2013-08-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Fast vänta lite. Nu verkar du utgå ifrån att de är helt fria och oskyldiga. De ÄR bundna till BP, de sitter inte häktade för skojs skull. ÅK har gjort en bedömning nu att de lika gärna kan vara ute tills rättegången. Bl.a tittar de på risken för nya brott. Så döm inte ut DB o FH's vänner, if it smells like shit...

Jag tänker inte upprepa mig igen. Men jag har aldrig hävdat att dom friats eller är oskyldiga.
Däremot har dom ingenting med mordet eller dumpningen av kroppen att göra.
Den saken är sann!
Citera
2013-08-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Det var nog ett sånt förhållande som IF också trodde att hon hade med AJ - tills det small
Jag tror det beror på att dom aldrig haft ett sexuellt/känsomässigt förhållande.
Han har väl inte spöat sina vänner?? kan inte minnas något sådant i tråden.
Citera
2013-08-19, 23:16
Medlem
Zizzla163s avatar
Det var jag som först nämnde att Id@s fars sista ord till henne skulle vart hårda.
Jag har själv inte hört det från fadern utan från en bekant till honom/id@s systrar/id@s ex.
Om detta inte skulle stämma så skäms jag oerhört för detta inlägg. Vill absolut inte svartmåla fadern på något sätt. Alla bråkar vi ju med våra föräldrar någon gång. Speciellt en orolig förälder tänker jag.... Som ger uttryck över sin frustration att dottern inte lyssnar på honom när det gäller val av sällskap... just den kvällen iaf. MEN Det sista här är bara mina egna spekulationer..

De som känner Cl*ff vet väl att han inte är någon "svensson" direkt. Och kanske därför heller inte alltid så pedagogisk när/OM han var orolig och irriterad över att hon träffade A.J..??
Citera
2013-08-19, 23:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Det var nog ett sånt förhållande som IF också trodde att hon hade med AJ - tills det small

Och det är alltså alla andra brudar runt AJ helt blinda för?
Citera
2013-08-19, 23:20
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Min känsla är att det kommit fram mer information som gjort att ÅK tagit beslutet att släppa dessa två ur häktet. Min känsla är också att ÅK har klart för sig vilket åtal han vill att var och en av dessa tre ska ställas in för. Om ÅK anser att det inte går att förstöra något för den fortsätta utredningen, så har han nog det han behöver.

Exakt! Släpps dom så får det ju inte finnas risk för att dom kan förstöra bevis. Så tillräckligt med bevis anser sig nog ÅK ha.
Citera
2013-08-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Han har vad jag vet inte haft någon kontakt med nationella på många år undantaget gamla skinhead polare och annat löst folk.

Men jag tror inte ens dom vill ha med honom o göra när han släpps.
Tack, ett skönt svar, då har han ingenstans att ta vägen när han blir fri.
Polen igen???
Citera
2013-08-19, 23:24
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
AJ bodde på Idrottsvägen 1 cirka 50 meter från campingen. Ingen är skriven på den adressen, ett litet fint hus ser man på google streetview.

Okej. Jag fick höra att han bodde i husvagn. I Jönköping.
Citera
2013-08-19, 23:25
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Det var jag som först nämnde att Id@s fars sista ord till henne skulle vart hårda.
Jag har själv inte hört det från fadern utan från en bekant till honom/id@s systrar/id@s ex.
Om detta inte skulle stämma så skäms jag oerhört för detta inlägg. Vill absolut inte svartmåla fadern på något sätt. Alla bråkar vi ju med våra föräldrar någon gång. Speciellt en orolig förälder tänker jag.... Som ger uttryck över sin frustration att dottern inte lyssnar på honom när det gäller val av sällskap... just den kvällen iaf. MEN Det sista här är bara mina egna spekulationer..

De som känner Cl*ff vet väl att han inte är någon "svensson" direkt. Och kanske därför heller inte alltid så pedagogisk när/OM han var orolig och irriterad över att hon träffade A.J..??

Känner att jag vill avfärda en tidigare (begynnande?) trådsanning men undrar bara, stämmer det som skrivits i tråden att pappan fått besök/samtal från polisen under natten som hon försvann? Nåt om att han fått veta att det hände saker i dotterns lägenhet?

I så fall känns det så konstigt att larmet dagen efter dröjde så länge innan polisen kom dit, om nu adressen var känd sen natten innan.
Citera
2013-08-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Tack, ett skönt svar, då har han ingenstans att ta vägen när han blir fri.
Polen igen???

Polen känns ju rätt troligt då han verkar ha vänner där, han har bränt för många broar här hemma.
Men någon eventuell flytt lär ju inte vara aktuell på iaf 8-10år minst, förhoppningsvis ännu längre tid.
Citera
2013-08-19, 23:27
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, Bill och Bull har aldrig varit häktade misstänkta för mordet, eller medhjälp. Häktingarna har gällt mord resp skyddande av brottsling, grovt brott.

Var hittar du att Elake Måns misstankegrad har stärkts?

Misstankegraden stärktes när AJ var på semester i Polen och under dagens förhör ligger Bill och Bull säkerligen närmare sanningen i sina utsagor. 3 har de varit i tråden. Vissa har envist velat göra dem mer skyldiga och förminska AJ:s roll i det hela. Det är något jag inte köpt. Jag är bombsäker på att Piff och Puff inte var vid BP förrän efter mordet. AJ är ensam skyldig till mordet. Anhängare till AJ bör ju via tidningar numer kunna gissa sig till sanningen. Bilden bör ju vara glasklar även för den blinde..förblindade.

Skrev jag medhjälpare? Isf ber jag om ursäkt. Vet att det gäller skyddande och varit så hela tiden.
Citera
2013-08-19, 23:29
Medlem
Har hängt med här, och jag bor i Lilla Edet. Har hört spekulationer på byn att AJ har anknytningar till Lödöse. Kan någon bekräfta detta?
Citera
2013-08-19, 23:31
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Är det nåt särskilt förhållande mellan TB och AJ då som gör att hon tycks immun mot hans utbrott, tycks helt orädd för honom och tycks kunna gå med näsan högt och vara sig själv utan att verka riskera hans utbrott?

Dras till "Farliga män"? Kraftigt själv destruktiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in