2011-10-18, 14:44
Medlem
Underkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesssan87
Hur kan man uppmanna nån och ta livet av sig. inte konstigt att det svenska samhället ser ut som det gör. nej ursch..... Du borde väl inte uppmanna och ta tabletter utan istället uppmana och söka proffesilnel hjälp.

Om du läser inlägget igen så ser du att Bongmon skriver: Sen tycker ja inte du ska ta livet av dig Han/Hon skrev bara ett alternativ, sen vad man tycker om just det förslaget är en annan femma.
2011-10-18, 14:48
Medlem
Angeliques avatar
Precis detta har min lillasyster tjatat om hela sommaren, hon tror att tre alvedon och en fucking Red Bull räcker för att somna in. Helt insane! Jag tror att vid höga doser alvisar är risken störst att man sabbar levern av alla onödiga mängder paracetamol, låt därför bli.
2011-10-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underkast
Om du läser inlägget igen så ser du att Bongmon skriver: Sen tycker ja inte du ska ta livet av dig Han/Hon skrev bara ett alternativ, sen vad man tycker om just det förslaget är en annan femma.

jag läste vad hon skrev. Men läste även allt hon skrev. Man ska väl inte ens skriva ett alternativ på det. Snacka om att ge dubbla budskap:S
2011-10-18, 15:59
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Hur kan man uppmanna nån och ta livet av sig. inte konstigt att det svenska samhället ser ut som det gör. nej ursch..... Du borde väl inte uppmanna och ta tabletter utan istället uppmana och söka proffesilnel hjälp.

Massa bi-effekter i antidepp, bättre med opis. O psykriatri-hjälp kan han få via vårdcentralen.
2011-10-18, 17:46
Bannlyst
Nä man dör inte av 20 alvedon heller och det finns inget receptfritt läkemedel som dödar dig utan att du plågas svårt.
Du kan ju dricka en 7-8 liter vatten, det dör du av också eller ca hundra koppar kaffe, väldigt snabbt så dör du med. Säkert dör man av allt möjligt i för högdos, du kan dö av att dricka motorolja eller tvättmedel, kryddor eller av att äta duvbajs osv.... men inte somna in smärtfritt en sådan enkel död vill inte staten låta någon få!

Så fortsätt lev TS är mitt råd till dig för någon gång blir det bättre.
2011-10-18, 18:49
Medlem
Jävla idioter som tror att jag bara är fake. Haha patetiskt, varför skulle jag driva om detta?
2011-10-18, 19:12
Medlem
Hypercores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axeluzz
Jävla idioter som tror att jag bara är fake. Haha patetiskt, varför skulle jag driva om detta?

För att du är så jävla dum att det inte är sant. Du vill dö genom att överdosera på alvedon, är du 14 eller? Sen vill du ha något som går snabbt, hoppa från något högt eller hänga sig själv är nog att föredra.

Citat:

Vem uppmanade dig att hoppa av skolan? WT
2011-10-18, 19:35
Medlem
labambayos avatar
Citat:

För att det är så många som gör det för att få uppmärksamhet, och sen är det inte särskilt svårt att hitta ett snabbt sätt att dö enkelt på, jag hade kunnat vara död 10 sekunder efter att jag tryckt på "skicka svar" om jag velat (Konstig sak att skryta om, I know)
2013-08-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eltopo
Det var ett x som jobbade i vården som berättade om dessa 14itisar som försöker ta livet av sig med paraceta/acetylsalisyl...

Dödlig dos ca20 tabs á 500mg, men räkna med att det tar ca1 vecka att dö i hemska smärtor vad gäller lever och njurar - trevligt med en långsam och utdragen och plågsam död, inte direkt effektivt om man säger så.

20 tabletter á 500mg är en väldigt liten dos att överdosera.
2013-08-27, 20:43
Medlem
Charmaines avatar
Mej men så trevligt, ännu en "Kan jag dö om jag proppar i mig Alvedon?-tråd". Jag kan inte få nog av dem.

Det är svårt att säga exakt hur många Alvedon (eller hur mycket paracetamol rättare sagt) det krävs, och visste jag skulle jag inte tala om det ändå. Men jag kan, än en gång, berätta om när jag hade det tveksamma nöjet att vårda en patient som försökt med just detta (ta livet av sig med Alvedon, alltså). Han blev sakta allt gulare (tänk en Simpsons-figur ungefär) dag för dag, medan han blev allt mer dement eftersom levern och njurarna inte klarade att rena blodet från alla gifter. Hjärnan blev alltså koko.

Han sket på sig, mumlade en massa dynga och var allmänt behaglig att skåda tills han slutligen dog. Med sin kära mor som åskådare till hela spektaklet. (För den som undrar varför han inte helt enkelt fick en ny lever: Det var tydligen försent.) Och där har vi ju en aspekt till i det hela, kanske något pragmatisk och kall: Det finns folk som är leversjuka och väntar på en ny lever länge. När det nästan är deras tur kommer det in en fjortonåring som försökt ta sig av daga med en massa Alvedon och får den i stället, varpå den leversjuke faktiskt hinner dö i väntan. Känns inte helt fair tycker jag.

Vill man "dö på fläcken" finns ju en del tips, men ska man nu ta sitt liv får man väl ändå visa lite större intresse än att be andra om hjälp.

Självmord är en slutlig lösning på ett problem som faktiskt kan vara övergående. Sök hjälp i stället. För din egen skull, och för din familjs skull. Att få ett samtal där man får veta att ens far tagit livet av sig tillhör inte höjdpunkterna i ens liv. Trust me.
2013-08-28, 00:41
Medlem
dcafes avatar
Det är svårt att behålla den mängden tabletter som behövs då magen reagerar på dem. Men om LD50 värdet stämmer borde en 50 kgs flicka behöva sätta i sig nästan 200 tabletter innan det är 50/50 att hon lämnar in.

Vad som krävs för svåra leverskador eller vad som händer om man blandar in alkohol i bilden får någon annan svara på.

De säljer bultpistoler och patroner för tjurar på Granngården annars.
2013-08-28, 17:25
Medlem
theshades avatar
Citat:

För att du på allvar tror att paracetamol är en bra väg att ta livet av sig. Alla som inte är 12 år eller efterblivna vet att receptfria preparat är näst intill omöjliga att överdosera på ett fatalt sätt.

Men eftersom du nu prompt ska ta livet av dig med receptfria läkemedel så kan du ju köpa ett par burkar koffeintabletter och skölja ner så många du kan med starkt kaffe. Det kommer inte göra så ont som med Alvedon, men du kommer ha en jävla ångest innan hjärtat lägger av.

Har du väldigt långt till närmsta tåg eller varför måste det vara tabletter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in