2010-02-26, 18:56
Medlem
Sanningen som jag ser den är tragisk men visar att tragik finns även i finare familjer , skillnaden är att det är så jävla mkt hysh , hysh.[list][*]Bosse var gravt alkoliserad sedan lång tid[*]När Anna Lindh obducerades hade hon mängder av gamla blåmärken som inte kom från Milosovics attack
Slutsats : Bosse söp och var elak mot sin fru bakom deras gemensamma fasad.
Bosse var van att bli förlåten men efter händelsen på NK fanns ingen att be om ursäkt.

Att sedan Bosse fick en fullständig psykkollaps är inte svårt att förstå. Han fick sitt straff postumt.
Synd om barnen , visst , men betänk att detta är vardag för många , många unga idag.
Folk måste se bakom och inse vilka tradgedier alkoholen ofta leder till. Ta Farbror Bosse som ett exempel. / Tack
Citera
2010-02-26, 19:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cape68
Sanningen som jag ser den är tragisk men visar att tragik finns även i finare familjer , skillnaden är att det är så jävla mkt hysh , hysh.[list][*]Bosse var gravt alkoliserad sedan lång tid[*]När Anna Lindh obducerades hade hon mängder av gamla blåmärken som inte kom från Milosovics attack

Slobodan skulle alltså ha spöat på Anna Lind, innan Mihailovic angrep henne med en morakniv? Och Bosse alltså ännu tidigare?
Citera
2010-05-16, 11:54
Medlem
Intefanvetjags avatar
Media skriver att han hittades död så att vi alla ska tänka på självmord. I sanna verket är det Svenska regeringen som ligger bakom!
Citera
2010-05-16, 12:00
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodik
Att man bara följde trenden är absolut inte en ursäkt, snarare tvärtom. Politiska beslut fattas av individer, vilka har ett ansvar gentemot folket som valt dem. Man har en fri vilja. Att man stämde in i kören och skrek Heil Hitler samt dödade folk på tiden då det begav sig, bara för att alla andra gjorde det, är det närmaste exemplet på samma fenomen. Vi har en rutten politisk kultur i detta land där det är omöjligt att utkräva ansvar från beslutsfattarna. Ett system skapat av politikersvin för politikersvin.

Man behöver inte för den delen öka resurserna, bara använda dem mer effektivt. Psykiatrin är ett svart hål i budgeten, liksom större delen av all offentlig verksamhet. Mijailovic sökte vård elva gånger dagen han snittade Anna Lindh, det är den brutala sanningen.

Att stänga mentalsjukhus var en trend i hela västvärlden, motsvarande skedde även i USA ex.
Citera
2010-05-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intefanvetjag
Media skriver att han hittades död så att vi alla ska tänka på självmord. I sanna verket är det Svenska regeringen som ligger bakom!
Maud & co.....??
Citera
2010-05-19, 20:36
Medlem
Dodiks avatar
Det har varit lite tyst i medierna kring Blöj-Bosse minsann. Ingenting om vare sig dödsorsak eller begravning? Har de stoppat upp honom och låtit honom åka vattenskidor eller?

Citat:

Skulle vara jävligt intressant att veta vad exakt regeringen Reinfeldt skulle ha för nytta att ta kål på en gammal avdankad suput som dessutom mobbades ut ur sitt eget partis högre kretsar för flera årtionden sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Att stänga mentalsjukhus var en trend i hela västvärlden, motsvarande skedde även i USA ex.

Att följa trender är allt annat än en ursäkt som sagt. Never give in, som Churchill sa.
Citera
2010-07-07, 23:03
Medlem
Intefanvetjags avatar
Citat:

Skulle vara jävligt intressant att veta vad exakt regeringen Reinfeldt skulle ha för nytta att ta kål på en gammal avdankad suput som dessutom mobbades ut ur sitt eget partis högre kretsar för flera årtionden sedan?

För att han visste sanningen bakom Anna Lindhs död.
Citera
2010-07-08, 17:44
Medlem
Dodiks avatar
Citat:
För att han visste sanningen bakom Anna Lindhs död.

Och vad är sanningen? Ska du inte ta lite tjack för att komma på varför?
Citera
2010-07-12, 09:55
Medlem
Intefanvetjags avatar
Citat:
Och vad är sanningen? Ska du inte ta lite tjack för att komma på varför?

Hade du haft något med saken att göra skulle du inte behövt frågat. Nej, tjack är inget för mig.
Citera
2012-12-13, 15:21
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cape68
Slutsats : Bosse söp och var elak mot sin fru bakom deras gemensamma fasad.
Bosse var van att bli förlåten men efter händelsen på NK fanns ingen att be om ursäkt.

Att sedan Bosse fick en fullständig psykkollaps är inte svårt att förstå. Han fick sitt straff postumt.
Synd om barnen , visst , men betänk att detta är vardag för många , många unga idag.
Folk måste se bakom och inse vilka tradgedier alkoholen ofta leder till. Ta Farbror Bosse som ett exempel. / Tack
Jag har också hört att Bosse var ett riktigt fyllo under mycket lång tid.
Men hur illa var det egentligen?Hur klarade han sitt arbete i riksdag och regering och som civilminister och som landshövding?
Höll man varann om ryggen hur mycket som helst på den tiden?Tordes inte journalister skriva något?
Nuförtiden är det fylleskandaler då och då?Tror knappast supandet ökat på senare tid.Men det nämndes väl aldrig i tidningarna på den tiden gissar jag på.
Är det verkligen sant att Bosse pucklade på Anna Lind eller är det vilda gissningar?
Finns det någon rolig fyllhistoria att berätta om denna man?
Senast redigerad av olovpalme 2012-12-13 kl. 15:44.
Citera
2013-09-08, 01:52
Medlem
Cartiers avatar
När Bosse tillträdde som civilminister 1983 fick han ta privatlektioner i engelska hos en av stadens komvux-lärare. I övrigt har jag bara hört gott om både Bosse och hans barn.

Som kuriosa kan sägas att Bosse och Anna ville att min far skulle bygga en altan till deras sommarstuga – svart. Han avböjde.
Citera
2013-09-08, 15:28
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Jag har också hört att Bosse var ett riktigt fyllo under mycket lång tid.
Men hur illa var det egentligen?Hur klarade han sitt arbete i riksdag och regering och som civilminister och som landshövding?
Höll man varann om ryggen hur mycket som helst på den tiden?Tordes inte journalister skriva något?
Nuförtiden är det fylleskandaler då och då?Tror knappast supandet ökat på senare tid.Men det nämndes väl aldrig i tidningarna på den tiden gissar jag på.
Är det verkligen sant att Bosse pucklade på Anna Lind eller är det vilda gissningar?
Finns det någon rolig fyllhistoria att berätta om denna man?

Illasinnade rykten.

Knappast, det handlar om dåraktiga påståenden från galna konspirationsteoretiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in