2013-08-20, 18:12
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyber
Det är väl ingen som älskar Suarez. Men ser inte det som något problem om han kommer dit och levererar. Kan de ta in en superhatad tränare så är det minst två steg mildare att ta in Suarez.
Jo visst, men då var det ju fansen som ogillade rafa och det verkar ju den gode roman ge blanka fan i. Men efter erfarenheten med AVB vs det gamla gardet så tror jag han aktar sig för att återigen alienera spelartruppen. Sen kanske detta är en icke fråga då Ivanovic (väl?) åtminstone påstår att det är helt lugnt numera.
2013-08-20, 18:15
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyber
Fattar inte varför Mourinho (och Chelsea) håller på tramsa med Rooney. Varför har de inte försökt på Suarez? Mer prisvärd.
Mourinho var ganska tydlig med att han ville värva Rooney pga dennes förmåga att vara effektiv när motståndarna har det väldigt tätt i försvaret. Han sa rakt ut att ingen av Chelsea's nuvarande anfallare har den egenskapen, och att det var något han ville förändra.

Sedan så är jag ganska övertygad att Mou sedan ett tag vet att han inte kommer att få Rooney, utan istället bara försöker skapa konflikt i Utd-lägret. Jag hoppas fortfarande på Lewandowski, alla må hoppa på mig och säga att han bara kommer gå till Bayern, men jag tror inte en sekund på att han inte ens skulle överväga ett Chelsea med Mou vid rodret.
Om man vill köpa en spelare som är gammal så ser jag hellre Zlatan än Eto'o, men tyvärr känns den anda mycket mer trolig.
2013-08-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Sen kanske detta är en icke fråga då Ivanovic (väl?) åtminstone påstår att det är helt lugnt numera.

Jag ser Ivanovic som en väldigt sympatisk spelare och person, sällan hört något negativt om honom. Tänk om Suarez bitit Cole eller Terry istället, de hade aldrig låtit det gå.
2013-08-20, 18:18
Medlem
Om nu en anfaller tvunget ska in är det lovande att Mourinho snackar om en Plan B och C. Eto'o är väl ett rätt bra alternativ men en löneminskning på mer än 50%? Samtidigt finns det nog ingen klubb som behöver en striker som skulle betala högre lön än Chelsea så han hade fått nöja sig eller stanna i Anzhi.

Tror inte på en Zlatanaffär.
2013-08-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Jag ser Ivanovic som en väldigt sympatisk spelare och person, sällan hört något negativt om honom. Tänk om Suarez bitit Cole eller Terry istället, de hade aldrig låtit det gå.

Du glömmer väl inte den här? http://www.youtube.com/watch?v=_AEmrDwynpU
2013-08-20, 18:21
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Då Liverpool gick miste om Willian ryktas de ge sig efter Turan i Atletico. Känns ju genomförbart...

Angående Willian så säger Ben Smith på BBC att Liverpool vägrade att matcha Tottenhams bud. Vore inte första gången man avstår spelare på grund av i ägarnas ögon för högt pris. Dempsey och Sturridge bland annat. Sturridge ville man värva redan i sommarfönstret men tyckte att priset var satt för högt. Sägs det. Har inget minne av vad Chelsea ville ha då och vad man i slutändan betalade för honom när man väl köpte honom.
2013-08-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Du menar att en spelare med benägenhet att vara avstängd i mer än fem omgångar per säsong och enbart kan spela på en position är bättre än någon som kan spela på både mittfält och som forward och som sällan är avstängd? Tillåt mig tvivla.

Ja?
2013-08-20, 18:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Mourinho var ganska tydlig med att han ville värva Rooney pga dennes förmåga att vara effektiv när motståndarna har det väldigt tätt i försvaret. Han sa rakt ut att ingen av Chelsea's nuvarande anfallare har den egenskapen, och att det var något han ville förändra.

Hmm... Har det så värst mycket med verkligheten att göra? När har han visat att han är speciellt duktig mot täta försvar? Frågar bara.
2013-08-20, 18:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hmm... Har det så värst mycket med verkligheten att göra? När har han visat att han är speciellt duktig mot täta försvar? Frågar bara.

Möjligtvis att han menar att Rooney har en riktig slägga till distansskott för jag kan inte tänka mig att han menar att han dribblar sig igenom försvaret direkt.
2013-08-20, 18:46
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Du jämför Spurs, en klubb som har befunnit sig strax bakom topplagen i tabellen under ett drygt decennium, med tre klubbar som inte var någonting för ett par år sedan.

QPR:s ägare värvade varenda spelare som hade en puls och att det gick åt helvete överraskade föga. Att Anzjis ägare nu plötsligt tröttnat och valt att transferlista hela truppen avslöjar ju hur seriöst det projektet var. Malaga däremot får ju sägas var en jävla succé, som efter att ha varit ett bottenlag sånär gick till semifinal i CL på bara ett par år senare. Problemet där var att ägaren, och med honom pengarna, gick upp i rök.

Till skillnad från dessa tre klubbar är det ingen nyrik ägare som är i farten i Tottenhams fall utan en mycket ambitiös och skicklig klubbledning som försöker utveckla klubben med hjälp av pengarna från en försäljning av Bale. Att det kommer ta ett tag innan alla spelare blir varma i kläderna sitt nya land, klubb och kultur är självklart men utesluter inte att den här satsningen kan bli mycket lyckad på sikt.
Vad alla klubbarna hade gemensamt var att alla fick en stor påse med pengar. Man kan ändå inte säga att någon av klubbarna lyckades med sina målsättningar. Visst var Malaga nära CL-semi, men med tanke på hur mycket dom spenderade tror jag dom hade högre mål än CL-kvart.

Självklart är Tottenham en mer etablerad klubb än nyss uppräknade klubbar, men problemet är att dom flesta klubbar som köper 4-5 väldigt dyra och namnkunniga spelare inom samma fönster, ofta floppar. Man kanske sätter upp för höga målsättningar till en början (som i Tottenhams fall att kanske komma topp 3), sedan när något börjar gå snett, man kanske torskar tre raka matcher, brukar det vara jäkligt svårt att styra skutan åt rätt håll igen. Framför allt då man, till många delar, har ett helt nytt lag vilket innebär att många spelare inte känner varandra särskilt bra.
2013-08-20, 18:57
Medlem
Jkrokens avatar
Tror Abramovich har lärt sig en läxa att inte ta in spelare/ledare som är hatad av fansen. Visst skulle han säkert göra bra ifrån sig på fotbollsplanen, men han är inte utomjordligt mycket bättre än Lukaku, vilket gör att hans negativa sidor väger över dom positiva.

Som någon här skrev, så vore Lewandowski en otroligt bra värvning. Här tycker jag definitivt att det är värt att betala överpris för en sådan spelare. Chelsea har definitivt pengarna för det, frågan är om han själv vill till England.
2013-08-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Tror Abramovich har lärt sig en läxa att inte ta in spelare/ledare som är hatad av fansen. Visst skulle han säkert göra bra ifrån sig på fotbollsplanen, men han är inte utomjordligt mycket bättre än Lukaku, vilket gör att hans negativa sidor väger över dom positiva.

Snackar du om Suárez nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in