i brottmål. Det räcker att utesluta dem bortom rimligt tvivel. Att det skulle ha gått att skjuta Annika och sedan i skjutet skick ta in henne i verkstaden utan att lämna blodspår som skulle ha noterats i den tekniska undersökningen måste betraktas som uteslutet bortom rimligt tvivel.

Helt rätt,att skjuta någon i magen med hagelgevär på nära håll medför ett stora spår av blod och annat,dessutom låg snö på platsen,så i detta fall är det helt uteslutet.Sådana spår hade upptäckt direkt.
Citera
2013-09-08, 23:25
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Det stämmer men utesluter inte ett Ölandsbesök.

Men varför skulle han döda Gustaf och Annika efter att han återbetalat hyresskulden till dem och saken var ur världen? Och om det hela var en hämnd för hyresförhållandet som gick överstyr varför tillbringa flera timmar på brottsplatsen och bryta upp kassaskåpet och riskera upptäckt? Hade han ens de kunskaper som krävs för att bryta upp kassaskåpet? Det vet vi däremot att PK har eftersom han gjort kassaskåpsinbrott på precis samma sätt förut...
Citera
2013-09-08, 23:27
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Lögn. Både Pelles-spåret och smuggelspåret har utretts utan resultat. Efter blodfyndet har man koncentrerat sig på PK vilket framstår som självklart för alla utom dig.

Även Gustafs bröder har utretts som eventuella gärningsmän.
Citera
2013-09-08, 23:40
Medlem
DadoPrso !

Allt är inte svart eller vitt - inte ens inom juridiken. Det finns en form av gråzon även där.

Här är länken om bevisning i indiciemål som CC har gett oss. Det är en mycket intressant läsning. Speciellt i det för oss aktuella målet.

http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=2292949&fileO Id=2342886
Citera
2013-09-08, 23:41
Medlem
Någon frågade om ljudfilerna från förhöret med den tilltalade i rättegången, jag undrar om ljudfilerna från förra rättegången går att köpa ut från tingsrätten?
Citera
2013-09-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Mordrättegången 2010 i Växjö Tingsrätt mot H*ssan *l Q*ssed.
Fler frågor?
Dessutom är det inte alls ovanligt att folk lyckas babbla till sig både åtal och dom som vittnen. Det var det frågan handlade om. Om sambon erkänner något som pekar på att hon begått brott i detta fall öppnas FU så klart. Den möjligheten finns så länge det inte finns en lagakraftvunnen dom.
Jag tyckte att dina frågor var så uppfriskande i början att jag tyvärr bortsåg från varningsklockorna: kräva andra på bevis och aldrig ha några själv. Framstå som tvärsäker när man inte överhuvudtaget är insatt. Att trots PM idiotförklara Hamilkar i ämnet DNA. Vara så enögd att man verkligen tror att det inte finns något som talar mot PK. Det enda som fattas är versalerna och utropstecknen.
Jag hoppas andra inte är lika dumma som jag och tror på det du säger.
Med tanke på dina inlägg är du antingen PK eller FB:s just nu mest korkade rättshaverist.
Eftersom du omöjligen är PK återstår alltså bara ett alternativ.
Jag tror fortfarande det finns en möjlighet att PK frias, men det är definitivt inte p g a ett troll på FB.

Grönt dessutom!

Ang lottas vittnesmål känner jag att hon vänder pk ryggen och släpper loss nåt.
Dock bara en feeling, som jag hoppas slår in
Citera
2013-09-09, 00:47
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Lögn. Både Pelles-spåret och smuggelspåret har utretts utan resultat. Efter blodfyndet har man koncentrerat sig på PK vilket framstår som självklart för alla utom dig.

Utan resultat? Om vi tittar på ex ME så finns det en del uppseendeväckande omständigheter.

Här har ni en lista ni som konstant misstror mig och mina uppgifter... Allt som står nedan finns det belägg för.

