2013-08-24, 10:37
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Både misstänkta och advokaterna är saligt mediekåta. Blir ju spyfärdig när deras ego och synd-om-mig utsagor diktas och uppfattas värre än de anhöriga får lida.
Samtliga ser ju ut som riktiga luffare och vore ju skam om inte ett litet otvättad skäggstrå eller dregel hittas på I*a.
Vatten och tvål är tydligen inte deras bästa vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Ja, naturligtvis.
Osmakligt och jag borde formulerat mig annerledes.

Advokaterna gör sitt jobb. Alla har rätt till advokat och advokaten företräder sin klient. Media kontaktar advokaterna för kommentar så fort något har hänt. Det borde man inte behöva nämna på ett forum med 18-årsgräns...
Citera
2013-08-24, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Tycker det är helt fantastiskt, nej! Nästan fräckt att jag kunde vara på två ställen samtidigt i fredags och ja, då menar jag att jag var både på häktningsförhandling OCH hemma.
Tycker att majoriteten som sitter här på denna tråden är helt och fullt skrämmande men jag hoppas än dock att ni som sitter här har helt rent mjöl i påsen vad gäller alla era val i livet och att era beslut och era liv är fläckfria.

MVH TB.

God morgon, va det kul kväll igår ? Uppe sent ?

Jag kan inte låta bli att känna att du har en viss ångest över situationen.
Jag antar att det är påfrestande när så många tar ställning mot detta, men du står "ensam" kvar ?
Du kan stödja AJ på andra sätt och samtidigt ta ett rejält avstånd till hans misstänkta gärning.
Då står du som vinnare inför alla parter och kommer må bättre. För det är så att även om AJ inte blir dömd så betyder det inte att han är oskyldig. Jag vet att AJ resonerar så, han tror att han kan rentvå sig. Det är att bita sig själv i svansen, folk kommer för alltid misstro honom ändå. Med all rätt, han har skadat tillräckligt.

Lycka till och ja, mjöl skall vara rent & i en påse.
Citera
2013-08-24, 10:54
Medlem
Ja du TB , även om AJ skulle klara sig, så betyder inte det att han är oskyldig

Det är lika dumt resonemang som att " jag har aldrig misshandlat någon i slagsmål eller använt droger, för jag har aldrig blivit dömd för detta "

WT världen verkar vara helt skev !
Citera
2013-08-24, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Ja du TB , även om AJ skulle klara sig, så betyder inte det att han är oskyldig

Det är lika dumt resonemang som att " jag har aldrig misshandlat någon i slagsmål eller använt droger, för jag har aldrig blivit dömd för detta "

WT världen verkar vara helt skev !

Ja för även om di blir dömda så hävdar di säkert att di är dömda mot sitt nekande.
I den kriminella världen är man aldrig skyldig och man kan inte ha fel.
Enkelt...för enkla människor.
Citera
2013-08-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
<snip>PS Jag kan inte längre se inlägget i tråden om att TB var vid häktningsförhandlingen... Har TB kommenterat ett borttaget inlägg? Vore intressant att få veta vem som skrev det... Jag kan i alla fall inte hitta det. Kommentera ett borttaget inlägg, måste vara viktigt... D.S.

https://www.flashback.org/sp44807166
Citat:
En fågel som bevistade den offentliga delen av häktningsförhandlingen idag viskade att TB också var där, och var väldigt frågvis till de som var närvarande utanför rättssalen.

Tillägg: strax därpå ifrågasattes uppgiften: https://www.flashback.org/sp44807349
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-24 kl. 11:24. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-24, 11:10
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Här får vi nu svart på vitt att AJ har många grizvänner som jagar golare även där de inte finns...de har alldeles säkert även besökt den stackars pappan och varnat honom för att hämnas. SB har dragits fram i tråden vid flera olika tillfällen, så även PT. Ingen behöver åka till Thailand för att gömma sig, de inblandade har inget att frukta - endast de som var Ida nära. Fy fan vad vidrigt!!!!

