2013-08-28, 22:41
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Ja det är ju det vänstern vill?

Så, det är vänstern som styr landet? Det var nytt för mig.
Jag trodde borgarna styrde sverige sen många år.

Har du några belägg för att skolinspektionen skulle ha en vänsteragenda?
Citera
2013-08-28, 22:41
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Mediernas intresse är att tjäna pengar, det som händer på Lundsberg är mer intressant än det som händer i vanliga skolor på grund av bland annat de två anledningar jag gav. Därför hanteras händelserna på Lundsberg mer som en riksangelägenhet än händelserna i vanliga skolor.

Jag förstår att du tycker att det är hemskt att vita barns sadism visas i media när det finns så många invandrarbarn som slår vita barn utan att det syns i media, men du får helt enkelt försöka förstå anledningen till varför det är som det är.

man ska väl alltid försöka stävja våld mot andra individer oavsett var i samhället det sker?
Citera
2013-08-28, 22:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vilken skola, exakt är det du jämför Lundsberg med? Du kan väl inte jämföra Lundsberg med en fiktiv fantasiskola, och sen klaga på att man i teorin inte skulle stänga fantasiskolan?
Ta fem valfria högstadium eller gymnasier med sammantaget 2000 elever och du kommer hitta mobbingfall varje år på alla skolor och säkerligen ett antal slagsmål och till och med grov misshandel.
Mobbing och olika fall av pennalism har och kommer alltid förekomma.
Givetvis ska det motarbetas och förövare bestraffas men lika förbannat är det något som sker så länge människan kommer existera.
Citera
2013-08-28, 22:44
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Ännu mer fascinerade är det att 50% av alla snorungar på flashback accepterar anonyma telefonsamtal om två år gamla påstådda händelser som belägg för att något inträffat.

Vad ska vi annars acceptera? Att ofrivillig ändtarmslek är ytterligare ett i raden av alla fantastiska pojkstreck som rektorn så glatt kallade strykjärnsincidenten för .
Hade hela mentaliteten med att lägga locket på och försöka gömma dessa incidenter inte varit så frekvent så hade man faktiskt kunnat betvivla lite mer vad skvallerblaskorna skriver.
Citera
2013-08-28, 22:45
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Tycker du en skola med årtionden på nacken och en nystartad kaosskola är jämförbara storheter?

En skola med årtionden på nacken bör ju haft tid att styra upp sin skit, kontra en nystartad kaosskola
Citera
2013-08-28, 22:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Så, det är vänstern som styr landet? Det var nytt för mig.
Jag trodde borgarna styrde sverige sen många år.

Har du några belägg för att skolinspektionen skulle ha en vänsteragenda?
Svensk media är kraftigt vänsterdominerad då även skolan sedan årtionden och media sätter agendan i dagens Sverige.
Citera
2013-08-28, 22:46
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Helt rätt.

Jag och andra vänner har gått på den skolan 06-09 och det enda jag kan och vill få fram att säga är att det är väldigt fokuserat på droger, "uppvisning av social status", homofobi och på samma runda homoerotiska beteenden bland elever och inte minst lärare som vet om allt som pågår men inte säger något.

90% av dem som går på skolan är inte precis smarta men får sig status jobb pga. föräldrar.

Lundbergs skolan är inte en skola där man odlar fram intellektuella elever så att säga...

Har en vän som också gått där. För honom är det ett trauma, han säger ingenting, vill inte prata om nånting om vad som hände, vi alla förstår att han varit med om djävligt vidriga saker.

Vem vinner på mobbning? Jo, mobbarna på den skolan. De fortsätter sen i näringslivet. Deras människosyn är svinig.

Bra att politikerna tar sitt ansvar och på riktigt utövar makt. Svineri, mobbning, översitteri ska inte förekomma på skolor. Varje individ ska kunna växa, lära sig, skapa och känna framtidstro.
Det är sånt vi i sverige behöver. Inte rädda människor som vill ta hämnd.
Citera
2013-08-28, 22:47
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
En skola med årtionden på nacken bör ju haft tid att styra upp sin skit, kontra en nystartad kaosskola
Och man har utbildat tusentals elever utan mankemang medan flumskolan bröt ihop direkt, vad ska vi göra med nästa friskola där ett grovt brott begås? Avrätta rektorn?
Citera
2013-08-28, 22:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ta fem valfria högstadium eller gymnasier med sammantaget 2000 elever och du kommer hitta mobbingfall varje år på alla skolor och säkerligen ett antal slagsmål och till och med grov misshandel..

Skillnaden är att på dessa skolor handlar det om enskilda händelser, det är inte en del av en tradition som finns på skolan och uppmuntras av skolans styrelse och barnens föräldrar. Skillnaden är också att Lundsberg inte gör något för att förändra situationen. Skillnaden är att barnen på Lundsberg är utsatta eftersom de bor på internat och därför är det viktigare att stänga skolan för att trygga deras situation.
Citera
2013-08-28, 22:48
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Din uppfattning av omvärlden är likt en dåres villfarelse trots att du stundom lyckas träffa ditt mål likt en blind höna.

Kan så hända, yttrar mig i ämnet men vad gör du?

Lundsbergs skola är en politisk angelägenhet och oavsett så är det bara ett politiskt beslut för att tillfredsställa en kort period tills andra händelser tar över tablåerna.
Beslutet är som sagt kortsiktigt och dessa händelser kommer återupprepas.

Undrar hur det går för de elever som berättade om upplevelserna?
Senast redigerad av Hestapo 2013-08-28 kl. 23:01.
Citera
2013-08-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Förstår din frustration men vad anser du är lösningen på problemet? Nu är det faktiskt så att i Sverige har vi lagar har vi lagar där misshandel är förbjudet. När vi alla vet att LS har haft otroliga problem med pennalism genom åren men inte gjort något åt saken, vad ska ske tycker du?

Ni som skriver här på flashback och lyssnar på vad Media har att säga, Tror att ni vet men i själva verket inte har en aningen om vad som har förse gått senaste året då skolinspektionen var på skolan.

Självklart är det helt förskräckligt att sådana här saker sker efter all tillsyn, och ja det ska bestraffas men snälla bestraffa de som har gjort något då och inte alla på skolan de övriga som går på skolan.
Citera
2013-08-28, 22:49
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Har en vän som också gått där. För honom är det ett trauma, han säger ingenting, vill inte prata om nånting om vad som hände, vi alla förstår att han varit med om djävligt vidriga saker.

Vem vinner på mobbning? Jo, mobbarna på den skolan. De fortsätter sen i näringslivet. Deras människosyn är svinig.

Bra att politikerna tar sitt ansvar och på riktigt utövar makt. Svineri, mobbning, översitteri ska inte förekomma på skolor. Varje individ ska kunna växa, lära sig, skapa och känna framtidstro.
Det är sånt vi i sverige behöver. Inte rädda människor som vill ta hämnd.
Ja och min granne heter Fantomen, det finns tusentals människor som haft ett helvete under skoltiden utan att ha satt sin fot på Lundsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in