Citat:
Ursprungligen postat av
8814
Nu hör vi egoismen som talar igen, "stash" hit och "stash" dit. För de flesta svenskar är langare som inte är homosexuella flowerpower stoners farliga.
Lol, i alla fall för de flesta redneck-svenskar.
Men, alla som bor på platser med fler än 20 tusen invånare VET att de flesta hardcore-stoners är totalt harmlösa.. De GÖR ju aldrig nånting .. och de enda gångerna man ser dem ute är när de köper mat och cigg.
Hardcore-alkisar däremot, tycker de flesta kan vara både otrevliga och farliga.
Stoners är paranoida och vill inte visa sig bland folk och absolut inte dra till sig uppmärksamhet från omgivningen när de är ute. Alkisar är tvärt om. De VILL synas och höras. Deras dopaminpumpade hjärnor ser dessutom till att de får självförtroendet att göra det också.
Det privilegiet åtnjuter inte stoners
Citat:
Ursprungligen postat av
8814
Det är så jävla skrattretande att se hur liberalismen genomsyrar vissa här.
Jag är inte bara liberal, jag är renodlad autistisk absolutlogisk anarkistfascist.
I mina ögon är det DU som är liberalen.
Du vill ta ansvaret från människor och lägga det på Staten och därigenom effektivt behandla människor som barn?
When in history have that ever worked for longer than a hundered years in a row?
Citat:
Ursprungligen postat av
8814
Iofs har jag alltid tvivlat på det mänskliga släktet och tycker att folk under år 2013 bör hållas i tyglar och leva efter sunda ideal och ramar där det finns saker som är mycket mer hederliga
Det finns ett land på jorden som tillämpar denna metodik i sin samhällsstruktur faktiskt, och de gör det dessutom så framgångsrikt att USA inte vågar invadera dem och befria befolkningen heller, trots att de praktiserar blodskuld vilket innebär att om din farbror begår ett brott så hamnar även Du i straffarbetsläger for life, oavsett din ålder.
Det landet heter Nordkorea.
Du kan boka en weekend-resa
Här!
Citat:
Ursprungligen postat av
8814
än att röka sig en brajja och sitta och skratta åt något meningslöst, typ en lustig uggla eller liknande.
Du kan ju inte ha höga tankar om folks rekreationsaktiviteter.
När JAG röker weed så spenderar jag min tid med att analysera komplexa ekvationer i beteendepsykologi. Weed's egenskaper att höja förmågan till abstrakt tänkande är väldigt användbar där.
Weed kan även användas för att undersöka ljud och dess egenskaper då hörseln blir både skarpare samt mer distinkt.
Men, det är lite OT här nu..
Citat:
Ursprungligen postat av
8814
Det verkar så jävla viktigt för er med narkotikan,
A tool is a tool. It's how you use it that matters.
Citat:
Ursprungligen postat av
8814
kan ni inte bara leva ett hederligt liv fyllt av goda principer där man känner att man gör något vettigt istället för att låta narkotika sprida sig som en löpeld och tillslut bli en del av den svenska kulturen.
Narkotika ÄR redan en del av den svenska kulturen. Svenska 40-åringar har suttit och rökt en joint till lördagsfilmen ända sedan jag var barn i alla fall...
Det är bara ni fanatiska ungdomar som över huvud taget kan se en baksida i att röka en joint till en film på en dag man är ledig från jobbet.
De du har problem med är hardcore-knarkarna, och de kommer du inte åt med lagstiftning då de redan är för långt gångna, och tar ni dessutom bort deras försäljare så har de ju inget annat val än att gå över till den närmast starkare naturliga drogen som finns vilken tyvärr råkar vara att kidnappa ett barn, hålla det skräckslaget i 6 timmar och sedan tappa det på halsblod och dricka upp det. Gräver man även ut tallkottkörteln har man droger för kanske en vecka till innan man måste ut och jaga ett nytt barn.
Are you prepared to take responsibility for creating such a world?
Men .. Slutar ni upp med att jaga rekreationsbrukarna så kommer ni få så mycket pengar över att ni kommer kunna avgifta hardcore-knarkarna på lyxhotell om ni vill och ändå få pengar över.
Att införa problem i livet för folk som egentligen inte har några andra problem än de du vill ålägga dem, lär ju knappast lösa några problem för att garantera en hållbar utveckling?