2013-01-10, 21:09
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Nu anser tydligen Leif GW att mordet på Per Häggström som till vissa delar påminner om mordet på Reijo Daag är löst.
Källa? Länk?
Citera
2013-01-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Källa? Länk?

http://www.resume.se/nyheter/media/2013/01/09/gws-team-pa-vag-att-losa-mordgatan-i-ny-bok-av-journalist/ om du hade gått till tråden om mordet på Per Häggström så hade du hittat länken där.
Citera
2013-01-11, 00:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant information.

Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
http://www.resume.se/nyheter/media/2013/01/09/gws-team-pa-vag-att-losa-mordgatan-i-ny-bok-av-journalist/ om du hade gått till tråden om mordet på Per Häggström så hade du hittat länken där.

Tack för denna länk med intressant information.
Citera
2013-07-11, 09:36
Medlem
Mera kossor som heter Loford tydligen ; http://www.freewebs.com/loford-holsteins/
Citera
2013-07-17, 23:55
Medlem
Angående kopplingen till "Per Häggström-fallet" så är det enligt GW den man som ringde telefonsamtalet till SOS som är GM,och han pratar rätt bred stockholmska och det antar jag inte Cathrine gör?,så tror vi kan avskriva henne i det fallet.

I övrigt är jag enig med vissa om att denna Cathrine borde få en påhälsning eller vykort varje år,förslagsvis på årsdagen för mordet på Reijo,bara hon blir påmind om det och vet om att folk vet!.Vidrig människa överhuvudtaget tycker jag.

Det är ju för fan skandalöst att en kniv som är misstänkt mordvapen i en utredning blir liggande så den inte kan användas i en ev rättegång,helt jävla otroligt!.

Riktigt bra standard på inläggen i denna tråd!.

MVH
Senast redigerad av Spritzer11 2013-07-18 kl. 00:35.
Citera
2013-07-18, 01:23
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritzer11
Angående kopplingen till "Per Häggström-fallet" så är det enligt GW den man som ringde telefonsamtalet till SOS som är GM,och han pratar rätt bred stockholmska och det antar jag inte Cathrine gör?,så tror vi kan avskriva henne i det fallet.

I övrigt är jag enig med vissa om att denna Cathrine borde få en påhälsning eller vykort varje år,förslagsvis på årsdagen för mordet på Reijo,bara hon blir påmind om det och vet om att folk vet!.Vidrig människa överhuvudtaget tycker jag.

Det är ju för fan skandalöst att en kniv som är misstänkt mordvapen i en utredning blir liggande så den inte kan användas i en ev rättegång,helt jävla otroligt!.

Riktigt bra standard på inläggen i denna tråd!.

MVH
Om du vill kan du lyssna på hur C*thrine låter, hon börjar prata 34 sekunder in på filmen:
http://www.radiototalnormal.se/?p=290
Citera
2013-07-18, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Om du vill kan du lyssna på hur C*thrine låter, hon börjar prata 34 sekunder in på filmen:
http://www.radiototalnormal.se/?p=290

Tackar!
Läste några av dina andra inlägg i Häggström-fallet,intressant att hon bodde 1600-1700m ifrån Vallhallavägen tiden för då mordet på Per ägde rum.
Men var det inte så att tekniker,röstananalytiker eller liknande hade fastslagit att den mannen som pratar i SOS-samtalet är från stockholmsområdet?,eller drömde jag kanske det

MVH
Citera
2013-07-21, 18:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stockholmare.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritzer11
Tackar!
Läste några av dina andra inlägg i Häggström-fallet,intressant att hon bodde 1600-1700m ifrån Vallhallavägen tiden för då mordet på Per ägde rum.
Men var det inte så att tekniker,röstananalytiker eller liknande hade fastslagit att den mannen som pratar i SOS-samtalet är från stockholmsområdet?,eller drömde jag kanske det

MVH

Den person som ringde in SOS-samtalet, så har det blivit fastslaget att han kom från Stockholm eller dess närhet.

Det hör man direkt när han pratar.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-07-21 kl. 18:25.
Citera
2013-08-23, 23:53
Medlem
Pajosvs avatar
Jag har följt den här tråden och även bidragit med något PM till trådskaparen Skaraborg2.

Det jag tycker är lite märkligt är att platsen för mordet ännu inte är klarlagt. Därför kommer jag att kommentera några inlägg om just mordplatsen.

Sedan kommer jag att publicera foton över de platser som nämnts i tråden som jag själv har tagit.