*ME undvek kontakt med Polisen vid flera tillfällen efter första förhöret. Polisen tvingades bl.a att gå via ME:s mamma för att kunna genomföra kompletterande förhör honom. ME vägrade att komma ner till Kalmar för kompletterande förhör

*ME:s mamma är inte sanningsenlig mot utredarna. I ett telefonsamtal med Polisen säger hon att hon inte vet var ME befinner sig men påtalar att han ska hålla till i Stockholms-regionen. I förhör låter det annorlunda, där säger hon att ME bor hos henne och att han tillbringat hela tiden (fram till förhörsdatumet) hos henne.

*ME var osams med Gustav och Annika. Orsaken var meningsskiljaktigheter i affärer dem emellan. Osämjan ledde till en tvist som hamnade hos Tingsrätten. Förhandling i Tingsrätten hann inte hållas eftersom morden inträffade.

*Annika var rädd för ME

*ME hotade Annika och Gustav.

*Gustav kände oro inför hoten när han var ute på sjön och Annika var ensam hemma.

*Kort efter morden får LKC ett samtal av en person som säger att han misstänker att ME är involverad i branden. Personen är orolig för sin egen säkerhet eftersom han gjort affärer med samma personer.

*Några dagar efter mordet kontaktade ME Tingsrätten och undrade hur det skulle bli med det förestående målet. Enligt sekreteraren som mottog samtalet var ME uppspelt.

Är det fortfarande så självklart efter att ni läst listan? Känner någon av er att det kanske finns tvivel trots allt?

Jag vill poängtera att jag inte på något vis anklagar ME utan jag vill belysa att vissa saker inte utretts ordentligt och att det kan finns alternativa motiv och gärningsmän.
Senast redigerad av DadoPrso 2013-09-09 kl. 00:56.
Citera
2013-09-09, 00:50
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Men varför skulle han döda Gustaf och Annika efter att han återbetalat hyresskulden till dem och saken var ur världen? Och om det hela var en hämnd för hyresförhållandet som gick överstyr varför tillbringa flera timmar på brottsplatsen och bryta upp kassaskåpet och riskera upptäckt? Hade han ens de kunskaper som krävs för att bryta upp kassaskåpet? Det vet vi däremot att PK har eftersom han gjort kassaskåpsinbrott på precis samma sätt förut...

Saken var INTE ur värden. Parterna skulle upp i Tingsrätten. Se mitt tidigare inlägg för mer info.
Citera
2013-09-09, 01:29
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Utan resultat? Om vi tittar på ex ME så finns det en del uppseendeväckande omständigheter.

Här har ni en lista ni som konstant misstror mig och mina uppgifter... Allt som står nedan finns det belägg för.

*ME undvek kontakt med Polisen vid flera tillfällen efter första förhöret. Polisen tvingades bl.a att gå via ME:s mamma för att kunna genomföra kompletterande förhör honom. ME vägrade att komma ner till Kalmar för kompletterande förhör

*ME:s mamma är inte sanningsenlig mot utredarna. I ett telefonsamtal med Polisen säger hon att hon inte vet var ME befinner sig men påtalar att han ska hålla till i Stockholms-regionen. I förhör låter det annorlunda, där säger hon att ME bor hos henne och att han tillbringat hela tiden (fram till förhörsdatumet) hos henne.

*ME var osams med Gustav och Annika. Orsaken var meningsskiljaktigheter i affärer dem emellan. Osämjan ledde till en tvist som hamnade hos Tingsrätten. Förhandling i Tingsrätten hann inte hållas eftersom morden inträffade.

*Annika var rädd för ME

*ME hotade Annika och Gustav.

*Gustav kände oro inför hoten när han var ute på sjön och Annika var ensam hemma.

*Kort efter morden får LKC ett samtal av en person som säger att han misstänker att ME är involverad i branden. Personen är orolig för sin egen säkerhet eftersom han gjort affärer med samma personer.

*Några dagar efter mordet kontaktade ME Tingsrätten och undrade hur det skulle bli med det förestående målet. Enligt sekreteraren som mottog samtalet var ME uppspelt.

Är det fortfarande så självklart efter att ni läst listan? Känner någon av er att det kanske finns tvivel trots allt?

Jag vill poängtera att jag inte på något vis anklagar ME utan jag vill belysa att vissa saker inte utretts ordentligt och att det kan finns alternativa motiv och gärningsmän.

Inte utretts? Nu börjar jag tvivla på att du ens läst hela FUP'en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in