Citat:
Ursprungligen postat av
zorze
Att tänka en tanke öppet är skillnad mot att fantisera.....
Prata för dig själv du........!...är det så nära????...Jag tycker du ska läsa inuti Labyrinten skriven av Bröderna Poutiainen.........återkom sedan med dina intryck som jag lovar har förändrats!
Hur ser du på HH förresten?
Okay, visst är det bra med ett öppet sinne. Bara man kan undvika att det blir alltför långsökt
så är det väl helt i sin ordning att teoretisera kring olika möjligheter.
Har fullt upp med läsning just nu så får vänta med brödernas bok om fallet.
Laddat ner ett förundersökningsprotokoll på flera tusen sidor om dubbelmorden på Öland.
(Bland de värsta illdåd vi haft i landet och där den åtalade dessutom på goda grunder
misstänks för ytterligare ett dubbelmord 2006 med sin egen mor som ett av offren.
Rättegången startar i morgon för övrigt.)
Hur jag ser på Holmér?
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om människan egentligen.
Att det var ett ödesdigert misstag att placera honom som spaningsledare kan vi väl alla
vara överens om. Hade inte förutsättningar för att gå i land med något sådant.
Och visst är det bra märkligt att han omgav sig med dessa personer som han gjorde
med deras tvivelaktiga politiska åskådning.
HH har säkert tjänat som mörkläggare tillsammans med parhästen Ebbe vid sjukhusaffären
på 70-talet och det är inte trevligt att behöva konstatera.
Men när det gäller misstänkliggörandet av vederbörande i samband med Palmemordet,
att han på något sätt skulle vara inblandad eller att han aldrig skulle ha befunnit sig i
Borlänge utan istället haft skumheter för sig hemma i huvudstaden, så finner jag allt sånt
som mindre värt att fästa sig vid.
Han fick tidigt PKK på huvudet förvisso men jag är ganska övertygad om att han också
verkligen var övertygad om det spårets riktighet och därför drev det med sådan
påfallande frenesi. Det är inget medvetet utlagt villospår han tillsammans med andra
dukat upp för den svenska allmänheten utan han föreföll vara alltså fullt och fast säker
på att det var i dessa kretsar man skulle leta anstiftare, förövare och motiv.
Besvikelsen måtte ha varit rejäl hos honom när det sattes stopp för vidare aktiviteter
och han sparkades ut i kylan omsider men då var redan mycket skada skedd i
utredningsprocessen och dyrbar tid hade gått till spillo.