2013-09-06, 19:59
Medlem
Sitter och funderar lite hur det skulle bli om han blir frigiven
Vad kommer L och P möts. Tar de varann i hand o vandrar vidare....
Hur reagerar andra diverse anhöriga?
Var gör de av alla grejor,delar upp etc?
Vad kommer de jobba med?
Stannar de kvar på norra öland?
Hur ska de finna ny bekantskap?
Dör de i förtid?
Blir det fler som kommer dö för dennes ekonomiska förehavanden?
Kommer skulderna ligga på samma eller högre nivåer?
Blir nån sittandes på psyket?
Kommer folk flytta av rädsla?
Blir det någon som kommer gå fram och beklaga att han har behövt sitta i häkte en halv evighet ,stackarn.
Finns det någon som kommer prata med vederbörande över huvud taget?

Mycket som återstå att se.
Citera
2013-09-06, 20:16
Medlem
Om åklagaren får fram ett nytt bra bevis. Får han då lägga fram det i tingsrätten eller måste han delge PK det på annat sätt?
Har PK nu tillgång till internet?

Om nu L inte vet någonting så tror jag att hon har den makten över PK att hon skulle kunna få fram sanningen, om hon vill det.
Citera
2013-09-06, 20:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riverman123
Om åklagaren får fram ett nytt bra bevis. Får han då lägga fram det i tingsrätten eller måste han delge PK det på annat sätt?

Om nu L inte vet någonting så tror jag att hon har den makten över PK att hon skulle kunna få fram sanningen, om hon vill det.
Nej, kan jag aldrig tänka mig.
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-06 kl. 21:23.
Citera
2013-09-06, 21:35
Medlem
PK fick, som han själv beskriver det, återkomma dagen därpå eller vid senare tillfälle hälsa på för att få ersättning. Under X antal år pågick detta. GM hade nog räknat ut att kontanter förvarades i garaget (?). Efter så många år med "efterutbetalningar" borde sånt prat även sprida sig (?).
Framför allt på landet. PK har varit på "kaffe" och tagit måttuppgifter i Flakböle dagen före den ev. brottsdagen. Blir mycket intressant att läsa "bloggaren" vad vittnen kan säga om PK´s dagar innan, under och efter olycksdagen.

Trådens "snillen raljerar" är underhållande men intetsägande.

Tror det finns många som hittat hit till Flashback för att läsa om det som händer/hänt.

Uppmaning: Skapa konto, skriv något, vad som helst, det kan inte bli sämre än kapten Haddock (Tintin och hammocken).
Citera
2013-09-06, 21:58
Medlem
Grandiosos avatar
Vad som har gällt tidigare för häktade och anhållna, tiden innan internet slog igenom.
Det mesta gäller väl än idag antar jag.

http://www.kriminalvarden.se/upload/Informationsmaterial/Anhallen-eller-haktad.pdf
Citera
2013-09-06, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riverman123

Sorry Amaguard, men jag tänker inte sluta skriva för att du kallar mig och Hamilkar Haddock. (Riktigt fyndigt promilleskapat epitet!)
Åklagaren kan presentera i stort sett vad som helst, så länge rätten går med på det. Om något som inte står i FUP eller stämningsansökan måste försvaret ges tid att bemöta detta. Det har spekulerats att åklagaren kommer att kalla sambon till att vittna. Då kommer försvaret informeras i god tid så de hinner förbereda sig.
Internet har han inte tillhång till, så länge han är under kriminalvårdens omsorg.
Citera
2013-09-07, 20:06
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Sorry Amaguard, men jag tänker inte sluta skriva för att du kallar mig och Hamilkar Haddock. (Riktigt fyndigt promilleskapat epitet!)
Åklagaren kan presentera i stort sett vad som helst, så länge rätten går med på det. Om något som inte står i FUP eller stämningsansökan måste försvaret ges tid att bemöta detta. Det har spekulerats att åklagaren kommer att kalla sambon till att vittna. Då kommer försvaret informeras i god tid så de hinner förbereda sig.
Internet har han inte tillhång till, så länge han är under kriminalvårdens omsorg.

Blir intressant om sambon vittnar.
Vad har hon framför sig.
Antingen en man i finkan som hon ska hälsa på under 18 års tid.
Eller en hopplös looser som gör av med skadeståndet på ett kick samt oron att han mördar igen.
Citera
2013-09-07, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Blir intressant om sambon vittnar.
Vad har hon framför sig.
Antingen en man i finkan som hon ska hälsa på under 18 års tid.
Eller en hopplös looser som gör av med skadeståndet på ett kick samt oron att han mördar igen.
Hon vittnar inte under ed.
Citera
2013-09-07, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förvisso. Men domaren kommer förmana henne att tala sanning i alla fall. OM hon vittnar.
Citera
2013-09-07, 20:39
Medlem
Citat:

Har hon någon heder i kroppen säger hon sanningen ändå. Nu när den sista chansen närmar sig.
Varken hon, Pierre eller barnen tjänar någonting på fler lögner.
Jag hoppas att sanningen ska komma fram så att en nystart, och så småningom kanske även någon slags förlåtelse en dag kan bli möjlig.
Citera
2013-09-07, 20:53
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden på att vittna under ed och inte under ed? Vad menas med ed egentligen? Det betyder väl att man är tvungen att säga sanningen. Att inte vittna under ed betyder då att man inte behöver säga sanningen, eller? Vad är vitsen med att kalla in någon att vittna och samtidigt förklara att du behöver inte säga sanningen. Vi vill gärna att du gör det, men du är fri att ljuga, då du inte är under ed. Jag fattar inte denna ed-grejen....
Citera
2013-09-07, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 600318
Vad är skillnaden på att vittna under ed och inte under ed? Vad menas med ed egentligen? Det betyder väl att man är tvungen att säga sanningen. Att inte vittna under ed betyder då att man inte behöver säga sanningen, eller? Vad är vitsen med att kalla in någon att vittna och samtidigt förklara att du behöver inte säga sanningen. Vi vill gärna att du gör det, men du är fri att ljuga, då du inte är under ed. Jag fattar inte denna ed-grejen....
Nära anhöriga (även sambo) kan inte tvingas vittna, men har möjligheten. Om hon utelämnar fakta som är negativa mot PK kan hon inte straffas, eftersom hon inte kan tvingas vittna.
Det är inte rimligt att hon ska straffas hårdare om hon utelämnar saker än om hon vägrar vittna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in