2013-08-29, 16:26
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Är det okej att misshandla SD:are om man ber om ursäkt efteråt?

Vem har sagt det? Det man möjligen kan erhålla är en accept av ursäkten, det man visar är att man insett sitt övertramp.

Det är naturligtvis inte OK att bete sig så i alla fall, men vad tycker du då skall vara ett rimligt sätt att sanktionera sådana här sandlådefasoner?
Citera
2013-08-29, 16:50
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du vet att man håller till vänster när man går va? Man blir överkörd om man går på fel
sida av vägen. Pajas.
På vägar med mötande bilar går man på vänster för säkerheten. I detta land har vi högertrafik, för er som inte förstår så rör man sig i lägsta hastighet till höger. För hur vore det om folk började köra om på höger sida om bilar på motorvägar och andra ställen?

Håll till höger för fan
Citera
2013-08-29, 17:05
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
På vägar med mötande bilar går man på vänster för säkerheten. I detta land har vi högertrafik, för er som inte förstår så rör man sig i lägsta hastighet till höger. För hur vore det om folk började köra om på höger sida om bilar på motorvägar och andra ställen?

Håll till höger för fan

Nej det vore trist om man som gående försökte köra om bilar på höger sida på motorvägen.

Eller vänta nu. även om det blir offtopic så hänger jag inte riktigt med här. Man ska alltså
hålla till höger men inte köra om till höger??? Då är jag med.

Men i detta fall är ju sossetanten i det närmast att se som tung trafik så då gör man som
gående bäst i att hålla till vänster.

Du hajar att att det inte spelar någon roll och att jag är ironisk, eller hur? Huruvida man
håller till höger eller inte i just deras fullmäktigesal är oväsentligt. Men beter sig inte
som sossekärringen. Aldrig... Ever. Jävla tjuvnyp i armen... wtf?

Så enkelt var det med det.
Citera
2013-08-29, 17:41
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag har kolat igenom klippet och det hela verkar skogstokigt. Det feta, ohälsosamma S-tanten springer fram som ett jävla jehu och blockorerar medveten vägen (jag har aldrig sett en politiker gå så snabbt), för att sedan skada en annan människa! Efter det brutala överfallet gråter hon ut och spelar offer. Hennes världsbild är så pass skev att hon tror att det är möjligt att gråta lite och bli ursäktad. Denna "Ingvor" är inget annat än ett psykfall.

Absolut, hon stressar fram och ställer sig medvetet och blockerar medvetet vägen för Hanna, sedan nyper hon henne, fortsätter upp i talarstolen och angriper Hanna verbalt "jag tycker inte när man lägger orden i munnen på mig" för att förminska Hanna och försöka få henne att se ut som en lögnerska.

Det är uppenbart att Ingvor hatar Hanna, men så där beter man sig inte, det där oskicket skall hon ha fan för.
Citera
2013-08-29, 17:50
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18

Håll till höger för fan

Lite OT men jag hoppas att du är medveten om att man ibland får köra om till höger beroende på hastigheterna i filerna och liknande. Det är inte ovanligt att man passerar bilar på högersidan i tät trafik, som exempelvis i städer eller lite köbildning på motorväg.

Men för att återgå till topic. Klart det verkar småaktigt att anmäla en sådan sak, men man ska inte tåla sånt på arbetsplatsen, normalt kanske man hade tagit ett snack med personen eller om det hänt fler gånger kanske chefen. Lite löjlig anmälan för en engångshändelse men ändå bra att det pointeras att ett sådant beteende inte är okej.
Lite intressant också hur hon inte tycker det är okej i politiska sammanhang, undrar om hon tycker det är okej att ge någon sådana små nyp i andra sammanhang?
Citera
2013-08-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Nej det vore trist om man som gående försökte köra om bilar på höger sida på motorvägen.

Eller vänta nu. även om det blir offtopic så hänger jag inte riktigt med här. Man ska alltså
hålla till höger men inte köra om till höger??? Då är jag med.

Men i detta fall är ju sossetanten i det närmast att se som tung trafik så då gör man som
gående bäst i att hålla till vänster.

Du hajar att att det inte spelar någon roll och att jag är ironisk, eller hur? Huruvida man
håller till höger eller inte i just deras fullmäktigesal är oväsentligt. Men beter sig inte
som sossekärringen. Aldrig... Ever. Jävla tjuvnyp i armen... wtf?

