2013-08-29, 09:41
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Bara Holland som har till den 2 September.

Tror de flyttade fram pga att bankerna är stängda på helgerna
2013-08-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Tror de flyttade fram pga att bankerna är stängda på helgerna

Ok mer än vad jag vet iaf ,Rör detta bara Holland elr resten av världen?
2013-08-29, 09:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Bara Holland som har till den 2 September.

Fel, det är ändrat i en del länder detta år, som England, Frankrike, Tyskland och Italien. Lite rörigt är bara förordet.

Här finns en lista för den intresserade;
http://www.transfermarkt.de/en/transfers/transferfenster/transfers.html
2013-08-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fel, det är ändrat i en del länder detta år, som England, Frankrike, Tyskland och Italien. Lite rörigt är bara förordet.

Här finns en lista för den intresserade;
http://www.transfermarkt.de/en/transfers/transferfenster/transfers.html

Hade jag ingen aning om Men tack för informationen!
2013-08-29, 10:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Hade jag ingen aning om Men tack för informationen!

Transfermarkt är annars en bra sida som en fotbollstokig bör ha koll på. Du kan hitta massor med information gällande transfer där, speciellt ett år som detta med så många övergångar. Inte lätt att minnas vilka klubbarna har värvat. Det man däremot bör vara lite försiktig med är deras spelarvärderingar, ger ungefärliga värden inte exakta.

Noterade nyss att ryska Anzhi har sålt spelare för 123 350 000 euro, då är inte Eto'o inkluderad. Mest i världen och helt vansinnigt eftersom det bara skett på ett par veckor.
http://www.transfermarkt.de/en/premier-liga/transferuebersicht/wettbewerb_RU1.html

Tvåa på försäljningslistan är förresten Roma, med 102 400 000 euro.
2013-08-29, 10:29
Medlem
Viking-s avatar
Då var fönstret nog slut för Chelsea för sommaren (iaf när det gäller vad som kommer in).
Jag gillar spelarna man har tagit in men samtidigt så ställer man sig självklart lite frågande till Eto'o och Willian, dock pga olika anledningar.

Att jämföra Eto'o med Torres känns löjligt då de deras situationer är så olika varandra. Torres ansågs som en av världens bästa och gick för Chelsea's rekordsumma när det gäller värvningar, fick en superlön på ett långt kontrakt och förväntades leda Chelsea's linje.
Ta sedan Eto'o som kommer i princip gratis, går ner kraftigt i lön och troligen endast kommer in på ett ettårskontrakt.
Han är inte tänkt som någon stjärnspelare utan snarare någon som bättre ska passa den spelmodell som Mou försöker implementera.
Man kan generalisera och säga att båda var spelare som levde på sin snabbhet men inte längre har den, men med tanke på spelsystemet Mou har kört hittills så verkar andra egenskaper viktiga hos vår anfallare. Dessa inkluderar att ligga rätt i ytor, öppna ytor för andra, hålla i bollen samt vara en jävel på att avsluta.
Har Eto'o dessa egenskaper?
Jag har ingen aning och jag tänker inte heller låtsas (eller försöka få det att låta) som att jag följt den ryska ligan och därför kan svaret. Mou tycker uppenbarligen att Eto'o kan förbättre truppen och det räcker för mig.

Vad gäller Willian så är det inte hans kvalite som ifrågasätts, utan om Chelsea behövde honom. I början så kändes det som ett klart nej, men när man inser att han är en spelartyp som Chelsea faktiskt behöver så känns det bättre. Frågan är dock om man inte borde ha tagit pengarna man la ut på Willian och Eto'o och istället köpt en mer beprövad striker i en bra ålder (dock så vill man samtidigt att Lukaku ska få chanser mer och mer, så det finns också positiva aspekter i att köpa en 32-åring).

Jag själv gissar på att när alla nya spelare spelat in sig i årsskiftet så kommer vi att ha se liknande första och andraelvor:

Eto'o
Hazard - Mata - Willian
Ramires - Lampard
Cole - Terry - Luiz - Ivanovic

Lukaku
Schurrle - Oscar - KDB
MVG - Mikel
Bertrand - Cahill - Ivanovic - Cesar

Jag själv hade hellre sett Iva i mitten med Azpi ute på högern, slippa se Lampard i pivoten, samt Lukaku som förstaval där uppe, men det är bara jag.
2013-08-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Transfermarkt är annars en bra sida som en fotbollstokig bör ha koll på. Du kan hitta massor med information gällande transfer där, speciellt ett år som detta med så många övergångar. Inte lätt att minnas vilka klubbarna har värvat. Det man däremot bör vara lite försiktig med är deras spelarvärderingar, ger ungefärliga värden inte exakta.

Noterade nyss att ryska Anzhi har sålt spelare för 123 350 000 euro, då är inte Eto'o inkluderad. Mest i världen och helt vansinnigt eftersom det bara skett på ett par veckor.
http://www.transfermarkt.de/en/premier-liga/transferuebersicht/wettbewerb_RU1.html

Tvåa på försäljningslistan är förresten Roma, med 102 400 000 euro.

Ja jag känner till sidan men jag brukar bara använda den för mer statistik för klubbar/spelare.
Undrar hur den sidan får tag på all information,Måste jue ha bra kontakter världen över med agenter osv .
2013-08-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Då var fönstret nog slut för Chelsea för sommaren (iaf när det gäller vad som kommer in).
Jag gillar spelarna man har tagit in men samtidigt så ställer man sig självklart lite frågande till Eto'o och Willian, dock pga olika anledningar.

Själv tror jag att Mourinho kommer försöka skapa ett väldigt effektivt kontringslag,Som han gjorde med Real,Väldigt snabba yttrar och en ruskigt snabb Et'o,Dock var det väldigt länge sedan jag kollade på matcher där Et'o var med,Frågan ställer jag också,Har han fortfarande kvaliten kvar sedan Barca/Inter tiden?
2013-08-29, 11:32
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Gianluca Di Marzio: Three players on medical now for @SpursOfficial: #lamela, #chiriches and #eriksen too. #footballtransfers
2013-08-29, 11:36
Moderator
zanteras avatar
Landar Spurs alla de tre värvningarna ser det ju riktigt ljust ut. Vore roligt om Man United kunde värva något, men Fellaini/Baines är väl närmast till hands, och kan inte påstå att jag skulle bli sådär överlycklig av den affären. Ska även bli intressant att se vad Arsenal hittar på nu i slutet. Pengar finns, och många är säkra på att värvningarna kommer att ske. Den stora frågan är bara VILKA spelare, då det känns som att halva fotbollseuropa har flyttat på sig denna sommaren.
2013-08-29, 11:42
Medlem
Tottenham blir verkligen intressanta i år! Vilka värvningar
2013-08-29, 11:49
Medlem
NirvanAs avatar
Kan fortfarande transfern av Bale braka samman och den uteblir eller är det bara fråga om när den sker, inte om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in