2013-09-06, 19:41
Medlem
för 10 dagar sedan opererat ut en visdomstand på höger sida . och har haft en sån värk.. sprungit till tandläkaren i min komun nu i en vecka . men allt har sett bra ut . har endå haft ont . så i eftermiddag for jag till tand akuten och fick då veta att jag har nått som kallas dry socker . fick dock ingen info om vad det var .. och hitta inget på nätet . så tänkte fråga här om nån sitter på info ? När brukar det läka ihop sig ?
Citera
2013-09-06, 19:46
Medlem
trixigts avatar
Här har du all info: http://en.wikipedia.org/wiki/Alveolar_osteitis
Citera
2013-09-06, 19:47
Bannlyst
Hade det själv för något år sedan! Nötter är det det enda som hjälper!
Citera
2013-09-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt
Här har du all info: http://en.wikipedia.org/wiki/Alveolar_osteitis

Kan inte engelska spec bra.. Men tack endå..
Citera
2013-09-06, 19:57
Medlem
Ska tillägga att jag har fått en tamponad nerstoppad med antibiotika och lokalbedövning som kommer att tas bort i morgon , men det onda är ändå kvar . ingen inflammation / infektion /feber syns till , bara ren jävla värk rakt igenom , hur länge håller det i sig? . fler måste väl ha blivit drabbade av detta?
Citera
2013-09-06, 20:03
Bannlyst
Det gör jävligt ont, men det går över. Ha tålamod bara.
Citera
2013-09-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det gör jävligt ont, men det går över. Ha tålamod bara.

Tack.. Lugna mig lite iaf.. Den allmäna hälsan bli rätt drabbad , å då bli man ju såklart rädd om det går över eller ej
Citera
2013-09-06, 21:05
Medlem
NovaOculuss avatar
Dry socket är ungefär när operationen leder till att benet exponeras, det kan vara väldigt smärtsamt och tar upp till 40 dagar att läka. Det är lite av en blodpropp nästan.
Senast redigerad av NovaOculus 2013-09-06 kl. 21:09.
Citera
2013-09-07, 14:18
Medlem
Alveolitis sicca dolorosa heter det latinska komplikationen. Om du söker på det så hittar du säkert fakta kring problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in