2013-09-04, 16:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lars Vilks har attackerats av en man utanför Galleri Rönnquist & Rönnquist i Malmö.
En misstänkt väska finns på platsen & polisen har spärrat av.

Någon som finns i närheten & har sett något? Är angriparen arresterad & vad är det isåfall för en filur?

I allafall jag hade väntat mig någon form av aktion mot Vilks här, men trodde kanske det skulle bli demonstrationer & liknande.

http://hd.se/skane/2013/09/04/attack-mot-vilks-i-malmo/
Citera
2013-09-04, 16:20
Medlem
Ja, de som säger sig värna om demokratin mest är ofta de som i smyg föraktar den.

Det handlar uppenbarligen om upprörda vänsteraktivister (AFA, Megafonen eller liknande patrask?), eller också muslimer som blivit tillsagda vad och hur de ska göra. I värsta fall en dålig kombo av både och.
Citera
2013-09-04, 16:20
Medlem
Jag såg hela händelsen, Han gick runt med sin röda lilla portfölj och sa ett par ord till Vilks och sen utbrast paniken när nån dam skrek att han hade en bomb. Ett par civil snutar med dragna vapen springer då fram till snubben och trycker ner han på marken medans 3 andra civilare springer in på galleriet och drar ut Vilks och sätter han i en civilbil och blåser iväg i 190. Personen som blev gripen såg ut att vara 50+ och han blödde över hela ansiktet. En annan person sa att dom va två stycken nyss så jag kanske har missat honom.
Citera
2013-09-04, 16:22
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Mannen ska då, enligt uppgifter till Sydsvenskan, ha skrikit: ”Jag är bara konstnär och pensionär, slå mig inte, rör mig inte. Jag har också rätt att säga vad jag tycker.”

http://www.sydsvenskan.se/malmo/stort-padrag-utanfor-vilks-galleri/

Låter inte som att det är en mussla den här gången.
Citera
2013-09-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotas
Jag såg hela händelsen, Han gick runt med sin röda lilla portfölj och sa ett par ord till Vilks och sen utbrast paniken när nån dam skrek att han hade en bomb. Ett par civil snutar med dragna vapen springer då fram till snubben och trycker ner han på marken medans 3 andra civilare springer in på galleriet och drar ut Vilks och sätter han i en civilbil och blåser iväg i 190. Personen som blev gripen såg ut att vara 50+ och han blödde över hela ansiktet. En annan person sa att dom va två stycken nyss så jag kanske har missat honom.
Bilder eller video på händelsen? Mobilkameran är ju ändå nutidens "behöver du hjälp?"
Citera
2013-09-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
http://www.sydsvenskan.se/malmo/stort-padrag-utanfor-vilks-galleri/

Låter inte som att det är en mussla den här gången.

Nej det va ingen mussla, han såg bara ut som en sliten halvalkholiserad liten haschtomte
Citera
2013-09-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Bilder eller video på händelsen? Mobilkameran är ju ändå nutidens "behöver du hjälp?"

Jag har en bild, dock så va det efter händelsen när polisen redan hade kommit till platsen.
Citera
2013-09-04, 16:25
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotas
Nej det va ingen mussla, han såg bara ut som en sliten halvalkholiserad liten haschtomte

Han sa ju att han var konstnär så beskrivningen verkar passa.

Utställningen är väl över vilken dag som helst och ska väl upp till Stockholm nu?
Citera
2013-09-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Han sa ju att han var konstnär så beskrivningen verkar passa.

Utställningen är väl över vilken dag som helst och ska väl upp till Stockholm nu?

Den är redan över, han va bara där på besök
Citera
2013-09-04, 16:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det känns lite falsklarm över det hela. Snutarna är säkert sura för att dom inte fick vara med Obama i Sthlm.
Citera
2013-09-04, 16:32
Medlem
Mjoo, det återstår att se. Dom väntar tydligen på bombpatrull eller nått liknande för att kolla vad väskan innehåller
Citera
2013-09-04, 16:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lite ovanlig väska för en gubbe.
Liknar lite en sådan som Engelska politiker har sina hemliga papper i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in