Jag nämner i kommentarerna "Mast 1" och "Mast 2" och det syftar på två av de skogsvägar som jag fotat där det finns någon typ av hög mast. Dessa foton kommer i ett senare inlägg.

2009-08-10, 22:39 skriver Skaraborg 2:
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har aldrig fått så mycket PM om ett mord som om just detta bestialiska mord i Viskafors 1976.

Mordet skall enligt denne uppgiftslämnare ha skett i en liten skogslänta nära en grusväg. Inte den grusväg som kallas Fagerbergsvägen som vissa tror, utan en annan väg.

Reijo skall ha varit på väg hem från en kompis/flickvän och tagit en genväg. Om det förhöll sig på detta sätt, så kände säkert GM till att Daag brukade använda denna genväg. Kanske stod han och väntade på ge honom, för att förklara sin "kärlek"? När Daag, som inte var homosexuell, inte visade sig vara intresserad så brast alla hämningar hos GM?

Jag var nog den som bidrog med uppgifterna om att mordet skedde längs med en annan väg än Fagersbergsvägen, troligen då Sven Eriksons väg. Detta var det man hörde som ung...

2009-08-20, 22:31 skriver castafjodor:
Citat:
Ursprungligen postat av castafjodor
Mycket möjligt att det var så det gick till. Enligt flera vittnen, bla mina föräldrar sågs båda två cyklandes mot det område som senare blev brottplatsen. Helt rätt om platsen, det var inte Fagersbergsvägen utan en liten grusväg mellan "Mossen" & Rydboholm.

Här vet jag inte exakt vad som menas med Mossen...

2011-05-27, 13:33 skriver kakanapan:
Citat:
Ursprungligen postat av kakanapan
Vet inte om jag gör rätt bara kopierar kordinater från eniro.
Tror att kropen hittades här
WGS 84 (lat, lon):N 57° 38.740', E 12° 53.697'
WGS 84 decimal (lat, lon):57.64566, 12.89496
RT90:6394918, 1326243
SWEREF99:6391212, 374358

Kakanapan pekar ut en plats nära ”Mast 2”, fast på andra sidan av Sven Eriksons väg, ca: 600 meter från fastigheten Skogen 2. Jag har varit där och fotat...

2011-07-06, 19:20 skriver castafjodor:
Citat:
Ursprungligen postat av castafjodor
Njaaa.....att döma av gps-kordinater så säger du att han hittades på vänster sida av vägen om man kommer från centrala Viskafors. Jag är nästan övertygad att det var längre fram och upp en bit till höger, en liten avstickare in i skogen.

Sen bodde Reijo i Rydboholm då detta hände, Ev. GM bodde däremot på Lars Väg. Familjen till ev. GM flyttade ganska raskt därifrån då hela Viskafors var övertygade om att ev. GM var skyldig. Reijos föräldrar bor vad jag vet kvar i Borås-området!

Castafjodor verkar att syfta på den lilla skogsväg där ”Mast 1” är belägen. ”Mast 1” är på höger sida av vägen (från Viskafors sett) och ytterligare 300 meter närmare Rydboholm.

2012-09-23, 01:06 skriver Tadeuz:
Citat:
Ursprungligen postat av Tadeuz
Idag var jag på mordplatsen eller i dess absoluta närhet. Tog lite kort. En del av vägen är idag avspärrad pga dålig farbarhet, trots asfalt. Mordplatsen måste ligga till vänster som någon sa och inte till höger från Rydbolholm. På höger sida är det en bra grusväg. Tyvärr hade jag en person som uppehöll sig på vägen så jag vågade inte gå ut för att gå in på den igenväxta vägen där Reijo slutade sina dagar. Den personen undrade säkert vad jag gjorde där när det är skyltat som en återvändsgata idag. Men jag måste medge...vilken plats, vilken väg, otäckt när man vet vad som hänt! Dit åker man inte utan anledning, jag lovar er! Men jag åker dit igen med min son och tar kort.....

Här vet jag inte vad Tadeuz menar med att ”på höger sida är det en bra grusväg”. Det finns ingen parallell grusväg längs med Fagersbergsvägen. Möjligen menar Tadeuz den grusväg som leder upp till soldattorpet, och den vägen har han fotat i ett senare inlägg vilket även jag har gjort.

Fagersbergsvägen är återigen asfalterad och är riktigt bra men avstängd för fordonstrafik.

