2013-08-22, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
TTELA 4/7: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2234292-36-aringens-advokat-min-klient-ville-hjalpa-till-?m=print

Det kanske är där deras berättelser går isär eftersom inte ens advokaten vill kännas vid hur han tog sig därifrån. AJ hade visst ändrat sin story? Var han så dum att han tog mc:n därifrån och har i nästa version sagt att han bett om skjuts för att förklara varför polarna var där? Det var ju tydligen något som polis/åklagare måste smälta.
Citera
2013-08-22, 08:36
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Man måste vara omåttligt korkad om man reser till Thailand i ett sådant läge, och hur skulle han ha råd med det?

Luxona AB visade ju ett minusresultat 2012 så där finns kanske inga pengar men om alla släktingar och vänner samlar ihop så är ju faktiskt inte flyget så dyrt. (Ingen jag känner har ännu sett honom på något flyg iallafall så han kanske stannar i Lindome?) Hunden var kanske försäkrad så där blir det ju också en peng. Det finns kanske någon partivän i Thailand som han kan bo hos. Vad som däremot är dyrt är borttagandet av ansiktstatueringarna.
Citera
2013-08-22, 08:40
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kanske är där deras berättelser går isär eftersom inte ens advokaten vill kännas vid hur han tog sig därifrån. AJ hade visst ändrat sin story? Var han så dum att han tog mc:n därifrån och har i nästa version sagt att han bett om skjuts för att förklara varför polarna var där? Det var ju tydligen något som polis/åklagare måste smälta.
Det kan ju också vara så att advokaten är smart nog att svara så, för att undvika att få frågan "Men, han har väl inget körkort?" som nästa fråga.
Han behöver ju inte vara söndagsskolkille och svara artigt och utförligt på allt pressen frågar honom om?
Citera
2013-08-22, 08:41
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Man måste vara omåttligt korkad om man reser till Thailand i ett sådant läge, och hur skulle han ha råd med det?

Luxo*a A*visade ju ett minusresultat 2012 så där finns kanske inga pengar men om alla släktingar och vänner samlar ihop så är ju faktiskt inte flyget så dyrt. Hunden var kanske försäkrad så där blir det ju också en peng. Det finns kanske någon partivän i Thailan* som han kan bo hos. (Ingen av mina vänner har sett honom på något flyg än iallafall så han stannar kanske i Lindom*.) Vad som däremot är dyrt är borttagandet av ansiktstatueringarna.
Senast redigerad av ModerEva 2013-08-22 kl. 08:43.
Citera
2013-08-22, 08:43
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Luxona AB visade ju ett minusresultat 2012 så där finns kanske inga pengar men om alla släktingar och vänner samlar ihop så är ju faktiskt inte flyget så dyrt. (Ingen jag känner har ännu sett honom på något flyg iallafall så han kanske stannar i Lindome?) Hunden var kanske försäkrad så där blir det ju också en peng. Det finns kanske någon partivän i Thailand som han kan bo hos. Vad som däremot är dyrt är borttagandet av ansiktstatueringarna.
Någon i denna tråden kanske vet bättre, men vi andra har faktiskt inte en enda aning om hur hans ekonomi ser ut! Att spekulera om hur han har råd med en resa är bara slöseri på tid och leder inte nånstans även om man skulle få fram det rätta svaret.
Citera
2013-08-22, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Rimligtvis är ursprunglig plan att DB och FH berättar öppet att de kört med bilen i trakterna av Grästorp. Vallningen av dem där tyder på det. Eventuella vittnen som sett bilen kan därmed bemötas. Men de förnekar givetvis att de åkt till BP. AJ å sin sida måste säga att han lämnat stället så att han kan skylla mordet på andra. Men folk kan ha sett hur han tog sig därifrån så bäst är att tiga om det eller i varje fall inte få ut en lögn i pressen som ett vittne kan reagera på.

Men FH kanske föll för trycket när ett vittne sagt sig se bilen komma till BP eller när något tekniskt bevis binder dem. De kan då ha saknat en alternativ förklaring och uppgifterna går isär. Hur den går isär kan vi bara spekulera om. AJ kan ha sagt att han tog MC, gick osv osv.

