Citat:
Svamlar du? Telefonen är lägligt avstängd, och då den satts på igen är han norr om Löttorp. Talar väl inte direkt för att han varit i Kolstad heller. Kan väl kvitta om han har täckning i Kolstad eller inte. Telefonen är ju ändå avstängd. Det är ju inte så att telefonen stängs va då han närmar sig Kolstad eller är det de du tror? För i så fall är det väl väldigt märkligt att han inte får täckning förns han e tillbaks norr om löttorp. Täckning i Kolstad eller inte har ingen betydelse här.
Svamlar? Åtminstone inte medvetet. Men bra att du påpekar det så fint så det blir utrett. Min tanke var att telefonen stängt av sig (som den enligt PK gjort ibland), beroende på nåt märkligt fel - som kanske just utlöstes av att täckning saknades, vilket det ju uppenbarligen gör i Kolstad. Sedan slås ju inte PK:s telefon på igen förrän han är uppåt Böda. Men det gör han ju då såklart själv, inte för att det finns täckning igen. "i så fall är det väl väldigt märkligt att han inte får täckning förns han e tillbaks norr om löttorp" som DU menar, det faller ju bort då. Det begriper ju i alla fall jag (som har väldigt begränsade kunskaper i mobiltelefoni) att en avstängd telefon inte kan söka efter täckning och då slå på sig själv igen. PK kommer ju hävda att det är först då som han ser att den är avstängd och då sätter han på och börjar kolla missade samtal. Rimligt eller inte.
Men kanske är detta inte ens möjligt då, att en telefon stänger av sig, delvis för att täckning saknas. Fattar att det inte är vanligt, men kanske, om nu telefonen inte var helt i sin ordning så... Teknik är ju inget som är helt ofelbart, det har vi nog alla varit med om någon gång? Bra om någon annan vet då och kan klargöra.
Återigen. Jag vill dra alla dessa "bevis" till sin spets för att se hur säkert åtalet är. Inte för att jag bergfast tror på PK:s oskuld.
Ja, ska du inte ringa till Kalmar tingsrätt och fråga lag-'kvinnan' H*e*l*e*n S*v*e*n*s*s*on och hennes nämndegubbar hur de vågade ta risken? Om hon jobbar kvar d.v.s. Så kan du lägga ut svaret här?