"Stackars pappan"??? Hehe.. Jag vill våga påstå att om de hälsat på "stackars pappa" så är det INTE han som krälar därifrån med svansen mellan!
Citera
2013-08-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
https://www.flashback.org/sp44807166

Tillägg: strax därpå ifrågasattes uppgiften: https://www.flashback.org/sp44807349

OK Men dina länkar tyder på att två fåglar placerat TB vid häktningsförhandlingen och hon reagerar mer över det än något som sagts i tråden om henne på två veckor och hävdar att hon har varit hemma vid den tiden... Så det kanske är lite känsligt att hon varit där? Och vilken fågel är det som dementerar att det man tror är en ung tjej (TB) i själva verket är en dam i 60-års åldern? Underligt tycker jag...
Citera
2013-08-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
OK Men dina länkar tyder på att två fåglar placerat TB vid häktningsförhandlingen och hon reagerar mer över det än något som sagts i tråden om henne på två veckor och hävdar att hon har varit hemma vid den tiden... Så det kanske är lite känsligt att hon varit där? Och vilken fågel är det som dementerar att det man tror är en ung tjej (TB) i själva verket är en dam i 60-års åldern? Underligt tycker jag...

Trovärdigheten av dessa uppgifter kan jag inte avgöra, men eftersom detta sägs ha ägt rum utanför förhandlingssalen så kan det kanske existera foton.
Citera
2013-08-24, 12:16
Medlem
Är det ens viktigt om TB var där eller inte? Jag kan inte ens se att det skulle ha någon betydelse för mordfallet.
Citera
2013-08-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Mycket skit kan man anklaga Svenskarnas Parti för men sånt här är jag nog ganska säker på att dom kraftfullt tar avstånd ifrån! Åtminstone officiellt! Och detsamma gäller förmodligen även för SD! Sånt här vill inte dessa partier eller liknande närstående rörelser förknippas med även om dom står för mycket annan dynga!

Personer som endast röstar på dessa partier, och som alltså inte ingår i någon partiorganisation, bildar ett personligt nätverk. De har förmodligen inte, som de flesta på Flashback, läst hela denhär tråden och allt vad som har publicerats i media. Att de skulle vara bättre på att läsa kritiskt och fatta rätt tvivlar jag på. Det krävs alltså ingen begriplig orsak, i den sliriga praktiken, för hot och repressalier.
Citera
2013-08-24, 12:57
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Tycker det är helt fantastiskt, nej! Nästan fräckt att jag kunde vara på två ställen samtidigt i fredags och ja, då menar jag att jag var både på häktningsförhandling OCH hemma.
Tycker att majoriteten som sitter här på denna tråden är helt och fullt skrämmande men jag hoppas än dock att ni som sitter här har helt rent mjöl i påsen vad gäller alla era val i livet och att era beslut och era liv är fläckfria.

MVH TB.

Herregud, finns väl INGEN som är fläckfri men däremot kan vi " välja" att stå för vissa värderingar och handla utefter det. När det går så långt att man misshandlar kvinnor och står och sparkar på en ung flickas huvud.. Ja då är man rent ut sagt ond i mina ögon och värderingarna snedvridna. Har han nu dessutom tagit livet av en tvåbarnsmamma, kanske också inför hennes lille sons ögon... Då måste väl även du, "trots" din vänskap med honom tycka att det är hemskt.. Eller? Menar inget illa gentemot dig men tänk istället på ditt eget liv och öppna ögonen för det som är rätt och sant!
Citera
2013-08-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Mycket skit kan man anklaga Svenskarnas Parti för men sånt här är jag nog ganska säker på att dom kraftfullt tar avstånd ifrån! Åtminstone officiellt! Och detsamma gäller förmodligen även för SD! Sånt här vill inte dessa partier eller liknande närstående rörelser förknippas med även om dom står för mycket annan dynga!

Då hoppas jag att rörelsen gör allt för att förhindra att AJ sprider dessa rykten, om att de står bakom honom och beskyddar honom, och att de skulle "bestraffa golare" som hjälper till att lösa fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in