2013-08-28, 20:53
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Sambon visste knappt någonting om skulderna till kronofogden.

Omöjligt om det inte är så att han har sin post levererad till annan adress. Kronofogden har ju ringt och knackat på i flera år. Eller fick inte sambon tömma postlådan?

PK måste fått 500+ brev från inkasso och fogden.
Citera
2013-08-28, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Omöjligt om det inte är så att han har sin post levererad till annan adress. Kronofogden har ju ringt och knackat på i flera år. Eller fick inte sambon tömma postlådan?

PK måste fått 500+ brev från inkasso och fogden.

Nej precis, hennes postnyckel "blev stulen" och han blev aldrig färdig att göra en ny så bara han hämtade posten, sorterade bort en del och visade resten, skrev på till henne adresserade mottagningsbevis osv.
1871
Citat:
F: Mm. Och sen sa du att den här postnyckeln. Den … den försvann eller blev stulen. När
… när var det i tid?
P: Jag tror det var när talibanerna var på … på Kyrketorps camping.
F: Vänta nu. Talibanerna var på Kyrketorps camping.
P: Nåt Yogafolk brukar va där och invadera Böda på somrarna. Den här tiden ungefär.
F: Ok
P: Ja lite senare. Ja det är nån speciell kultur. Det är jättekonstigt folk. Dom går precis
överallt så det … Nyckeln försvann i alla fall ur hennes bil då.
Senast redigerad av jorick 2013-08-28 kl. 21:05.
Citera
2013-08-28, 21:39
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Ja, vet i fn... Har inte hunit läsa FUP nåt ännu, men "bevisningen" med Gustafs blod på kolven och mobiltrafik som placerar PK "i närheten" av mordplatsen imponerar inte. Tror ju som de flesta andra att det är rätt GM, men är dessa bevis verkligen nog för fällande dom...? Hade känts betydligt bättre med blodstänk från Annika INNE i pipan - det hade inte gått att snacka bort.

Ska läsa ikväll, hoppas det känns mer gediget då.

Jag håller med. Jag känner mig lite nervös för att det inte kommer hålla. Åtalet känns inte klockrent. Jag hade också "hoppats" på Annikas blod på hagelbrakaren. Gustafs blod känns alldeles för lätt att snacka bort. Nåja, jag har mycket kvar att läsa fortfarande, jag hoppas att jag känner mig tryggare efter att ha läst förhören och vittnesupppgifterna. Just nu är jag alldeles för orolig.

Dock måste jag säga att jag gillar åklagaren. Han är föredömligt ödmjuk.
Citera
2013-08-28, 21:50
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag håller med. Jag känner mig lite nervös för att det inte kommer hålla. Åtalet känns inte klockrent. Jag hade också "hoppats" på Annikas blod på hagelbrakaren. Gustafs blod känns alldeles för lätt att snacka bort. Nåja, jag har mycket kvar att läsa fortfarande, jag hoppas att jag känner mig tryggare efter att ha läst förhören och vittnesupppgifterna. Just nu är jag alldeles för orolig.

Jag tror att nämndemännen har överseende med väldigt mycket den här gången...

Är fullständigt övertygad om att PK döms i tingsrätten och tror inte hovrätten ändrar på något.

Det kommer att bli många formuleringar av typen "Sammantaget ger bevisningen en tydlig bild av skeendet samtidigt som den tilltalade inte är trovärdig."

Men, ska erkänna, är lite nervös jag också.
Citera
2013-08-28, 22:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du är fantastisk CC.
Gustaf levde då branden skadade...
och där är skälet till varför det blir livstid. Plågsam död med mycket dödsångest.
Den här gången går han inte fri.
Hur hårdnackat det än nekas.
Den här gången förefaller man ha mycket bra på fötterna från åklagarsidan.

Fy fan vilken ruggig historia. Det är så ruskigt och sjukt och grymt att man nästan
inte tror det är sant det som utspelat sig och inte bara denna gång utan även
hemskheterna tidigare.