Har det gått fort, är man övermodig och har man grinpelle i gänget så kan lögnerna snart vara övermäktiga. Klart är att AJ är mycket intresserad av vad FH sagt.

Orecis som Quarrel säger kan det inte skada att söka efter MCn. Denna uppgift bör spridas på Dannebacken och folk bör inse att det kan vara viktigt att berätta att man INTE sett en MC vid huset vid viss tidpunkt. Även en icke iakttagelse är ju en iakttagelse.
Citera
2013-08-22, 09:08
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Någon i denna tråden kanske vet bättre, men vi andra har faktiskt inte en enda aning om hur hans ekonomi ser ut! Att spekulera om hur han har råd med en resa är bara slöseri på tid och leder inte nånstans även om man skulle få fram det rätta svaret.

Att spekulera kring vad vi inte egentligen har med att göra handlar väl delar av fb om. Annars vore vissa ämnen tabu!? Finns det tillräckligt med pengar (hans eller andras) så att han kan gömma sig utomlands och inte komma hem och ta sitt straff (om han befinns skyldig till skyddande)?
Citera
2013-08-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
rätt där fundera oxå på de vem är så dum så han talar om var han skall åka. för gissar de finns en massa i denna tråden som ber folk i thai att hålla utkik? nej Lindome ä nog bäst
Citera
2013-08-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Teknisk bevisning, företrädesvis DNA. Tänk så här, AJ och hans kläder var blodiga, och han sätter sig på eller leder mc:n. Han kontaminerar då mc:n, eller smittar ner den med spår.
Blod är mycket smittsamt, oerhört svårt att tvätta bort och dessutom lätt att spåra.

RDYs fynd har sitt ursprung från ett enda fågelkvitter.
Men om det känns bättre för dig så har jag igår fått så starka indikationer för både 1 & 2 att det känns dumt att inte dryfta det som en mycket trovärdig uppgift i tråden. Till skillnad från mycket annan spekulation, ack så viktig, men än dock helt utan substans.
Men säker kan man aldrig vara, men jag ser inte vad som kan skada att folk håller ögonen öppna efter mc:n, gör du ?
bör väl vara det bästa kvitter i denna tråden isf?
Citera
2013-08-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
rätt där fundera oxå på de vem är så dum så han talar om var han skall åka. för gissar de finns en massa i denna tråden som ber folk i thai att hålla utkik? nej Lindome ä nog bäst

Håller med, det där uttalandet uppfattar jag som konstigt. Speciellt om han inte ens verkar veta om han har reseförbud eller inte. – "Polisen har mitt telefonnummer och jag kommer att redovisa var jag befinner mig. Det är ingen landsflykt, men om det inte finns något reseförbud så ska jag åka i väg för att komma bort och landa i mig själv." (Aftonbladet 130821).

Kanske han bara vill att alla ska tro det så att han blir lämnad ifred någonstans i Sverige?
Citera
2013-08-22, 09:57
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Varför ska ni dra in hans barn och ex?
Skärp er för fan! Fokusera på honom istället

Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Enl. säkra källor så lider hans äldsta dotter något fruktansvärt just nu.
Hon har ju knappast valt sin far

Starkt jobbat där!
Citera
2013-08-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Håller med, det där uttalandet uppfattar jag som konstigt. Speciellt om han inte ens verkar veta om han har reseförbud eller inte. – "Polisen har mitt telefonnummer och jag kommer att redovisa var jag befinner mig. Det är ingen landsflykt, men om det inte finns något reseförbud så ska jag åka i väg för att komma bort och landa i mig själv." (Aftonbladet 130821).

Kanske han bara vill att alla ska tro det så att han blir lämnad ifred någonstans i Sverige?

DB:s arbetsgivare @ Tre Älg@r är förmodligen angelägen om att han flyttar ut så snart som möjligt. Hans närvaro ger dålig PR och dessutom existerar det en diffus hotbild. I värsta fall skulle någon t.o.m. kunna få för sig att bränna ner kåken. Kanske har DB redan fått med sig sina mest personliga tillhörigheter, som älskade naziregalier och slikt, men skrotbilar och annat skrymmande lär det bli dyrt och tidskrävande att flytta. Frågan är dessutom vart? Att i en så akut situation lägga pengarna på en thailandsresa förefaller inte vara hans bästa handlingsalternativ.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-22 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in