Citat:
Ursprungligen postat av cape68
Sanningen som jag ser den är tragisk men visar att tragik finns även i finare familjer , skillnaden är att det är så jävla mkt hysh , hysh.[list][*]Bosse var gravt alkoliserad sedan lång tid[*]När Anna Lindh obducerades hade hon mängder av gamla blåmärken som inte kom från Milosovics attack
Slutsats : Bosse söp och var elak mot sin fru bakom deras gemensamma fasad.
Bosse var van att bli förlåten men efter händelsen på NK fanns ingen att be om ursäkt.
Att sedan Bosse fick en fullständig psykkollaps är inte svårt att förstå. Han fick sitt straff postumt.
Synd om barnen , visst , men betänk att detta är vardag för många , många unga idag.
Folk måste se bakom och inse vilka tradgedier alkoholen ofta leder till. Ta Farbror Bosse som ett exempel. / Tack
Jag har också hört att Bosse var ett riktigt fyllo under mycket lång tid.
Men hur illa var det egentligen?Hur klarade han sitt arbete i riksdag och regering och som civilminister och som landshövding?
Höll man varann om ryggen hur mycket som helst på den tiden?Tordes inte journalister skriva något?
Nuförtiden är det fylleskandaler då och då?Tror knappast supandet ökat på senare tid.Men det nämndes väl aldrig i tidningarna på den tiden gissar jag på.
Är det verkligen sant att Bosse pucklade på Anna Lind eller är det vilda gissningar?
Finns det någon rolig fyllhistoria att berätta om denna man?