2012-10-01, 20:55 skriver mappen:
Citat:
Ursprungligen postat av mappen
Hej alla,
Enligt koordinaterna som Kakanapan angett så ska brottsplatsen vara nånstans bredvid Sven Erikssons väg. Vad jag förstår efter några andra inlägg så skall det inte heller vara nånstans bredvid Fagersbergsvägen.

Vad som förbryllar mig är att skall man ta sig från Viskafors centrum så tar man inte Sven Erikssons väg. Då tar man lättare Fagersbergsvägen, för Länsvägen ville man nog inte helst cykla även på den tiden. Tar man sig från GM hem adress så kan man ta Sven Erikssons väg, men det blir en rejäl omväg till Rydboholm. Man kan lika enkelt ta sig till Fagersbergsvägen från GM hem adress.

Vad jag kan se på en utav bilderna i Xtra Borås där cykeln ligger vid vägkanten. Så kan man se takåsarna på vad jag tycker mig se ut som på någon större fabrikslokal. Det kan vara Johnsons och Johnsons gamla byggnad, då skulle det vara Fagersbergsvägen, men det känns om byggnaderna ligger för nära för det. Det kan även vara en del av gamla Rydboholmsbolagen. Men det innebär att brottsplatsen skulle vara mycket närmre Rydboholm. Och då kan det vara vilken väg som helst.

En annan sak som intresserar mig är också var Reijo bodde när detta hände, med tanke på brottsplatsen. Var det i Rydboholm eller Viskafors? Och i så fall var i samhället.

Respekt till er alla.

Det är riktigt att det är närmare att ta Fagersbergsvägen än Sven Eriksons väg om man på cykel ska förflytta sig från Fagersbergsområdet till Rydboholm.

Gamla Johnson & Johnsons fabrik ligger på andra sidan ån Viskan och Rydboholmsbolagen ligger lägre beläget.

2012-10-01, 22:38 skrivet betsida:
Citat:
Ursprungligen postat av betsida
Trots att jag hört historien berättas tidigare, så känns det mycket obehagligt att läsa om det nu igen.

Känns som att Kakanapans koordinater stämmer ganska bra, jag skulle dock vilja ha platsen några hundra meter mer norrut, längs den lilla skogsväg som går in åt öster från Sven Erikssons väg (fortsätter som stig vidare bort till Sobackens soptipp). Har fått platsen förklarad för mig från en mycket närboende. Den lilla skogsvägen kallas i orten för Mordvägen.

Här tror jag att betsida syftar på platsen ”Mast 1”, precis som castafjodor.

2012-10-02, 00:17 skriver mappen:
Citat:
"Mordvägen"

Ok, då är jag med. Det jag trodde mig vara nån sorts byggnad, är då när man tittar noggrannare troligtvis något Polis/Pressfordon som står nere på Sven Erikssons väg. Kan det vara den skogsvägen där det idag står en telemast precis i början på vägen? Då blir man än mer förundrad hur GM lyckades lura stackars Reijo dit. Mycket läskigt!

Jag tycker själv att det är svårt att avgöra om det är en byggnad eller ett fordon. Tittar man i tidningen Xtra Borås så ser man en mindre bild på en grå gammal VW-buss i förgrunden och strax bakom den en Volvo 145 likbil. Kan det vara VW-bussen som syns på den större bilden också?
Citera
2013-08-24, 00:01
Medlem
Pajosvs avatar
2012-10-02, 09:31 skriver Tadeuz:
Citat:
Av tidigare koordinater så är platsen från en instickare från Fagersbergsvägen in skogen. Fagersbergsvägen går från Rydboholm (gamla fabrikerna) till den nya vägen som går parallellt mellan R 41 och centrala Viskafors.
Från Rydboholm åker man in mot Sven Erikssonvägen tar höger och åker på Fabriksvägen och tar sedan vänster mot Fagersbergsvägen (skyltat idag återvändsgata). Du får åka någon km på vägen (smal asfaltväg.) Du kommer att passera på vänster sida mordplatsen men kör vidare mot en vägavspärrning (du kan inte åka igenom). Där kan man ställa bilen. På höger sida har du en bra grusväg. Den är alldeles för rak och fin om jag jämför pressens bild av den avkastade cykeln som finns i tidningen Xtraborås. Vänder du på dig och går tillbaka mot Rydboholm igen så ca hundra meter på höger sida eller något mer så har du en igenväxt skogsväg. Den är verkligen igenväxt men man ser konturerna bra. Där vill jag ha mordplatsen. Du kan säkert gena lätt genom skogen mot den andra grusvägen "Sven Eriksonsvägen" som går parallellt, fast några hundra meter emellan. Jag har ett kort på grusvägen som jag inte tror är mordplatsen, men vet inte hur man bifogar en fil. När jag var där så uppehöll sig en ensam man på grusvägen mot mordplatsen. Jag vågade inte sticka in på den igenvuxna vägen då jag var själv. Alla som bor på den vägen längre ner vet ju vad som hänt och de flesta undrar säkert vad man gör där ute i ensamheten....

