Resultat: .
0%
röster
2013-08-31, 00:05
Medlem
marc0p0l0s avatar
På tal om ingenting, Kevin Prince Boateng på presskonferensen idag,
"Jag har ju alltid sagt att jag vill spela i Bundesliga igen eftersom det är världens bästa liga och de bästa spelarna i världen hör hemma där."

Klassiskt!
Citera
2013-08-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Som Bayern spelar nu när de max kvartsfinal i CL. Så enkelt för motståndarna att göra mål när de vill. Chelsea pressade högt i början av förlängningen och fick inom några minuter ett mål. När Bayern gjorde 1-1 i supercupen så hade Dortmund 3-1 inom ett par minuter.

Du har rätt om att försvaret är bedrövligt, men det känns som en lättare uppgift att lösa än svårigheten att göra mål för Bayern just nu. Klarar inte av alla dessa passningar..
Dock tycker jag denna match var en av Guardiolas bäst i anfallssynpunkt, Även när Chelsea backade hem hela vägen till Cech så fick man till några bra målchanser.
Citera
2013-08-31, 00:31
Bannlyst
Bayern spelade väldigt bra idag, de skapade hur mycket som helst och normalt hade de vunnit denna match med 2-3 mål i alla fall, bara skärpan som behöver förbättras. Det här var ett engelskt topplag som Bayern spelmässigt och chansmässigt dominerade helt hållet och det gör man inte bara sådär.
Citera
2013-08-31, 07:11
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
På tal om ingenting, Kevin Prince Boateng på presskonferensen idag,
"Jag har ju alltid sagt att jag vill spela i Bundesliga igen eftersom det är världens bästa liga och de bästa spelarna i världen hör hemma där."

Klassiskt!

http://www.bild.de/sport/fussball/juergen-klopp/bvb-trainer-schickt-sms-an-boateng-32054750.bild.html

Klopp kommentarer var rätt härliga angående Boateng till Schalke!
Citera
2013-08-31, 08:29
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
http://www.bild.de/sport/fussball/juergen-klopp/bvb-trainer-schickt-sms-an-boateng-32054750.bild.html

Klopp kommentarer var rätt härliga angående Boateng till Schalke!

Helt enkelt för bra ibland är han, den gode Klopp. Tur att vi har kvar en del sådana profiler i Bundesliga, hade varit underbart att se Magath återvända till ligan snart, om det är något förutom Klopp som gav underhållande intervjuer är det ju han. Var egentligen ödesbestämt att de två skulle träna Schalke och Dortmund mot varandra.

Underbart klipp där Magath kommenterar värvningen av Robben:
http://www.youtube.com/watch?v=sN-GeC_Gkjs

Var länge sedan vi såg någon som riktigt gick loss nu, var det inte? Finns ett antal klipp på youtube med Matthäus, Effenberg och dylika figurer. Känns inte som att denna generationen fotbollsspelare har samma dåliga temperament, kan dock tänka mig att Neuer kan ge någon bra intervju snart om Bayerns spel fortsätter så här. Han har varit tydligt irriterad på hur mycket det går i sidled snarare än snabbt uppåt.
Citera
2013-08-31, 08:54
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Helt enkelt för bra ibland är han, den gode Klopp. Tur att vi har kvar en del sådana profiler i Bundesliga, hade varit underbart att se Magath återvända till ligan snart, om det är något förutom Klopp som gav underhållande intervjuer är det ju han. Var egentligen ödesbestämt att de två skulle träna Schalke och Dortmund mot varandra.

Underbart klipp där Magath kommenterar värvningen av Robben:
http://www.youtube.com/watch?v=sN-GeC_Gkjs

Var länge sedan vi såg någon som riktigt gick loss nu, var det inte? Finns ett antal klipp på youtube med Matthäus, Effenberg och dylika figurer. Känns inte som att denna generationen fotbollsspelare har samma dåliga temperament, kan dock tänka mig att Neuer kan ge någon bra intervju snart om Bayerns spel fortsätter så här. Han har varit tydligt irriterad på hur mycket det går i sidled snarare än snabbt uppåt.