Den utstuderade ondska som ger sig till känna här framkallar rena rama rysningarna.
Citera
2013-08-28, 22:33
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Fy fan vilken ruggig historia. Det är så ruskigt och sjukt och grymt att man nästan
hemskheterna tidigare.

Den utstuderade ondska som ger sig till känna här framkallar rena rama rysningarna.

Ja och att se PK sitta med en öl och softa med ond blick på Hotel Malmen dagen efter...

Släng dig i väggen Johan Theorin...
Citera
2013-08-28, 22:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja och att se PK sitta med en öl och softa med ond blick på Hotel Malmen dagen efter...

Släng dig i väggen Johan Theorin...
Ja, verkligheten överträffar dikten gång på gång...
Citera
2013-08-28, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Den här gången har han inte en endaste liten chans att komma undan och att han inte inser det själv och erkänner inför denna vattentäta förundersökning tycker jag är ett mysterium.
Det enda jag är riktigt säker på är att han aldrig någonsin kommer att erkänna. Han har många års träning på att ljuga och är övertygad om att han på något sätt tror att han kommer att kunna snacka sig ur detta.
Citera
2013-08-28, 23:11
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRobbs
Kan någon lägga upp en länk till hela den webbsända presskonferensen, typ från Aftonbladet?
Tyvärr havererade mitt internet redan i början av sändningen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/vapen-binder-55-aring-till-dubbelmord

Nere till höger om artikeln ligger hela presskonferensen.
Citera
2013-08-28, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

hemskheterna tidigare.

Hoppas du har rätt. Är inte riktigt lika säker. Jag tycker det ser ut som ett riktigt hyggligt indiciemål, men lik förbannat är det ett indiciemål. Förenklat kan man säga att rättegången sannolikt blir sådan att åklagaren försöker väva en väv som är så tät av indicierna att annan gärningsman kan uteslutas.
Advokaten kommer tvärtom att rikta in sig på att försöka göra hål i väven. Om de är tillräckligt många och stora är det inte ställt utom allt rimligt tvivel att PK är skyldig. Åklagaren målar med bred pensel och advokaten skär i duken med skalpell för att fortsätta det dåliga bildspråket. Problemet är domarna kan följa antingen åklagaren eller advokaten. Eftersom bevisvärderingsfrågor väldigt sällan prövas i HD finns inte många prejudikat att vägleda domstolen.
Tror liksom Molok (var det väl) att han fälls i tingsrätten. Är inte säker på att Göta Hovrätt håller med. I så fall får han väl dubbelt så mycket pengar den här gången.
Citera
2013-08-28, 23:22
Medlem
HouseOfSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick

Läs mobilbevisningen. Telia levererar några riktigt misstänkta diagram samt att P är verkligen riktigt kass i förhör beträffande vad han gjorde under hela eftermiddagen "var i Kolstad, men va fan jag skulle dit om vet jag inte. eller en favorit "Ahh ni frågar hela tiden varför jag va så sen hem, men jag minns inte vad jag gjorde i Kolstad, önskar jag kunde göra det.

Vem i hela friden glömmer vad han gjort på den kanske mest ödesdigra dagen i hela hans liv. Familjen och hans framtid hänger på att han kläcker ur sig något...eller att han fastnar på någon kamera någonstan på färden, men icke. Indicier indicier jag vet men ändock.
Citera
2013-08-28, 23:33
Medlem
countrychicks avatar
Jag har kollat lite på namnteckningarna på låneansökningarna till Bluestep och jämfört dem med Pierres körkort och uppgifterna om "Bauhauskartongen" på vinden. Vem har egentligen förfalskat vems namnteckning? I mitt tycke är det uppenbart att samma person skrivit under båda namnen på låneansökan till Bluestep (bilaga F). Men vem är det som skrivit under för båda? Lotta eller Pierre? Jag lutar åt Pierre, trots att namnteckningen skiljer sig markant från hans körkort från 2005.

Det känns som om Lotta skulle ha svårare att mörka det hela. Speciellt som att det är Pierre som kör hela Talibanhistorien som är så jävla osannolik så man inte vet vart man ska ta vägen. Det är rimligtivs den som förfalskat sin partners namnteckning som vill gömma dennes post liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in