Om Tadeuz syftar på kakanapans koordinater så visar de på en ”instickare” från Sven Ericsons väg, ej från Fagersbergsvägen.

Beskrivningen av hur man tar sig till Fagersbergsvägen från Rydboholm är korrekt, men idag kan man inte köra på Fagersbergsvägen överhuvudtaget. Men avspärrningen kan ha flyttats närmare åt Rydboholmshållet sedan Tadeuz skrev sitt inlägg. Eftersom Tadeuz skriver att vid avspärrningen finns det på höger sida finns en rak och fin grusväg så tror jag att Tadeuz syftar på den grusväg som leder fram till soldattorpet.

Tadeuz skriver sedan att man ska gå ca: 100 meter mot Rydboholm och att det då finns en igenvuxen skogsväg på höger sida av Fagersbergsvägen.

Den skogsvägen kan vara den som jag letat efter nu i dagarna. Jag minns att jag för ett antal år sedan, när man fortfarande fick köra bil på Fagersbergsvägen, så parkerade jag bilen i nära anslutning till denna skogsväg. Anledningen till detta att jag redan då skulle ”luska ut” var mordplatsen ev. kunde vara belägen.

Jag traskade in på denna skogsväg som ledde uppåt och efter kanske 100 meter så såg jag taken på några byggnader. Då tolkade jag att dessa tag tillhörde Sune Andersson Bilverkstad eller fastigheten Skogen 2.

Jag har som sagt letat efter denna nu igenvuxna skogsväg men ännu inte hittat den...

2012-10-02, 21:08 skriver Tadeuz
Citat:
http://s6.postimage.org/4mslnn0ld/Grusv_g.jpg

Gör ett test om det fungerar. Detta är grusvägen till höger på Fagersbergsvägen som är halvkass asfalt. Den tar slut och detta möter du till höger. Personligen tror jag att mordplatsen ligger ca 100 tillbaka, som jag skrev innan. Men platsen är ju ändå inte en trevlig sådan.

Bilden som Tadeuz länkar till är grusvägen som leder fram till soldattorpet som ligger på höger sida av Fagersbergsvägen om man kommer från Rydboholm. Jag har själv fotat samma ställe...

2012-10-05, 23:20 skriver mappen:
Citat:
Hej,
Jag har full respekt för din teori.
Men vad man uppfattar som en slängd cykel vid vägkanten, är i själva verket en cykel som har stödet utfällt och är vänd mot Sven Erikssons väg som dem kom ifrån. Anledningen till att den är vält kan ju vara att den har blåst omkull eller GM sparkat omkull den efter mordet. Så det verkar som att allt har gått lungt fram tills att cykeln parkerades vid vägkanten. Det kanske är så att när man har varit mobbad och utstött som GM var, så kanske det var droger inblandat. Hasch var väl vanligt redan på den tiden? Jag får en känsla av att det är "någonting" GM har lockat med för att kunna lura Reijo dit.

Det här är intressant...
Mappen menar antagligen att cykeln är vänd mot Sven Eriksons väg och då är alltså fotot inte taget från Sven Eriksons väg och in mot skogsstigen. Det kan förklara att det ev. syns ett fordon på bilden. Fordonet står då på Sven Ericsons väg.

2012-10-06, 09:22 skriver detektivennr1:
Citat:
Ursprungligen postat av detektivennr1
Jag bor i Viskafors och har följt denna tråd med stort intresse sedan jag läste om mordet på Reijo i Borås Xtra härom veckan... Såg att någon skrivit att Reijo bodde i Rydboholm när mordet skedde. Jag har dock av säkra källor hört att han bodde på Lars väg i Viskafors när han blev mördad, och att GM bodde en liten bit därifrån. Mordplatsen ska ju dock ha varit i Rydboholm om jag har fattat min källa rätt... Har gått förbi precis i närheten ett flertal gånger (lyckligt ovetandes om vad som hänt där) men det lär nog dröja innan jag går dit igen känns det som.
Usch, tycker detta är en riktigt kuslig historia!

