Söker en låt som bör klassas som hiphop. Är mest troligt en 80/90-talare, alternativt tidigt 2000-tal.
Minns att låten hade droger som tema, för det har inte mycket hiphop.. Det speciella och distinkta för just denna låt är rösten hos artisten, den var väldigt högt pitchad/skrikig/pipig. Mycket mer än så här har jag inte att gå på tyvärr...
Gör en fuling och citerar mig själv och hoppas att någon har koll.
Igår bestämde jag mig för att hitta lite nostalgi, så kollade in några tibiavideos. Kom över en låt jag inte kan hitta, hör inte vad han sjunger. Är det ens engelska?
Detta kanske kan bli klurigt men jag ger det ett försök. Finns en lite rockigare låt som går nått i stil med "I wanna kill you" minns tyvärr inte så mycket mer av texten då jag hörde den på krogen för några veckor sen sist alltså
Är väl lite misfits stuk på låten skulle jag vilja påstå fast inte riktigt så skrkig röst som misfits och liknande band kan ha.
Någon som vet vilken låt som spelas i TV10:s trailer för Band of Brothers och The Pacific (som ska visas senare i höst)? En lugn och dämpad låt, svårt att förklara hur den går men ni kanske vet vilken jag menar om ni sett trailern?