Så enkelt var det med det.

(Visserligen måste man ju ha förståelse för att s-typen känner sig upprörd över att sd-typen talar till och med mer skit än hon själv gör i talarstolen, och dessutom ser oförskämt mycket bättre ut.)

Men, instämmer: så här gör man fan inte. SD-kvinnan håller ordentligt till vänster, medan "S-tanksen" väljer att gå i klinch, och så tar hon tydigt tag i armen.

Här handlar det om misshandel/överfall. Tillika av en folkvald politker, av en folkvald politiker. S-tanten bör definitivt bötfällas! Är hon verkligen lämplig för sitt politiska uppdrag förresten. Så här gör man fan bara inte!

Det är ingalunda någon skitsak. Hur fan kan folk ha förtroende för en politiker som gör så här?
Citera
2013-08-29, 19:00
Medlem
Garneringsmannens avatar
Det kan ju bli svensk kriminalhistoria om den gode Ingvor fälls för misshandel. Hon må ha nypt, men kom igen - det här är en icke-fråga.

Förresten stör jag mig på hur Wigh hela tiden talar om att Falköping ska gå i breschen (kort e) istället för med långt ä, som det ska uttalas. Inte för att hon förtjänar att nypas för det, men riktigt störande är det.
Citera
2013-08-29, 20:01
Medlem
Det hade varit tämligen intressant att se hur det hade sett ut om det varit tvärt om - Wigh som knep Ingvor. Tvivlar på att Ulf Eriksson skulle säga samma sak i sådana fall. Helvete vad jag hatar detta landet ibland.

Citat:
Det är helt ofattbart att man över huvudtaget kan göra något så dumt som att polisanmäla en annan ledamot.

Ja men visst, det är nog jävligt dumt att anmäla en annan ledamot om denne uppenbarligen fysiskt skadat dig. Godmorgon stolpskott.
Citera
2013-08-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Även om anmälan inte leder fram till åtal och fällande dom så är det bra att polisanmäla för att markera att Ingvor Bergmans beteende är oacceptabelt.

Ja, ett helt oacceptabelt beteende på den arbetsplats för politiker som detta är. Skulle kunna leda till varning eller avsked på en "vanlig" arbetsplats.
Citera
2013-08-29, 22:34
Medlem
Rodimusprimes avatar
Har en tjejkompis som tycker att det är kul att nypa en bak på armen, jag har fått både blå och gula märken bak på armen av nyp som det där. Ont som in i helvete gör det och då har jag ändå väldigt hög smärttröskel.

Sen är det lite fånigt att polisanmäla, men å andra sidan får ju SD skit för minsta lilla så kör till. Kan bara tänka mig rubrikerna.

"Har ni nolltolerans mot misshandlare i socialdemokraterna?"

"Tycker du, Stefan Löfven, att det finns ett problem med våldsamma tanter i ditt parti?"

"Kommer Ingvor uteslutas, alternativt anmälas till The Swan nu?"
Citera
2013-08-29, 22:56
Medlem
Det där ser jäkligt illa ut när det görs av en folkvald som ska uppbära sina väljares förtroende.
Då är det mer än lagboken som bör vara kompass, helst.

I detta fall är hon ute på djupt vatten och det måste så klart uppmärksammas att hon utmanar lagens gräns i sin yrkesutövning.
Tror inte allt för många väljare tycker det är ok att använda fysiska attacker på en arbetsplats och möjligen än mindre i en sal där man beslutar om den gemensamma framtiden.

Det där är fan pinsamt, oavsett om det klassas som lagbrott eller ej.
Citera
2013-08-29, 23:07
Medlem
Witkos avatar
Vilken äcklig sossehäxa, hon avskyr ett parti som är en kopia av vad hennes egna parti var på 50-60 talet. Konstigt att SD kvinnan reagerar med ett leende, kände hon inte att hon fick de äckliga sosse-klorna i sig?

Självklart ska ett sådant här påhopp anmälas, vad säger häxan i samband med klösningen, jag kan inte höra mer än ett lågt mumlande? Detta är helt klart en planerad attack då hon skär in i wighs gångbana istället för att hålla sig på sin sida av gången.

Sen ljuger sossekärringen när hon säger att lönebidrag INTE är allmosor för det är precis vad det är, allmosor till företagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in