Kan detektivennr1 peka ut mordplatsen på mina kommande bifogade översiktsbilder?
Citera
2013-08-24, 00:08
Medlem
Pajosvs avatar
Jag var barn när detta mord skedde men jag minns detta ändå. En minnesbild jag har från Borås Tidning är en bild på förstasidan som visar en polisbil framför för en vägbom vid en skogsväg. Eventuellt står det även polisman vid bilen.

Detta illdåd var något som diskuterades då och då under min uppväxt och det hände att vi cyklade eller åkte moped när vi blev äldre för att leta efter mordplatsen. Dock hade vi för lite information (det var före internet) så vi fick helt enkelt gissa oss fram. Än idag vet jag inte den exakta platsen för mordet...

De rykten och fakta som först fram här i tråden diskuterades också bland oss ungdomar genom åren. Det som återstår är väl just att ”hitta” platsen för mordet, det har ju framkommit lite olika teorier om detta i denna tråd.

Jag har nu i dagarna besökt de aktuella platserna mer än en gång och fotat samt mätt avstånd med bilen. Eftersom Fagersbergsvägen är avstängd för biltrafik mellan villaområdet Skansen och nedfarten till gamla Valsgravyr i Rydboholm så har jag gått denna sträcka ett par gånger. Jag har även besökt Skräppakärret där det gamla soldattorpet är beläget samt Viskafors scoutkårs betydligt nyare barack precis intill.

Jag har även åkt på Sven Eriksons väg (på något ställe längs vägen benämns vägen Fagerhultsvägen) åt båda hållen några gånger, och stannat till på intressanta platser, samt kört på både Lars väg och Fagersholmsvägen där BO och GM sägs ha bott.

32 foton har jag tagit med iPhonen så att jag har fått med positioneringen (GPS-koordinater???). Fotona har jag sedan importerat till iMacens iPhoto så att platsen för fotona markeras med röda nålar på en satellit-karta. (En nål kan markera flera foton).

På denna satellit-karta med röda nålar har jag sedan markerat var vägspärrarna finns idag när det gäller Fagersbergsvägen, markerat där Sven Eriksons väg eventuellt byter namn till Fagerhultsvägen, lite avstånd mellan olika platser, soldattorpet, kakanapans GPS-koordinater för mordplatsen (på en annan satellit-karta) samt givetvis var mina foton är tagna någonstans.

Några klargöranden först:

Viskafors ligger drygt en mil söder om Borås. Mellan åren 1961-1974 var Viskafors en egen kommun och till kommunen hördes bl.a. Rydboholm, Viskafors, Kinnarumma och Seglora. Svaneholm är en del av Viskafors.

Fagersberg är ett större bostadsområde i Viskafors.

Skansen är ett villaområde i Viskafors som nästan ligger mellan Viskafors och Rydboholm, men det tillhör Viskafors.

Det är många vägar som heter något på "Fager", Fagersbergsvägen, Fagersholmsvägen och Fagerhultsvägen...

Det vore intressant om de som har teorier om mordplatsen, eller med säkerhet vet vart mordet begicks, sparar ner min satellit-karta och markerar detta på bilden och sedan laddar upp bilden igen.

Här är de två olika satellit-kartorna samt en bild från Google street view över Sven Eriksons väg och fastigheten Skogen 2:

http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Foton-Oumlverblick_zps2b01264c.jpg~original

http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Kakanapansfyndplats_zps442274ac.jpg

http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/SvenEriksonsvaumlg-Skogen2-SuneAndersson_zpsac779c80.jpg

Här är mina foton jag tagit:

Vid ”Mast 1”, 300 meter från fastigheten Skogen 2:

Bild 01: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild01-Mast1_zpse84326b9.jpg

Bild 02: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild02-Mast1_zps0eee5c62.jpg

Bild 03: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild03-Mast1_zps25dacd42.jpg

Bild 04: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild04-Mast1_zps38ffc3a2.jpg

Bild 05: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild05-Mast1_zps8534ff92.jpg

Bild 06: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild06-Mast1_zps6b193487.jpg

Bild 07: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild07-Mast1_zpscb22037e.jpg

Bild 08: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild08-Mast1_zpsd1837ac6.jpg

Bild 09: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild09-Mast1_zpsfab62e0a.jpg