Denna frågan togs upp i ett program som heter Marcus Lanz i ZDF där Lothar Matthäus och Rolf Töpperwien var bland gästerna. Där Rolf tycker spelare nuförtiden blir spelare för mediatränade före dem blir proffs och därför ser vi inte spelare som Effenberg eller Basler som säger vad dem tycker efter matcherna!

Tror det är detta avsnittet, men kan ha fel!

http://www.youtube.com/watch?v=DKoYsMBRARo
Senast redigerad av dippsi 2013-08-31 kl. 08:58.
Citera
2013-08-31, 11:46
Medlem
Oranginas avatar
4 miljoner euro för Tasci...

För i helvete Bobic, värva Ginter nu då!!!! All in!
Citera
2013-08-31, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
4 miljoner euro för Tasci...

För i helvete Bobic, värva Ginter nu då!!!! All in!

Ginter kommer till Dortmund nästa år.
Citera
2013-08-31, 13:25
Medlem
Så Schweinsteiger missar kommande landslagsmatcher. Blir det Kroos som får axla den rollen då?
Citera
2013-08-31, 13:27
Bannlyst
Har ni märkt att nästan alla i Sverige verkar tycka att Chelsea var bättre än Bayern igår? För mig beror det på att Sverige är ett så anglofilt land att alla håller på engelska lagen så de är inte objektiva. Till och med i engelska medier så skriver de att Bayern var mycket bättre än Chelsea och förtjänade att vinna. Bayern var klart bättre på allt än Chelsea och vann helt välförtjänt.
Citera
2013-08-31, 13:37
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Har ni märkt att nästan alla i Sverige verkar tycka att Chelsea var bättre än Bayern igår? För mig beror det på att Sverige är ett så anglofilt land att alla håller på engelska lagen så de är inte objektiva. Till och med i engelska medier så skriver de att Bayern var mycket bättre än Chelsea och förtjänade att vinna. Bayern var klart bättre på allt än Chelsea och vann helt välförtjänt.

"Herrejävlar vad tragiskt det är med folk som inte inser hur bra Chelseas insats var, sjukligt bra fart i anfallsspelet(något som jag önskar vi får tillbaka snart) och underbart försvarsspel.
Men det är ju nästan lika dumt att säga att Bayern inte var värda att vinna bara för att dom fastnade i Peps passningsspel stundtals.. Dom möter för guds skull världens bästa försvar utan sin bästa mittfältsstrateg och med en ny tränare. Kan vi inte bara enas om att det var en sjukt bra och jämn match där båda lagen spelade fantastiskt och sen inse att Bayern är i en transitionsprocess i vilken vi tyvärr ofta hamnar på vår egenplanhalva med 70% bollinnehav? - även om faktiskt tycker att vi stundtals spelade väldgit bra igår"

Det kommer från en användare på fotbollskanalen, håller med honom om detta!
Citera
2013-08-31, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
"Herrejävlar vad tragiskt det är med folk som inte inser hur bra Chelseas insats var, sjukligt bra fart i anfallsspelet(något som jag önskar vi får tillbaka snart) och underbart försvarsspel.
Men det är ju nästan lika dumt att säga att Bayern inte var värda att vinna bara för att dom fastnade i Peps passningsspel stundtals.. Dom möter för guds skull världens bästa försvar utan sin bästa mittfältsstrateg och med en ny tränare. Kan vi inte bara enas om att det var en sjukt bra och jämn match där båda lagen spelade fantastiskt och sen inse att Bayern är i en transitionsprocess i vilken vi tyvärr ofta hamnar på vår egenplanhalva med 70% bollinnehav? - även om faktiskt tycker att vi stundtals spelade väldgit bra igår"

Det kommer från en användare på fotbollskanalen, håller med honom om detta!
Som sagt bara i Sverige man tycker att ett lag som har bollen 30 % av matchen och som hade hälften andel lägen förtjänade att vinna matchen. I övriga länder råkar man gilla offensiv fotboll och därför anser man att lagen som kontrollerar matchen och skapar flest chanser är det lag som var bäst. I Sverige verkar man anse att laget som tjongar bort bollen mest och spelar mest fysiskt är bäst däremot. Det är därför vår fotboll är så värdelös jämfört med alla övriga länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in