Vid ”Mast 2” 300 meter från ”Mast 1” och där x x pekat ut som mordplats:

Bild 10: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild10-Mast2_zps3c605f82.jpg

Bild 11: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild11-Mast2_zps16c81184.jpg

Bild 12: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild12-Mast2_zps22895fa7.jpg

Bild 13: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild13-Mast2_zps1cdfd29d.jpg

Bild 14: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild14-Mast2_zps98aeabfe.jpg

Längs skogsvägen i närheten av kakanapans ev. mordplats. Ligger mitt emot "Mast 2":

Bild 15: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild15-Vaumlgentillevfyndplats_zps419dfbb4.jpg

Bild 16: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild16-Vaumlgentillevfyndplats_zps716bd193.jpg

Bild 17: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild17-Vaumlgentillevfyndplats_zps89a841e3.jpg

Längs Fagersbergsvägen där mordet kan ha skett på någon avvikande skogsväg:

Bild 18: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild18-LaumlngsFagersbergsvaumlgen_zps62fe3e9a.jpg

Bild 19: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild19-LaumlngsFagersbergsvaumlgen_zps7f0be725.jpg

Bild 20: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild20-LaumlngsFagersbergsvaumlgen_zpsf8d4782b.jpg

Till och från soldattorpet Skräppakärra där även Tadeuz tagit ett foto:

Bild 21: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild21-Vaumlgentillsoldattorpet_zps3ae6b7de.jpg

Bild 22: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild22-Vaumlgentillsoldattorpet_zps65985503.jpg

Bild 23: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild23-Vaumlgentillsoldattorpet_zpsad833969.jpg

Bild 24: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild24-SoldattorpetSkraumlppakaumlrret_zps3a89374d.jpg

Bild 25: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild25-VfsScoutkaringrSkraumlppakaumlrret_zps7a940c92.jpg

Bild 26: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild26-Vaumlgenfraringnsoldattorpet_zpsc52d46f1.jpg

Bild 27: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild27-Vaumlgenfraringnsoldattorpet_zpsa3a1fcec.jpg

Bild 28: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild28-LaumlngsFagersbergsvaumlgen_zpsd1f3f388.jpg

Fagersbergsvägen, fotat från Viskaforshållet i riktning mot Rydboholm:

Bild 29: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild29-Fagersbergsvaumlgen_zps95f97843.jpg

Bild 30: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild30-LaumlngsFagersbergsvaumlgen_zpsc221d2f2.jpg

Bild 31: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild31-LaumlngsFagersbergsvaumlgen_zpsfaaa1ae3.jpg

Bild 32: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Bild32-LaumlngsFagersbergsvaumlgen_zps450ec3df.jpg

Här är bilderna från artikeln från tidningen Xtra Borås september-oktober 2012:

Xtra - http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Xtra-Fyndplatsen_zps3aa6aba5.jpg

Xtra - VW-buss och likbil: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Xtra-VW-bussampLikbil_zpsedd44f74.jpg

Xtra - Likbil: http://i1001.photobucket.com/albums/af136/Pajosv/Xtra-Likbil_zps295b1b67.png
Senast redigerad av Pajosv 2013-08-24 kl. 00:50.
Citera
2013-08-24, 00:45
Medlem
Pajosvs avatar
Kan tillägga en sak ang. avstånd mellan BO:s bostad och platsen där han ev. hittades mördad ("Mast 2").

Från Nya vägen, alltså påfartsvägen till den nyare riksväg 41, till den mordplats som kakanapan gav koordinationer till är det 2,2 kilometer. Till detta kommer då avståndet mellan Nya vägen och BO:s bostad bakom den gamla mataffären Gamleboden.

Idag kan man inte åka den närmaste vägen med bil från BO:s bostad, till mordplatsen. Det kunde man fram till för dryg 20 år sedan. Dock kan man cykla den första biten som idag är avstängd för biltrafik.

Från Gamleboden till där Sven Eriksons väg idag börjar vid Nya vägen så är det 1,6 kilometer om man åker bilvägen. Men det är en rätt stor omväg. Om man istället skulle åka enligt hur det var förr så är det inte många hundra meter det handlar om, kanske 500 meter.

Om vi istället lägger till 800 meter till de tidigare nämnda 2,2 kilometer så är sträckan inte mer än 3 kilometer från BO:s bostad till den ev. mordplatsen.

Och GM bodde kanske ytterligare max en kilometer "längre bort"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in